گرما زدگی اسب

ناشناس

Active member
گرما زدگی اسب

برای مقابله با گرمازدگی اسبها چه کاری باید انجام دهیم
 

پیوست ها

  • 4876801_e140ba76cf.jpg
    4876801_e140ba76cf.jpg
    124.5 کیلوبایت · بازدیدها: 75
پاسخ : گرما زدگی اسب

سلام دوست خوبم!
برای گرمازدگی داروی خاصی نیست! تنها بهتر است با رعایت برخی از موارد از این مسئله جلوگیری کنید!
با بالا رفتن دما و حرارت میزان توانایی کاری اسب نیز افت خواهد کرد1
در موراد پیشگیری بهتر است از کار کردن و تمرین و فشار بیش از حد به اسبانتان در ساعت های گرم روز خودداری کنید!
در طول تابستان و ساعات ظهر بهتر است اسب را تنها دستگردون نمایید و سر و صورت آن را بشورید با آب و تمرین رو در زمان خنکی هوا شروع کنید!
استفاده از کاه در جیره غذایی می تواند تا درصدی بعلت سردی در جلوگیری از گرمازدگی موثر باشد! استفاده از هندوانه نیز در این زمینه بسیار موثر است البته هر کدام تا درصد خاصی!
در مواقع گرمازدگی استفاده از سرم نوع اش رو به دکتر بسپورید و در تحقیقی خوندم استفاده از منابع ویتامین سی بسیار مفید خواهد بود!و باید اسب را سریع در حالت ریکاوری برای درمان برد!
 
پاسخ : گرما زدگی اسب

سلام دکتر شهبازی
از حضور به موقعتون سپاسگذارم.
آیا استفاده از کاه تا این حد می تواند در جیره فصل گرم موثر باشد؟
چون به شخصه از کاه در جیره غذایی اسبم استفاده نمی کنم.!
 
پاسخ : گرما زدگی اسب

دوست خوبم در مواقعی که گرمازدگی و حساسیت و گرمی در اسب مشاهده می شود کمی از یونجه اسب باید کم شود! گاهی حساسیت و یا گرمی به صورت پوستی نیز مشاهده می شود! که بنده بنا بر تجربه شخصی ام با رعایت کردن موارد فوق و استفاده کردن از دارو در موراد حاد و کمی اضافه کردن کاه خورد شده و خیس کردن یونجه به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده ام!
 
پاسخ : گرما زدگی اسب

دوست خوبم یک نکته ای رو اینجا بد ندونستم که بگم! یه دامپزشک آلمانی می گفت که وقتی قراره نوع یونجه و حتی اینکه یونجه ای رو که از یه مزرعه خاص تهیه می کردیم تا به امروز، بریم از مزرعه یا شهر دیگه ای تهیه کنیم بهتره که به یکباره جلو اسبمون قرار ندیم! بلکه باید کمی از اون را ابتدا تهیه کنیم و بعد کم کم نوع و مقدار تغییر کنه!
حال ما تا دیروز یونجه از ساوه می گرفتیم یکباره می ریم از همدان می گیریم! یونجه گل دار و علف دار می دادیم به یکباره یونجه خشک می دیم! یونجه خیس می دادیم یکباره خشک می دیم! 3 کیلو می دادیم به یکباره یکی می خره می گه لاغره بریز جلوش 4 کیلو بخوره چاق شه و ......
و بعد دلدرد و انباشتگی و .....
البته کاه یا کلش تا حد معمول مشکلی ایجاد نمی کنه اما ؛ کلش زیاد باعث سفتی مدفوع و یبوسیت می شه!