کمتر از 10 درصد اسبهای ورزشی کشور نژاد اصیل ایرانی دارند

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
نائب رئیس فدراسیون سوارکاری کشور گفت: 90 درصد اسبهای ورزشی کشور و گلستان وارداتی و دوخون هستند.

زین العابدین واردی در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود: از هشت هزار و 500 هزار اسب ورزشی دوخون هفت هزار و 500 راس در گلستان وجود دارد.

وی اظهار داشت: اسبهای دوخون ترکیبی از اسبهای نژاد انگلیسی با اسبهای ترکمن بوده که حاصل شده است که بر اسب ترکمن تاثیر منفی گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 11 هزار اسب ورزشی در کشور شناسایی شد که هزار و 500 راس اسب تروبرد است و حدود چهار هزار سوارکار نیز شناسایی شده است.

به گفته واردی، کمتر از 10 درصد اسبهای ورزشی، اسب اصیل ایرانی بوده و بقیه یا دوخون و تروبرد و دیگر نژادها هستند و اسب دوخون، بومی استان گلستان بوده که یک نژادش ایرانی و دیگری خارجی است.

نائب رئیس فدراسیون سوارکاری گلستان افزود: اگر چه ورزش سوارکاری در کشور ورزش پنجم به شمار می آید اما این رشته در استان گلستان رشته اول است.

وی یادآور شد: این درحالی است که ورزش سوارکاری در اروپا و آمریکا جز صنایع پنجم محسوب می شود و بهای زیادی به آن داده می شود و این رشته در آسیا نیز درحال توسعه است.

وی مشکل قرنطینه را از جمله مسائل فراروی روی توسعه ورزش سواری کشور اعلام کرد و خواستار توجه ویژه متولیان امر برای رفع این مشکل شد.
 

kamyab

Member
♘ امیرحسین ♞ گفت:
نائب رئیس فدراسیون سوارکاری گلستان افزود: اگر چه ورزش سوارکاری در کشور ورزش پنجم به شمار می آید اما این رشته در استان گلستان رشته اول است.
ورزش پنجم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا فقط بررسی میشه و آمار میدن؟
راهکار نشون بدن،واقعا" اسبای خودمون قابلیت ندارن؟؟؟؟؟؟؟/
 
بالا