کلاس مربیگری درجه 3

با درود فراوان خدمت دوستان سوارکار قزوینی.
افتخار این را داشتم که به نمایندگی از طرف شما در کلاس مربیگری درجه 3 فدراسیون شرکت کنم. وظیفه خودم دانستم تا شما را در جریان کلاس برگزار شده بگذارم.
من به اتفاق آقایان امید رحیمی، رامین مرتضایی و سرکار خانم میرزایی در کلاس فوق حضور یافتیم.
کلاسها به مدت یک هفته از 15 تا 20 اسفند در باشگاه ایران توسعه واقع در انتهای مهر شهر جنب فرودگاه پیام (چیزی نزدیکیهای آخر دنیا) برگزار شد. کلاسها 8 صبح آغاز و بین 5 و 6 بعد از ظهر پایان میافت.
روز اول به آزمون ورودی گذشت. این ارزیابی شامل شناخت ابزار و وسایل، زین کردن و سواری بود. آزمون ها را اساتید محترم آقایان عزت اله وجدانی و محمد حبیبی گرفتند. ناگفته نماند که عده ای موفق به قبولی در این مرحله نشدند.
روزهای آتی، کلاسهای تئوری و عملی داشتیم که دروس و اساتیدی که در خدمت ایشان بودیم بدین شرح است:
دروس ارئه شده عبارت بودند از آشنایی با نشست، شناخت انواع حرکت، آشنایی با حرکات زمینی، لنژ، آشنایی با موانع و کاوالتی و چگونگی استفاده از آنها، آناتومی اسب، آشنایی با دستگاههای مختلف بدن اسب و عملکرد آنها، فیزیولوژی ورزشی، آشنایی با مبانی رشد و تکامل، آشنایی با مبانی فرهنگی و ورزشی، نقش مربی در ورزش، مبانی تربیت بدنی، فیزیولوژی ورزشی اسب، سلامت اسب، ایمنی در محیط کار، آشنایی با کار روزمره اسب(داخل و خارج از اصطبل)، اخلاق عمومی، آشنایی با ابزار و لوازم، آناتومی و کمک های اولیه انسان، رفتار شناسی اسب و کمک ها اولیه اسب.
این دروس توسط اساتید زیر ارائه شد:
آقایان مهندس فرامرز باب الحوائجی- داوود بهرامی- عزت اله وجدانی- محمد حبیبی- دکتر حجازی- دکتر قاسمی- دکتر چراغی- فرخ نجفی- حجت الاسلام موسوی- دکتر اوصیا و دکتر احمدی نژاد.
همانطوری که ملاحظه فرمودید این همه مطلب ارایه شده برای یک هفته و حداقل 42 نفر هنرجو بسیار زیاد است و اساتید محترم فقط توانستند تیتر وار از روی مطالب بگذرند. حق هم داشتند. بعضی اساتید که اصلا نیامدند! و بعضی دروس فرصت ارائه پیدا نکردند! به قول آقای وجدانی دیکته ننوشته که غلط ندارد... و این دوره شاید تجربه ای باشد برای برگزاری بهتر دوره های بعد.
در این دوره دوستان و قهرمانان فعال در مسابقات هم حضور داشتند. آقایان برجیان، 2 نفر از برادران مکاری نژاد، پاکنژاد، برادران گیتی بان، کیقبادی، کارخانه ای، صفدری، رضاخانلو، هندی و... و همچنین خانها منتظم، کشفی، ابن نصیر، رجبیون و همشهری خوبمان خانم میرزایی.
ما چهار نفری که از قزوین رفته بودیم تمام طول دوره با هم بودیم و انصافا هم از نظر اخلاق که به یقین از بهترین ها بودیم. به لحاظ کیفیت سواری و دانش اگر بهترین نبودیم در رده های قابل قبول و خوب دروره قرار داشتیم.
به نظر حقیر دروه ای اینچنینی سنگی از پیش چرخ لنگ ورزش سوارکاری بر نمیدارد. البته افراد علاقمند و با پشتکار از همین سر نخهای بدست آمده در این کلاسها میتوانند دانش خود را توسعه دهند و این مطلبی بسیار مهم و اساسی است. من خودم از آقای بهرامی، دکتر حجازی و دکتر قاسمی بسیار آموختم. جدای از اینکه افتخار شاگردی آستاد محمد حبیبی را داشته و خواهم داشت.
در پایان به عنوان کسی که این دروره را طی کرده عرض میکنم: آماده ام تا هر آنچه را که آموخته ام با کمال میل، احترام و افتخار به دوستان همشهری ارائه کنم. فراموش نمیکنم که به نمایندگی از سوی شما در کلاسها حضور داشتم.
و سپاس فراوان از سایت انجمن اسب ایران که امکان این ارتباط را فراهم نموده است.
احترام و ارادت مرا بپذیرید.​
 

امید زمانی

Active member
چرا محدودیت داشت این کلاسها ؟ این موضوع موجب اختلاف خیلی ها تو استانها شده بود . چرا شرکت در این کلاسها را آزاد نمی کنند ؟؟ و آخرش آزمون بگیرن . تو استانهای کوچک مشکل زاست به خصوص . چون حساسیت رو اشخاص بیشتره و روابط گاها بر ضوابط پیروز.
 
بالا