کشف گوشت اسب از یک رستوران در رضوانشهر

sohrab

Active member
از صاحبان يك رستوران بين راهي، مقاديري گوشت غيرمجاز اسب در رضوانشهر كشف و ضبط شد.

به گزارش مركز اطلاع رساني پليس گيلان، ماموران انتظامي رضوانشهر در پي كسب خبري مبني بر ذبح گوشت اسب در روستاي خوشابر اين شهرستان، بلافاصله به محل مورد نظر عازم شده و پس از تحقيقات لازم، موفق شدند از يك دستگاه خودروي پرايد به رانندگي و سرنشيني 4 نفر مقدار 40 كيلوگرم گوشت غيرمجاز اسب را كشف و ضبط كنند.
اين متهمان ساكن كرج و داراي يك رستوران بين راهي در كرج بودند. هر 4 متهم دستگير و تحقيقات پليس در اين باره همچنان ادامه دارد.
 

Dr_Ghaffari

Active member
بسیار خوب است! نمی دانید این گوشتی که الان خواندید و اه اه کردید در ممالک دیگر چه غذای لوکسی است و چه مشتریهایی دارد و چه و چه . برای من به عنوان یک دامپزشک سلامت گوشت مهمتر از عادات غذایی مردم است هر چند تشخیص این گونه جرایم به عهده ادارات دامپزشکی است باید عرض کنم آنچه کشف و ضبط می شود بسیار ناچیز است اینها مثل کوه یخی است که قله آن در خارج از آب مشاهده می شود و بخش اعظم آن در زیر اقیانوس پنهان می ماند.دردآورتر از این ذبح حیوانات حلال گوشت است که عمدتا بر اثر بیماری با وجود داروهای مصرف شده ذبح می شوند و مصرف گوشت آنها به دلیل حلال بودن به صورت یک سنت حسنه ترویج شده است.در صنعت مرغداری که فراتر رفته است و استفاده از داروهای ممنوعه و ارسال مرغها به کشتارگاه متداول شده است و اگر انجام نشود خرق عادت می شود.اگر فردا روی گوشت اسب تبلیغات شود که چه است و چنان است امراض را شفا می دهد و اسب که صفرا ندارد دفع صفرا و بلغم می کند از امروز بله از امروز مردم شروع می کنند دنبال یک تکه گوشت اسب گشتن که اگر گیر می آمد درد کمرم دوا می شد ضعف معده ام قوا می گرفت . جان من مردم همان مردمی هستند که پهن الاغ را به نام دوا و شفا از عطاریها تهیه میکردند و قرقره می کردند! من وقتی رنج می کشم که یک دام بیمار در کشتارگاه ذبح می شود و چوبداران آن را به مفت از دامدار به بهانه بیماری دام (گاهی دیده ام گوشت گاوی را یا گاو در حال مرگی را به 50 هزار تومان خریده اند ) و پس از ذبح به مردم بینوا به اسم گوشت گوساله فروخته اند و اگر کار تا آنجا خراب باشد که اصطلاحا بازار پسند نباشد سر از کارخانجات سوسیس و کالباس و ... در می آورد.پس عجیب و غریب نیست اگر گوشت الاغهای جزیره قشم از میدان امام حسین تهران سر در آورد. عزیزانم گوشت گوشت است مردم خاور دور هر نوع آن را میل می کنند از روندگان ماشین نمی خورند و از پرندگان هواپیما را . اما سلامت گوشت را مهم می دانند امیدوارم روزی قوانین کشتار گاه های ما با کشور های اروپایی یکی شود و برای مثال در کتاب بازرسی کشتارگاهی نخوانیم در انگلستان حذف کامل لاشه در ایران حذف موضعی به دلیل شرایط اقتصادی.من گفتم حال اندیشه کار با شما است.
 
N

naghmeh cavallaro

Guest
hahahahhahahahahahaha :)
Besiar khosh mazeh va laziz ast,omidvaram ghesmatetan shavad :) ;)
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام ببخشید قصد جسارت ندارم اما اول تعارف می کنند بعد میل می کنند! شما تا آخرش می خورید بعد دعا می کنید انشاءالله قسمتمان شود! باشد شاید اسبی دیگر!
 

sohrab

Active member
من که به هیچ وجه نمی تونم . برای من درست مثل خوردن گوشت آدمیزاد میمونه!
 

DADAR

Member
man ham fekr konam kamtar asb dosti peyda besheh ke bekhad goshte refighe khodesh ro bekhoreh farghi nemikoneh koja basheh
ama ghaffari jan avaze dohol az door khoosh ast fekr nemikonam oonvare aab ham hamchin be in rahati az sare in heyvanhaye zaban basteh az 2pa gerefteh ta 8pa va 1000pa begzarand!!!!!a

har ja ke booye pool be mashame in adamizade 2pa beresad booye khoon digar na mafhoom ast
digar farghi nadarad inja ya anja,,,,,1

OMIDVARAM VAGHTE KAFI BARA DIDANEH IN CLIP DASHTEH BASHID>>ARZESHESH RO DAREH
shayad ham tarifi motefavet az MODERNISM basheh
http://www.youtube.com/watch?v=VIjanhKqVC4
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام بر تمامي دوستان اينترنتي! جنان من! عزيزان من!من هم مثل شما نمي توانم گوشت اسب را ميل نمايم زيرا اين حيوان نزد من عزيز تر از آن است كه به مصرف گوشت آن لحظه اي فكر كنم ! سودجويي ديگران را هم زشت و ناپسند مي دانم !آنچه ارسال كردم براي اين بود كه بدانيد دارد هم به حيوانات ظلم مي شود مثل آن اسب بينوا كه براي مصرف گوشت آن ذبح شده است و هم به من و شما كه گوشت حيوانات بيمار را مصرف مي كنيم و از عواقب نا خواسته آن بي اطلاعيم. آنچه براي گرمي مطلب مي نويسم عاري از حقيقت نيست به عده اي انگشت شمار نگاه نكنيد كه عاشق اسب هستند كه اسب را مي بوسند به آغوش مي كشند نوازش مي كنند با اسب درد دل مي كنند (مثل من) براي اسبشان آواز مي خوانند خلاصه بگويم با اسب زندگي مي كنند !كه من هم از همين قماشم اما اوباش هم فروانند كه اسب بدزدند سر ببرند بفروشند اگر نه گوشتش را پولش را بخورند كه فتوا مي دهم بلي من فتوا مي دهم كه حرام اندر حرام است! نجس اندر نجس است!من مي دانم شما هم اين را مي دانيد مي خواستم نكته ديگري را گفته با شم كه شايد نمي دانستيد من گوشت اسب نمي خورم نه به دليل مسايل شرعي كه كاش گوشتش حرام مي شد . ولي گوشت مرغ هم نمي خورم نه به دليل ذايقه و عادت غذايي بلكه به خاطر بازار مكاره آن !همه شما را دوست دارم براي يك وجه اشتراكمان كه اسب است و الان اگر با شما هستم به خاطر اختلاف نظرهاي احتمالي نيست دعا گوي شما هستم و السلام نامه تمام!
 
N

naghmeh cavallaro

Guest
Che bahse Ehsasi rah oftadeh!!!!!dorost eine khaili digeh az masayelemun,yek meghdar vaghe bin bashid!az shoma adamhaye tahsil karde ke be internet dastresi darid baeid hast,cheghadr zood va rahat hamehchiz ra nafy mionid ya tayid mikonid ya fatva midid ya fatwa ra mishkanid,eykash ke mardome iran dast az sare in ehsasati ke paye bar aghl nadareh dast bardarand,bavar konid ke in yeki az arezuhaye man hast.
eshgh va alaghe va ehsas az nemathaye khodavandeh ama adamizad ba kudake darunesh zendegi nemikoneh ke hame chizesh bar asase ehsast bashe!ma ensanim va farghemun ba digar makhlughate khodavand ghodrate tashkhis va aghl hast.che farghi mikoneh,gav, gusfand,gusaleh,asb,khargush?inha hameh az heyvanati hastand ke az alaf estefadeh mikonand va gushteshun ya bakhshi az gushte badaneshun halal hast,va hamuntor ke DR.jan farmudand,salamatesh mohem hast.masalan yeki az aghayun ba gushte adamizad moghayeseh karde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!¨
shoma mageh gushte adam ya asb ra khordi ke alan dar mazan moghayeseh daramadi?!
shoma zamani mituni dar in mored be in shekl nazar bedi ke gusht har do mojud ra tanavol kardeh bashi va badan bekhahi dar moredesh nazar bedi.masalan :beine khoreshte ghormeh sabzi va bademjan man bademjan ra tarjih midam va az khoreshte fesenjan badam miad in yek ghiase doroste vali akhe gushte adam va gushte asb?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nemidunam vallah
 

Dr_Ghaffari

Active member
باز هم سلام !صحبت من از احساسات نيست اگر فتوا مي دهم و حرام مي كنم حكايت تحريم تنباكو است!مي خواهم عده اي سودجويي نكنند... ! ببينيد يك مساله را عنوان مي كنم بي هيچ كنايه بي هيچ لفافه بي هيچ استعاره خط فكري هم نمي دهم كاش اسب ايراني هم مطلبي به اين گفتمان بيافزايد! چند سال پيش قرار بود جزيره قشم بشود مركز قرنطينه براي اسب اما الاغهاي موجود در جزيره سد راه بودند و از لحاظ مقررات بين المللي پذيرفته نبود ! گفتند با اين حيوانات بينوا چه كنيم ؟تعدادي لنج گرفتند و آنها را وسط دريا داخل آب ريختند!الاغها با شنا كردن خود را به ساحل و بندر عباس رساندند و بعضي بدليل تهاجم كوسه ها زخمي بودند.بعد صاحبان لنجها آمدند باقي مانده الاغها را به بندر رساندند و آنها را ذبح كردند و پس از بسته بندي در سراسر ايران پخش شد و در ميدان امام حسين تهران كشف و ضبط شد.سوالهاي فراواني براي من وجود داشت كه براي آنها جوابي نداشتم حالا همان سوالات را مطرح مي كنم شما به آنها پاسخ بدهيد ! كار كدام يك انساني تر بود آنها كه الاغها را در دريا ريختند يا آنها كه الاغها را ذبح كردند؟ اگر مصصرف گوشت الاغ در ايران قانوني بود و با عادات غذايي ايرانيان مطابقت داشت چه تصميمي گرفته مي شد؟آيا نمي شد الاغها را دولت ذبح مي كرد و گوشت آنها به كشورهاي فقير آفريقايي كه مردمان گرسنه دارند و از خوردن حشرات هم دريغ ندارند ارسال مي شد؟آيا اصلا نمتوان محل مناسب تري براي اين منظور انتخاب نمود؟آيا ساير كشورهاي اروپايي كه ايستگاه هاي قرنطينه دارند نيز دست به چنين اعمالي مي زنند؟آيا نمي شد از گوشت اتين الاغها مصارف معقولتري نمود مثلا استفاده در كنسروهاي خوراك حيوانات اهلي مثل سگ و گربه يا به تغذيه باغ وحشها مي رسيد؟خيلي سعي كردم بدون گوشه و كنايه بدون طنز و زخم زبان گفته باشم اما اگر نمك به زخمتان مي گذارم :"با من مگو نمك به سر زخم من مزن اين زخم بي نمك كه مداوا نم شود!"
 
سلام
با تشکر از لطف جناب دکتر. از نظر شخصی اسب را اصلا" جزء حیوانات به شمار نمیارم که بخواهم گوشت آن را با سایر حیوانات مقایسه کنم یا یکسان بدونم. از همین منظر هم سهراب جان شاید گوشت آن را با انسان مقایسه کرده.
اما از دیدگاه غیر از اسب دوستان شاید گوشت اسب هم مانند سایر حیوانات قابل استفاده باشد. شاید اگر بین ما هم با اسب این نوع ارتباط وجود نداشت دلیلی بر عدم رغبت به گوشت آن نداشتیم. یا اگر جلویمان بگذارند و ندانیم که گوشت اسب است به راحتی مصرف کنیم. کلا بسیاری از رفتارهای ما از ندانستن سرچشمه می گیرد. هر چه بیشتر بدانیم و آگاهی داشته باشیم زندگی دشوارتری در این دنیا منتظر ماست(!) نادانی نوعی راحتی فکری را به همراه دارد!! به عنوان مثال اگر جواب سوالات دکتر را بدانیم تازه باید غصه این را بخوریم که چرا شرایط این جور است!! اگر باز راه حل آن را هم بدانیم باز فکرمان بیشتر مغشوش می شود و الی آخر.
در مجموع به شخص بستگی دارد. کسی ممکن است اسب دوست باشد و نتواند گوشت اسبی که به آن علاقه دارد را بخورد اما مثلا گوشت اسبی که برای این کار پرورش یافته است را به راحتی میل کند.
 

DADAR

Member
be nazare man dostan nazare shakhsishoon ro goftand
khordan ya nakhordane goshte asb ham yek tasmimeh shakhsi hast na ejtemaei chandan ertebati ham be ehsasate mardome iran nadareh
behtare bedonim ke toye amrica ham goshte asb forokhteh nemisheh albateh khordanesh gheyre ghanoni nist vali mahalli ham baraye forooshe goshte asb nist>>>>>1

ehtemalan asbdostan joda az ehsasati ke nesbat be asb daran baraye arzesh gozashtan bar asbeshoon ham ke shodeh momken hast goshte asb meyl nafarmayand garcheh az lahaze ghazaee az har gooshti ghanitar va laziztar ham bashad ke nemidoam hast ya nist
 

sohrab

Active member
فکر نمی کردم این چند خط خبر همچین بحثی راه بندازه. گفتنی ها را که گفتید، فقط قسمتی از نوشته ی نغمه جان که خطاب به من بود را جواب بدم:

نغمه عزیز، گفتی زمانی می تونم در این مورد به این شکل نظر بدم که گوشت اسب و انسان را خورده با شم ! ولی این با داستان قیمه و بادمجان و فسنجان کمی فرق می کند. واقعا فکر کردی من طعم این دو رو قیاس کردم؟؟؟؟ شناختی که من از اسب دارم باعث می شه نتونم به شکل غذا بهش نگاه کنم. این نظر شخصی منه و یکی دیگه از خصوصیات رفتاری مردم ایران ( هر چند ساکن ایران نباشند ) اینه که با هر چه موافق نباشند در مقابلش موضع می گیرند.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام دوستان اجازه بدهید مطلبی را همین جا تا بحث داغ است بگویم ارسال نظرات بسیار خوب است ولی قرار نیست ما با نظر خود پاسخ دوستان دیگر را داده باشیم لطفا مراعات بفرمایید و اگر رار به جواب است در بخش پیام خصوصی باشد بهتر است. خدای نکرده موجب دلسردی دوسان در ارسال نظرات نگردد مگر آنکه خوب همدیگر را بشناسیم و بدانیم دوستمان از جواب ما نمی رنجد.آنچه ما را در کنار هم در انجمن جمع کرده است وجه اشتراک همه ما اسب دوستی است به حتم اختلافات فکری و عقیده ای بسیاری داریم که به همه آنها احترام می گزارم.اما سهراب خان هم از من دلگیر نشوند که این متن بعد از ارسال ایشان است اول از همه خودم را می گویم. ممنونم برای مثال هم من می گویم در مثل مناقشه نیست چه اشکالی دارد حالا شما می دانید دوستتان خورشت فسنجان میل نمی کنند و اگر در ایران مهمان شما شد برای غذای او فسنجان نمی پزید معجزه ه به همین سادگی اتفاق می افتد .مثل پنهان شدن خورشید بزرگ در پشت ابری کوچک است..!چه شد؟!خواهش می کنم در ارسالهایمان فرد خاصی را خطاب نکنیم و کمی مراعات کنیم و نمک کلام و مزه غذا را در نوشته ها از یاد نبریم... زیاده جسارت است.
 

sohrab

Active member
گوشت اسب در قرقيزستان

يكي از مواد اصلي در رژيم غذائي اقوام قرقيز گوشت اسب است . اسبهاي ميان سالهاي 4 تا 5 داري گوشت خوشمزه ميباشند . انها گوشت اسب را در مواقع و مناسبتهاي مختلف صرف ميكنند. معمولا در هنگام عروسي و ضيافت ان از گوشت اسب استفاده نميكنندبلكه در موقع عزا و مرگ پدر يا مادر به مهمانان گوشت اسب ميدهند . همچنين پس از بناي ساختمان خانه مسكوني براي وليمه اسب را ذبح كرده و به مهمانان ميدهند.

طرز كشتن و ذبح كردن اسب نيز همانند ذبح گاو است ابتدا دست وپاي ان را بسته و با خنجر و يا كارد تيز سرش را از بدن ان جدا ميكنند .بهترين جائي كه مصرف كنندگان گوشت اسب دوست دارند از ان تناول كنند قسمت ران و گوشت دست اسب است قرقيزها همه جاي اسب را نيز ميخورند مثل جگر و قلوه هاي ان. اما با كله و دست وپاي اسب نيز غذاي خوبي درست ميكنند بدين صورت كه گوشتها و مغز سر اسب را خورده و پس از ان پا و دست و كله اسب را انقدر در اب ميجوشانند كه تمام شيره ان بيرون بيايد پس از ان آب ان را در يخچال گذاشته و پس از انكه سفت شد با كارد ان را نصف كرده و مانند ژله ان را مصرف ميكنند.

اما اسب در قاموس و فرهنگ قرقيز نقش منحصر بفردي دارد همانطور كه گفتيم همه اعضاي اسب به مصرف ميرسد. طعم گوشت اسب نيز متفاوت با طعم گوشتهاي ديگر حيوانات ميباشدو ميگويند كه داراي بوي متفاوتي نيز هست همچنين كمي به شيريني ميزند
در مواقعي كه عروس و داماد به خانه بخت ميروند و پس از موافقت خانواده عروس با ازدواج داماد و خانواده ان براي مادرزن يك گوساله و براي پدرزن يك اسب هديه مياورند همچنين پس از ازدواج نيز مادرزن به داماد يك گوساله هديه ميدهد
منبع: http://miandareh.persianblog.ir/post/36
 
سلام
خیلی دوست دارم که گوشت اسبه سالم پیدا کنم.
واسه خوردن ولی گیر نمیاد.خیلی دوست دارم بخورم.
 

sohrab

Active member
:eek:
اسبای خودت که سالمن. دفعه بعد که خواستی سوار شی یه گاز از گردنشون بزن
 
بالا