چكمه سواري عصر فضا

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
شركت نايك براي پوشش تمام كفشهاي مورد استفاده در المپيك چين چكمه سواري را هم به كلكسيون خود اضافه كرد.
اين چكمه كه داراي مهميز توكار پيچي براي تنظيم بلندي و جهت است Ippeas نامگذاري شده كه واژه يوناني سواركار است.
شركت نايك اظهار داشته كه چكمه هاي سواري طي 100 سال گذشته تغيير اندكي داشته اند.
سخنگوي شركت در اين رابطه اظهار داشت:
"مدل چكمه ها كه به ميراث سنتي بريتانيا برميگردد، واز چرم پرس شده بر رو و چوب در كف ساخته شده اند بعنوان استاندارد چكمه هاي سواري از سال 1800 ميلادي تا كنون شناخته شده است."
هدف نايك از توليد اين چكمه ها نوآوري در اين صنعت در عين احترام به تاريخچه آن است.
در همين رابطه چندين مدل مختلف از چكمه طراحي و در اختيار قهرمانان سواركاري گذاشته شد تا نكات ضعف و قوت آن شناسايي شود و محصول نهايي طراحي وتوليد گردد.
ايپه آس از چرم طبيعي و مواد تركيبي لاستيكي ساخته شده و همچنين بعلت حذف استفاده از مهميزهاي پوشيدني وزن چكمه كاهش يافته است.
نوآوريهاي استفاده شده در چكمه شامل استفاده از لايه لاستيكي بسيار نازك براي قسمتهاييست كه با ركاب در تماس هستند تا اثرات پاي سواركار براحتي منتقل شود و همچنين مهميز قابل تنظيم از جنس تيتانيوم كه هم بلندي و هم جهت آن قابل تغيير است.و مشكلي كه در اكثر چكمه ها وجود دارد در هنگام خارج كردن از پا، كه با استفاده از زيپ منحني شكل كه از پشت چكمه شروع شده وتا روي پا ادامه دارد.
نايك اظهار داشته شايد مهمترين نوآوري بكار رفته در اين چكمه استفاده از موارد تركيبي لاستيكي بسيار نازك و ضد خش در بدنه داخلي چكمه است كه باعث ايجاد ارتياط مستقيم پا يا بدن اسب ميشود و همچنين ثبات بيشتر در پرش از موانع بلند ميشود.
ايپه آس از نيمرخ فرق زيادي با چكمه هاي معمولي ندارد ولي پاشنه آن طوري طراحي شده است كه در مواقع كه سوار روي زمين است ايجاد خستگي نميكند.

ترجمه امیرحسین قاسمی​
 

پیوست ها

  • nike ippeas.jpg
    nike ippeas.jpg
    21.7 کیلوبایت · بازدیدها: 17
  • nike ippeas1.jpg
    nike ippeas1.jpg
    7.9 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • nike ippeas2.jpg
    nike ippeas2.jpg
    12 کیلوبایت · بازدیدها: 12
بالا