پیگیری انتقال فدراسيون سواركاري به گلستان!

دبير هيئت سواركاري استان گلستان گفت: هيئت سواركاري استان گلستان، موضوع انتقال فدراسيون سواركاري به اين استان را پيگيري خواهد كرد.

تاكنون هيچ اقدامي براي انتقال فدراسيون سواركاري به استان گلستان صورت نگرفته، اما قرار بر عملي شدن اين قضيه است و ما از هيچ تلاشي براي صورت گرفتن اين انتقال دريغ نخواهيم كرد.
وي اين انتقال را حق استان گلستان دانست و افزود: گلستان مهد سواركاري كشور است و اين حق استان بوده تا فدراسيون به گلستان منتقل شود و يقينا كمك شاياني براي تسريع پيشرفت سواركاري در كشور خواهد بود.
ايگدري ادامه داد: مسابقات اسب‌دواني گنبدكاووس، آق‌قلا و بندرتركمن زير نظر فدراسيون سواركاري ايران و هيئت سواركاري استان گلستان برگزار مي‌شود و انتقال فدراسيون به استان گلستان موجب هماهنگي‌هاي بيشتر و رشد سواركاري مي‌شود.
دبير هيئت سواركاري گلستان استقبال از اين رشته جذاب را در استان بي‌نظير توصيف كرد و بيان داشت: بيش از 90 درصد از سواركاران بومي هستند و در كل استقبال فوق‌العاده است به‌طوري‌كه در كلاس‌هاي چابكسواري كه سه‌شنبه‌ها برگزار مي‌شود بيش از 50 نفر شركت مي‌كنند.
وي در ارتباط با پيست سواركاري گنبدكاووس خاطرنشان كرد: اميدواريم اين مجموعه قديمي كه در اختيار شركت توسعه و اماكن ورزشي كشور است را به استان گلستان بازگردانيم و پس از آن به دنبال تجهيز اين مجموعه باشيم.
به گفته وي، در صورت انتقال اين مجموعه از شركت توسعه و اماكن ورزشي كشور به استان گلستان، با پيگيري اصل بازسازي به دنبال رشد بيشتر سواركاري خواهيم بود.
دبير هيئت سواركاري استان گلستان همچنين به پيست‌هاي سواركاري آق‌قلا و بندرتركمن اشاره و تصريح كرد: اين پيست‌ها مشكلات سفتي خاك دارند كه موجب آسيب‌ديدگي اسب‌ها مي‌شوند و بايد اصول زيرسازي در آن رعايت و ماسه‌هاي نرم ريخته شوند.


منبع:اسب؛ پایگاه اطلاع رسانی صنعت اسب ایران - Horse Iran, Equine
 
بالا