پيش طرح شناسايي ژنتيکي اسب هاي ايراني

به اطلاع مي رسانم که طرح شناسايي ژنتيکي اسب هاي ايراني در حال انجام هست.
در همين راستا قرار است از اسب هاي کرد، ترکمن و دره شوري که در نمايش اسطوره هاي زيبايي شرکت مي نمايند نمونه گيري به عمل آيد تا در صورت تمايل مالکان آنها به انجام آزمايشات در اين طرح شرکت نمايند.
لازم به ذکر است که اسب هايي که در زمان جشنواره نمونه گيري شوند، از تخفيف ويژه در هزينه آزمايشات برخوردار ميشوند و مي توانند از اين مزيت به همراه قرار گرفتن در اولويت انجام آزمايشات برخوردار شوند.
در زمان مناسب به تشريح اين طرح مي پردازم و جزئيات آن را مطرح مي کنم. فقط به صورت خلاصه بگم که اين طرح انشاءا... در آينده به عنوان مبناي شناسايي نژادهاي اسب ايران مطرح خواهد بود و نژادهاي فوق از اين طريق شناسايي و ثبت خواهند شد.
اين آزمايشات در ايران و از طريق دانش بومي انجام ميشه و بانک ژن اسب ها در داخل کشور حفظ خواهد شد و تبارنامه اسب هاي کرد، دره شوري و ترکمن به واسطه اين آزمايشات تشکيل خواهد شد.
مدت انجام طرح و تکيمل آن تا زمان تشکيل تبارنامه حدود 3 سال مي باشد. ولي نتايج اوليه ظرف 1-2 ماه آينده مشخص خواهد شد.​
 
چند مدت پیش از اسبهای کرد میکروچیب گرفته شده فکر کنم توسط یه استرالیایی حدود 200 راس اون قضیش چه بوده این قضیش چیه ؟؟؟؟؟
یا اینم ادامه اونه ؟؟؟؟
یا از هم جداست . اصلا کدومش اعتبارش بیشتره ؟؟؟؟؟
بعد اسبها داغ میخورن یا نه؟
 
اون طرح استراليايي ها بعد از گذشت 2-3 سال هنوز پا در هواست و پولها مشخص نيست چه شده!!
اين طرح جداست و طرح درايران انجام ميشه. بحث داغ که ديگه مطرح نيست و فقط در شناسنامه بايد نژاد ثبت بشه. اگر فدراسيون حاليش باشه و توافق کنيم در شناسنامه هاي فدراسيون هم درج ميشه (فعلا" که همه را مي زنند بومي ايران!!!) وگرنه همين شناسنامه ژنتيکي کفايت مي کنه و معتبر خواهد بود.
توکل بر خدا
 
بالا