هیئت تهران: "رقیب فدراسیون نیستیم"

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
محمود حیدری با تاکید بر فعالیت‎های بسیاری که در هیئت سوارکاری استان تهران انجام می‎شود، اظهار داشت: با این وجود هرگز خود را رقیب فدراسیون نمی‎دانیم.

مهر: "رئیس هیئت سوارکاری استان تهران امروز (سه شنبه) در نشست خبری خود با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مدیران ورزش کشور به برخی از رشته‎های خاص گفت: سوارکاری جزو آن دسته از رشته‎هایی است باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد چرا که ریشه در فرهنگ و ملیت ما دارد و با بسیاری از اعتقادات و باورهای سنتی ایرانیان عجین است.
وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود این شرایط توجه زیادی به رشته سوارکاری نمی‌شود، ادامه داد: این در حالی است که در استان تهران فعالیت‌های زیادی انجام می‌شود تا سوارکاری به یک رشته همیشه پویا و فعال تبدیل شود. بر همین اساس هر هفته مسابقاتی را در بخش پرش با اسب و درساژ برگزار می‎کنیم. طوریکه از ابتدای سال تاکنون برگزارکننده 33 دوره مسابقه بوده‌ایم.
محمود حیدری تصریح کرد: جام مرحوم نشاطی و مسابقات قهرمانی نونهالان، نوجوانان و جوانان دو دوره مسابقه‌ای بود که با حضور گسترده ورزشکاران برگزار شد. ضمن اینکه در این میان مسابقات لیگ باشگاه‎های تهران نیز با حضور 7 تیم برگزار شد.
رئیس هیئت سوارکاری استان تهران با اشاره به در پیش بودن مرحله نهایی رقابت‌های لیگ باشگاه‎های این استان اظهار داشت: این مرحله از مسابقات اول آبان‎ماه در باشگاه فرمان‏آرا برگزار می‎شود تا بهترین‎ها مشخص و به تیم‏های برتر اول تا سوم جوایز نقدی تعلق گیرد.
وی افزود: در همین روز و در همان باشگاه فرمان‎آرا مسابقات قهرمانی بزرگسالان نیز برگزار می‏شود. تاکنون 5 نفر برای شرکت در این رقابت‏ها اعلام آمادگی کرده‌اند. جوایز نقدی برای 10 نفر برتر این مسابقات در نظر گرفته شده است که البته از نفر اول به عنوان قهرمان تهران به صورت ویژه تجلیل خواهد شد.
حیدری با بیان اینکه دوم آبان‎ماه نیز مسابقات درساژ با حضور فعالان این رشته در باشگاه جم برگزار می‎شود، افزود: تهران با داشتن 80 باشگاه فعال سوارکاری، 300 سوارکار حرفه‎ای، 50 داور بین‎المللی و 40 مربی با کارت ویژه مربیگری فعالیت‌های زیادی را در عرصه سوارکاری انجام می‎دهد.
رئیس هیئت سوارکاری استان تهران از برگزاری رقابت‎های زیبایی اسب خبر داد و گفت: یکی از شهرستان‌ها مشغول مهیا کردن مقدمات برگزاری این مسابقات است. در این رقابت قصد داریم از نظر انجام حرکات، بهترین اسب‎ها را و سوارکاران آنها را انتخاب کنیم.
وی در مورد جوایز نقدی در نظر گرفته شده برای بهترین‌های شرکت‎کننده در رقابت‌های مختلف تاکید: میزان این جوایز براساس سطح مسابقه و امتیازات به دست آمده توسط سوارکاران مختلف است اما همگی با توجه به مقرراتی تعیین می‎شود که توسط فدراسیون وضع شده است. به هر حال این احتمال وجود دارد که گاهی اوقات جایزه نفر اول به 2 میلیون تومان هم برسد.
حیدری از اقدامات انجام شده برای بیمه کردن اسب‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر سوارکاران برای بیمه شدن خود اسب‎ها نیز مذاکراتی با بیمه توسعه انجام داده‎ایم. در صورتی که در انجام مذاکرات به جمع بندی موفقی دست یابیم می‎توانیم اسب‎ها را به گونه‎ای بیمه کنیم که حق بیمه برای آنها پرداخت شود.
رئیس هیئت سوارکاری استان تهران با تاکید بر اینکه این هیئت در راستای اهداف فدراسیون سوارکاری فعالیت می‎کند، تاکید کرد: با وجود فعالیت‎های زیادی که انجام می‎دهیم خود را رقیب فدراسیون سوارکاری نمی‎دانیم. فلسفه وجودی هئیت‎ها پیشبرد اهداف فدراسیون است. هیئت سوارکاری استان تهران نیز مانند دیگر هیئت‎های این رشته در راستای اهداف فدراسیون کار می‎کند.
حیدری تصریح کرد: البته نیاز هیئت سوارکاری استان تهران به مراتب بیشتر از سایر استان‌هاست واین به دلیل گستردگی حوزه تهران است."
 
بالا