هدف از ایجاد تاپیک علایم تجاری



دوستان گرامی هدف از ایجاد این بخش، وجود رابطه جالب اسب با علامتهای تجاری شرکتها می باشد که در صورت باز نمودن لینک مربوطه، آرم آنها را خواهید دید،که شرکتهای تجاری با هر نوع فعالیت اعم از خدماتی، تولیدی، آموزشی و.....متقاضی ثبت علامت تجاری شرکتشان با شکل اسب می باشند،الته توضیحات مفصلی در خصوص علایم تجاری ، اسامی تجاری، خواهم گذاشت تا دوستانی که اطلاعات کافی ندارند،نیز آگاه شوند.
 



علایم تجاری
علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

تمامی نشانه های تجاری را از لحاظ اجزای تشکیل دهنده می توان به 5 گروه اصلی تقسیم نمود:

1) نشانه هایی که شکل اصلیشان را از حروف می گیرند مانند شرکت زمزم

2) نشانه هایی که نام یا محصول شرکت را به شکلی معما گونه مطرح می کنند.برای مثال سه قطعه الماس بکر رفته در نشانه شرکت میتسو بیشی در زبان ژاپنی نمایانگر سه گانه mitsu و الماسها hishi می باشد و به صورت مرکب تلفظ آن تغییر می کند.

3) نشانه هایی که براساس نشانه های ترسیمی و یا تصویری نشان دهنده نام یا فعالیت شرکت هستند مثل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما

4) نشانه هایی که شعار یا پندار جدیدی را خلق می کنند و یا به آن دامن میزنند.برای مثال بانکی در ژاپن که نماد یک قلب سفید را در مربعی سیاه بعنوان نشانه خود برگزید و بر این اساس خدمات صمیمانه خود را تاکید نمود.

بنابراین علایم تجاری می توانند یک ترکیبی ازچند کلمه،حر ف یا عدد باشند. می توانند شامل نقاشی ها، سمبل ها، نقش های سه بعدی مثل شکل و بسته بندی کالاها، علایم سمعی مثل موسیقی یا اصوات، رایحه ها ( که البته در ایران وجود ندارد)ویا رنگ هایی جهت معرفی ویژگی ها باشند.

در ابتدا عرض کرده بودم توضیحات مفصلی در این رابطه می نویسم ولی فکر می کنم توضیحات بیش ازاین ارتباطی با ماهیت مطالب سایت نخواهد داشت فقط همین را بدانیم که شرکتهای تجاری زیادی هستند که برای جذابیت، قدرت، ویا هر تعبیر دیگری برای هرچه بهتر جلوه دادن شرکت خود از علامت اسبی استفاده می نمایند.که نمونه های آن را برایتان گذاشته و خواهم گذاشت.
 
شرکتهای تجاری زیادی هستند که برای جذابیت، قدرت، ویا هر تعبیر دیگری برای هرچه بهتر جلوه دادن شرکت خود از علامت اسبی استفاده می نمایند

ممنون فروغ جان.بسیار جالب بود.
پس میشود به این نتیجه رسید که هدف این شرکتها از بکار گیری علائم اسبی،نوع خاصی از تاثیر روانی این علامت برای جذب هر چه بیشتر،و یا بهره گیری از خصوصیات اسب و جذابیت آن به عنوان نمادی برای افزایش جذب مشتری بوده است؟و یا اینکار آنها توجیه علمی یا ... دیگری دارد؟
 
ممنون فروغ جان.بسیار جالب بود.
پس میشود به این نتیجه رسید که هدف این شرکتها از بکار گیری علائم اسبی،نوع خاصی از تاثیر روانی این علامت برای جذب هر چه بیشتر،و یا بهره گیری از خصوصیات اسب و جذابیت آن به عنوان نمادی برای افزایش جذب مشتری بوده است؟و یا اینکار آنها توجیه علمی یا ... دیگری دارد؟

نه نمی تونه حتما" توجیه علمی داشته باشه چون اگر لینک ها رو که باز می کنید دقت کنید، شرکتهایی رو با فعالیت های کاملا" متفاوت مشاهده می کنید که مثلا" تولیدی هستند ولی کالای تولیدی آنها هیچ ارتباطی به اسب نداره، یا خدماتی هستند ولی خدمات آنها اصلا" در زمینه اسب نیست یا آموزشی و..........، وبیشتر همون جنبه ی روانی و نیز سیاست های خاص اقتصادی رو داره که به نظر من چون اسب همیشه تداعی کننده خصوصیات بسیار مثبت در ذهن هر فرد اسبی و غیر اسبی هستش ، می تونه استفاده از تصویر این موجود ناب هستی، ضمانت کننده بهره وری هر چه بیشتر فعالیت های اون شرکت هم باشه.
 
دوستان گرامی دقت فرمایید در تاپیکهای علایم تجاری، ذیل توضیح مختصر بنده لینک هایی وجود دارد که عکسهای توصیفی در آن قابل مشاهده هستند.