نکاتی ساده برای تازه کارها

liza

Member
1)مهمترین قاعده در سوارکاری نگه داشتن پاشنه پا به سمت پایین است.چرا؟!زیرا نه تنها شما حین سواری امنیت بیشتری دارید بلکه از گیر افتادن پای شما در رکاب و اذیت شدن اسب نیز جلوگیری میکند.

2)دومین نکته مهم نگه داشتن سر و شانه ها به بالا است و همچنین نشستن بصورت راست و عمود (بدون قوز!!) این حالات شما را در وضعیت امنی حین سواری قرار می دهد.به عنوان مثال اگر اسب شما شروع به جفتک انداختن کرد و شما به سمت جلو خم شده باشید مطمئن باشید زمین میخورید.

3)اگر ورزشی که شما انتخاب کردید به سرعت زیادی نیاز دارد بهترین گزینه انتخاب بند رکاب چرمی با پشت نایلونی است (برای زین انگلیسی) چرا که در مقابل فرسودگی بسیار مقاوم و تقریبا پاره نشدنی است!

4)اگر اسب تنبلی دارید بهتر است هنگام سواری کمی به سمت عقب مایل شوید .البته در حالی که شانه ها همچنان عمود هستند.این امر سبب می شود (البته تا زمانی که پاها در وضعیت درستی باشند) شما قوی تر بر روی زین بنشینید و اسب خود را مجبور به حرکت میکنید.ولی مراقب باشید انجام بیش از حد این کار باعث خستگی و اسیب اسب می شود.

5)هنگام سواری به سبک انگلیسی از پوشیدن شوار جین خودداری کنید.(در سبک وسترن قابل قبول است) چرا که باعث می شود شما به راحتی بر روی زین لیز بخورید مخصوصا در زین های چرمی.همچنین درز شلوار می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.بهترین گزینه شلوارهای مخصوص سوارکاری هستند چرا که برای اینکار طراحی شده اند!

6)برخی اسبها با گذشتن از آب هنگام سواری مشکل دارند.داشتن یک دوست به همرا یک اسب ارام که ترسی از آب ندارد بسیار مفید خواهد بود.اسب شما با دیدن گذر اسب ارام می فهمد که هیچ ترسی وجود ندارد و شما می توانید به راحتی او را وادار به حرکت کنید.البته گاهی اوقات مشکل خیلی عمیق تر است و به سختی حل می شود.

7)به شدت توصیه میکنم کسی که می خواهد به دنیای اسب وارد شود دوره کلاس های سوارکاری را زیر نظر یک مربی بگذراند.6 سال پیش من بدون مربی شروع به یادگیری سوارکاری کردم و به همین علت سواری را اصولی یاد نگرفتم.بعد از گذشت ان همه سال هنوز در تلاش اصلاح عادت های غلط خود هستم.یک مربی خوب همه چیز را اصولی اموزش خواهد داد.
 
بالا