نوع زخم و درمان ؟؟

امید زمانی

Active member
این کره اسب چند روزی است که بدنش شروع کرده به زخم شدن و تعداد زخم ها داره زیاد میشه !نمونطور که تو عکس اول مشخصه اول موی بدنش تو اون نقطه میریزه و زخم میشه !دامپزشکان عزیز تشخیص و تجویز؟دکتر طاهری؟؟؟
 

پیوست ها

  • 01062009010-001.jpg
    01062009010-001.jpg
    53.3 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • 01062009006.jpg
    01062009006.jpg
    76.9 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • 01062009007.jpg
    01062009007.jpg
    75 کیلوبایت · بازدیدها: 3

shabdiz

Member
پاسخ : نوع زخم و درمان ؟؟

اين يک مشکل ثانويه هست .مشکل اوليه خارش هست ک در نتيجه يک انگل خارجیست که باعث خارش شده و بعد از ان اسب با زخم کردن مکان خارش ها باعث زخم شدن و سوار شدن باکتری روی زخم شده که درماتوفيلوز نام دارد .البته باکتری های فلور پوست هم مثل استاف ها و استرپ ها و باکتری های محيط مثل اکلای و کلسترديم ها اينها همه هست که برای تشخيص دقيق بايد آزمايش کرد البته ميشه قارچ هم باشه که به سيستم ايمنی بستگی داره و با آزمايش ميشه دقيق فهميد.

به نقل از :Wild Stallion
 
اصول اصلی می گه که :
بهتر دیگر نقاط هم به خوبی معاینه به شه! از اونجا که اسپری OTC روش زدن که علت رو باید از صاحب دام پرسید نمی شه درست کروت های پوستی رو دید! باید پرسید که آب و هوای منطقه و نوع بستر و نوع نگهداری اسب رو/؟
در چه فصلی بوده و آیا اسب در زیر بارندگی های شدید نیز بوده یا نه؟ میزان اهمیت به تیمار و میزان رو هم باید بررسی کرد! جواب اینها می شه یه هیستوری خوب! علمی تر اینکه که تراشیدن و ارسال به آز و بعد بررسی جواب آز هست!
اما با توجه به این هایی که دیده شد شک بیشتر به ring worm) هست فیتو.... خودت بهتر می دونی دکتر جان! اگه جسارت کردم و اول با هیستوری شروع کردم این بود که باید ما دامپزشک یاد بگیریم که در مورد حتی یه عارضه ساده هم هیستوری بگیریم و عادت کنیم و جا بیوفته به قول خودت مثل اون پنی سیلین نشه! چون من خیلی ها رو دیدم که از دور دست زده تشخیص می دن! در ضمن دوست دارم علت استفاده از اسپری رو واقعاً بدونم؟!!! ممنون می شم اگه صاحب دام و قرار دهنده عکس توضیحی بدن!
 

احسان

Active member
اين هم يک اسب مبتلا به رينگ ورم
 

پیوست ها

  • Ringworm.jpg
    Ringworm.jpg
    149.7 کیلوبایت · بازدیدها: 38
  • Ringworm.jpg
    Ringworm.jpg
    149.7 کیلوبایت · بازدیدها: 38
دکتر جان چرا؟ این رینگ وارم هست درست اما درجات حاد و غیره نیز داره نه؟ بعدم برا اینکه روی گردن هم عکس اول کروت هم مشاهده می شه! شک به این موضوع کردم فدات شم!
بعدم چرا دیروز زنگ نزدی؟
 

احسان

Active member
البته آزمايش بايد داد تا دقيق مشخص بشه اما من نظرم همونه که شبديز عزيز گفته
تفاوت زخم ها مشخص هست؟

شايد هم من اشتباه ميکنم

دکتر شهبازی عزيز از ما با تجربه تر هستند و حرف ايشان هم درست هست شايد بخاطر گرد بودن زخم ها هست

دکتر جان ما خيلی چاکريم فدات شم باشه رينگ ورم هست :-*


بايد آزمايش داد
 

احسان

Active member
دکتر اين عکس بيمار اولی اين ها طاول هست که باز شده يا نه چيزه ديگه هست

کوروت من نديدم

والا در اولين نگاه من هم به رينگ ورم شک کردم اما بعدش تصميم گرفتم که گزش را با ادامه خارش و در نهايت درماتوفيلوز که اين آيتم اخر هم هنوز مطمئن نيستم
 
دکتر منم اول که این عکس رو دیدم به طاول شک کردم اما در اثر چی!؟ گزش رو هم به ذهن کوچیک رسید اما شکل و اندازه چندان سازگاری نداشت شاید در اثر خارش بدن به نواحی و دیواره ها وسعت یافته که چندان بعید نیست درماتوفیتوزیس هم چون شایع هست چندان دور از ذهن نیست!
ما انسان ها وقتی دکتر می ریم تازه دردمون هم می گیم 60 تا آزمایش می نویسن بعد می گن چمونه تازه اگه بفهمن! این هم باید بین اسبداران عزیز جا بیفته که تشخیص خوب و بهتر باید با آزمایش هم در نظر گرفت ! نه دکتر؟!
 

احسان

Active member
بله دکتر 100 درصد يعنی 100000 درصد بايد برای تائيد و درمان بهتر آزمايش داد

ولی از دو حال خارج نيست

يا رينگورم هست به احتمال 100 درصد

سن و نوع زخم ها ميخوره که رينگورم باشه

اما من ميگم اينه
يا گزش>> خارش>> زخم>> عفونت

در اخر من به نفع دکتر چون دلايل بيشتری داره ميرم کنار

شايدم چيزه ديگه باشه :p
 
سروری شما!
کلی ازت خوشم میاد! چون اصول حرفه ای و اخلاق کار ی رو خوب می دونی و کلی جنبه داری! از اینکه باهات شور می کنم و در آخر به نتیجه می رسیم با به چالش کشیدن و پرسش و توضیح درباره نظر هم بدون اینکه بهمون بر بخوره! این روش خوبیه!خدا کنه همه همینجوری باشن تا یه تغییری کنه!
به شرط اینکه جنبه نقد پذیری داشته باشن یا بهتر بگم اینکه وقتی ازشون می پرسی اگه تشخیص ات اینه به چه علت به جای توضیح ( که البته .. خیاری رو هوا گفتن و علت رو نمی دونن) دری وری نگن و نگن و بگن ما خداییم .... و دم از تجربه و اینها بزن ! چیزی که در نزد خیلی ها وجود نداره! اما اصل کار یعنی همین! شور و مشورت
 

احسان

Active member
دکتر جان والا ما ميياييم چيزی ياد بگيريم نه اينکه ثابت کنيم که کسی هستيم يا کار خاصی بلديم

اينجا ياد ميگيريم و در مقابل ياد ميديم

کلاً من خيلی ميخوامت دکتر شهبازی جون

تلفن هم ديگه شارج تمام کردم نشد
در اولين فرصت تماس ميگيرم با هات
 
بالا