نجات اسب باردار از کامیونت در بزرگراه تهران-کرج

لادن

Member
آتشنشانان اسب بارداری را که در داخل کامیونت گرفتار شد بود، نجات دادند.
به دنبال تماس راننده کامیونت با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک فوری برای نجات یک اسب، آتشنشانان ایستگاه ۲۰ و گروه امداد و نجات ۸ در ساعت ۱۷ روزپنجشنبه به محل حادثه در آزادراه تهران- کرج اعزام شدند.
مهدی بهداری که فرماندهی عملیات نجات را بر عهده داشت در این باره گفت: حادثه هنگامی رخ داد که کامیونت حامل اسب باردار در مسیر شرق به غرب اتوبان تهران کرج در حال حرکت بود که ناگهان دست و پای اسب به داخل کف چوبی قسمت بار کامیونت فرو رفت و آن را در موقعیت بسیار خطرناکی قرار داد.
بهداری درباره عملیات نجات اسب گفت: آتشنشانان با استفاده از ابزار ویژه نجات، دست و پای اسب را از بین چوبهای قسمت کف بار کامیونت رها کردند.
وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی سپس موفق شدند با استفاده از جرثقیل خودرو آتشنشانی بدون وارد شدن آسیب، اسب باردار را با احتیاط کامل بالا کشیدند تا قسمت بار کامیونت را با گذاشتن چوبهای محکم ایمن کنند.

Animal-Rights-Watch-ARW-1-386.jpg

این فرمانده آتشنشانی علت این حادثه را پوسیدگی چوب کف اتاقک کامیونت و وزن سنگین اسب ذکر کرد و افزود: سرانجام این اسب پس از ایمنشدن قسمت بار کامیونت توسط آتشنشانان دوباره بر روی کامیونت قرار داده شد تا برای درمان آسیب دیدگی شدید دست و پای اسب به محل پرورش اسب پارک چیتگر منتقل شود.
بهداری در مورد مدت عملیات گفت: آتشنشانان با توجه به میزان آسیبدیدگی اسب و نیز درد و رنجی که میکشید این عملیات را در کوتاهترین زمان ممکن و ظرف کمتر از ۳۰ دقیقه به پایان رسانده و اسب را نجات دادند.

منبع: دیده بان حقوق حیوانات
 
یه تشکر ویژه از مالک محترم که حمل اسب رو با خاوری چنین مجهز انجام داده اونم با زین و رکابی که روی اون زبون بسته است:hmmsmiley02:
 
بالا