مصاحبه معاونت اسبدوانی با سرویس خبری

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
khorasani01.jpg

خبرنگار : لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید پست و سمت شما در فدراسیون چیست ؟
جواب: من محمود خراسانی معاونت اسبدوانی فدراسیون و ریاست کمیته عالی اسبدوانی هستم .

خبرنگار: وظیفه شما در پستهای معاونت اسبدوانی و ریاست کمیته عالی بیان نمائید ؟
جواب : از نظر معاونت امور اجرائی و از نظر کمیته در نظارت وظیفه خواهم داشت .

خبرنگار : از نظر مالی به چه نحوه عمل می گردد ؟
جواب : آنچه از محل پیش بینی و فروش بلیط و دفترچه حاصل می شود به عنوان در آمد و آنچه برای پرداخت جوایز و هزینه اجرای مسابقه انجام می شود هزینه تلقی و مابه التفاوت را بنده شخصا پرداخت می نمایم .

خبرنگار: پس بنابر این شما اسپانسر مسابقه نیز می باشید ؟
جواب :نه ؛ بر خودم وظیفه می دانم در این سمت که هستم بهر حال تا حد ممکن مسابقات را به نحو احسن برگزار نمایم .

خبرنگار : شما مسابقه هفته اول را چگونه ارزیابی می نمایید ؟
جواب : مسابقه بسیار خوب و بدون خطابرگزار شد و هیچگونه مشکلی نداشت .

خبرنگار : در کورس چهارم اعتراض از طرف مالک بای بای بن شده است ممکن است بفرمایید چه بوده ؟
جواب : مالک بای بای بن اعتراض شفاهی دادند که چرا از دپار 5 اسبها چیده شده اند . من به ایشان پاسخ دادم که این رویه بوده و مشکلی ایجاد نخواهد کرد کمااینکه در کورس قبلی از دپار شماره 2 شروع کردیم .

خبرنگار : می گویند شما مالک اسب ماکسیموم ریسک می باشید و پشت دپار سوارکاران را تهدید نمودید ؟
جواب : نه من مالک این اسب نیستم و نبوده ام و دلیل حضورم در پشت دپار به دلیل جنجالی بودن این کورس بوده که مبادا اتفاقی بیفتد . پشت دپار به سوارکاران عرض کردم : سوارکاران مواظب باشید این دوره بسیار حساس است ؛ مسیر خود راطی کنید و جلوی همدیگر نپیچید و الا برابر اساسنامه تا یکسال محرومیت خواهید داشت و با توکل به خدا و با کلمه بسم الله شروع کنید و اسمی از اسب برده نشده است .

خبرنگار : آیا این مساله قبلا هم سابقه داشته است ؟
جواب : بله ؛ همیشه توصیه قبل از کورس یا پشت دپار انجام می شده است و آیا گوشزد نکات آیین نامه ای تهدید است . تهدید روی چه اسبی و برای چه ؟ اینها فقط به منظور متشنج نمودن افکار است ولی خوشبختانه مردم ترکمن صحرا کاملا مرا می شناسند و می دانند اگر اسب خودمن هم در مسابقه شرکت کند هیچگونه تمایزی با دیگران ندارد و حق هم همین است .

خبرنگار : برای چه منظوری داوران سیار و سوارکاران را دور هم جمع نمودید ؟
جواب : مالک بای بای بن را صدا کردم و با حضور سوارکاران و مسئولین دپار و داوران سیار خواستم تا جملاتی را که گفته ام مالک بای بای بن در جریان قرار گیرد .

خبرنگار : آیا سوارکاران و مسئولین دپار و داوران سیاراعتراضی به این مساله نمودند ؟
جواب : نه ؛ این مطلب را می خواهم خدمتتان عرض نمایم که مربی بای بای بن آقای تویلی قربانی نیز پشت دپار بود و هیچگونه اعتراضی قبل از کورس نکرده است .

خبرنگار : آیا برای اعتراض روش دیگری وجود ندارد و چرا قانونی عمل نمی شود ؟
جواب : بله حق با شماست . آقای بابازاده اگر اعتراض داشت می بایست به سرکلانتر می داد و سر کلانتر در هیئت فنی مطرح می کرد و جواب را از هیئت فنی دریافت می نمود . البته اینجا من هیئت فنی را خواستم و در حضور هیئت فنی مسائل را مطرح و آقای بابازاده از آنجائیکه حسن نیت دارند و از افراد شاخص و مالکی است که همیشه پشتیبان برگزاری مسابقات بوده مطلب را پذیرفتند ؛ منتها بهرحال در گوشه و کنار افرادی مقرض هستند که دوست دارند مسائل را جنجالی نمایند . بلاخره ابر کنارمی رود وآفتاب ظاهرمی شود .
خبرنگار : شنیده شده است که آقای دکتر بردبار نیز اعتراض داشتند و آیا ایشان عضو کمیته عالی هستند یا نه ؟
جواب : من اعتراضی از ایشان نشنیده ام و ایشان همیشه در کنار من بوده اند و من از راهنماییهای خوب ایشان استفاده نموده ام و عضو کمیته عالی هستند .

خبرنگار : می گویند مالک اسب ماکسیموم ریسک آقای نیکومنش شنل مربوط به یک کمپانی فروش اسب خارجی را روی اسب خود انداخته است . آیا این مطلب صحت دارد ؟
جواب : پس خود شما می گویید آقای نیکومنش مالک ماکسیموم ریسک است پس خوشبختانه اینجا جواب خود را دریافت نمودید که من مالک این حیوان نبوده ام دوم فیلم را ملاحظه نمایید شنل اولی روی اسب گذاشته شد بعد از اینکه شنل اولی برداشته شد شنل دیگری روی آن انداخته شد که زمانی بود که اسب از میدان خارج می شد که این مساله ربطی به موضوع ندارد کما اینکه اغلب نمد یا جل روی اسب می اندازند .

خبرنگار : شما برای بهتر برگزار نمودن مسابقات بدور از جنجال چه پیشنهادی دارید ؟
جواب : امام حسین (ع) فرمود اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید . به نظر من بایستی مردم به جای بازی با پوکی ها و پولهای کلانی که بین پوکی ها و مردم ردوبدل می شود به باجه های پیش بینی رفته و یا از طریق پیش بینی اینترنت عمل نمایند تا اگر منافعی باشد صرف جوایز اسب و رونق این صنعت گردد و همه از مالک , مربی , سوارکار و ...

خبرنگار : برای آخرین سوال , آیا برای مسابقات اسبدوانی مقرراتی موجود است و چگونه مردم می توانند به آن دسترسی داشته باشند ؟
جواب : مسابقات اسبدوانی دارای آیین نامه می باشد که در اختیار هیئت فنی قرار گرفته است و برای اطلاع عموم در سایت موجود می باشد .
 
بالا