مصاحبه با ستار مهرانی , برترین چابکسوار میادین سوارکاری

ناشناس

Active member
در حاشیه مسابقات اسبدوانی تابستانه 87 تهران به سراغ بهترین چابکسوار میادین سوارکاری , ستار مهرانی رفتیم و مصاحبه ای را با ایشان ترتیب دادیم که در زیر متن مصاحبه را می خوانید.

آقای مهرانی خودتان را کامل معرفی می کنید؟
بنده ستار مهرانی هستم متولد سال 1358 از شهرستان گنبد کاووس روستای چاروایلقی , متاهل و دارای دو فرزند.

چند سال است که سوارکارید؟
نزدیک 19 سال است که سوارکاری می کنم.

اولین اسبی که سوار شدید؟
اسب دوتار نژاد دوخون بود که سوار شدم و به مقام اولی هم رسیدم.


بهترین و زیباترین مقامی که کسب کرده اید با کدام اسب بود؟
من مقام های زیادی با هر اسبی کسب کردم همه آنها زیبا و قشنگ بود ولی با اسب کبری و بگونیا به مقام های زیباتری رسیدم.


در مورد خطرات سوارکاری بگویید. آیا چابکسواران بیمه هستند؟
ما سوارکارها واقعا با جان خود بازی می کنیم و در حال حاضر هم چابکسواران فقط بیمه کورس هستند. یعنی فقط به هنگام انجام کورس بیمه می شویم که ان شاالله در آینده مسئولین بتوانند بیمه کامل سوارکاران را فراهم نمایند تا خرج و مخارج چابکسوارانی که بعد از آسیب دیدگی در کورس نمی توانند سوارکاری کنند امثال آقای خدر زارعی کسلخه که دیگر نمی تواند سوارکاری کنند از طریق بیمه فراهم شود.


سطح کیفی مسابقات اسبدوانی در ایران را چطور می بینید؟
در حال حاضر مسابقات اسبدوانی به طور منظم در حال برگزاری می باشد و رضایت کامل را داریم و سال به سال هم به کیفیت مسابقات افزوده می شود. ان شالله که با تلاش مسئولین آقای مهندس حکیم ایگدری مدیر مجموعه بزرگ سوارکاری گنبد کاووس و جناب آقای حاج محمود خراسانی معاونت فدراسیون سوارکاری بتوانیم این مسابقات را در سطح بسیار بالایی که همگان انتظار دارند برگزار نماییم.


سوارکاری هم برای خود قانونی دارد که در کشور ما این قانون کم رعایت می شود بهتر نیست برای چابکسواران کلاس های آموزشی سوارکاری حرفه ای برگزار شود تا چابکسواران کشورمان نیز در سطح جهانی بتازند؟
در حال حاضر ما بهترین و شجاع ترین چابکسواران را دارا هستیم ولی متاسفانه طبق گفته شما تاختن با اسب مقرراتی دارد که در مسابقات اسبدوانی ایران کم رعایت می شود.به طور مثال نشستن بر روی اسب هم جز مقررات مسابقات اسبدوانی می باشد که در ایران اصلا رعایت نمی شود و هر چابکسواری به دلخواه خود بر روی اسب می نشیند.


به چابکسواری بیشتر علاقمند هستید یا به مربی گری؟
در حال حاضر بیشتر به شغلم که سوارکاری است علاقمندم.


دوست ندارید مربی شوید؟
فعلا خیلی زود است که بخواهم کار مربی گری را دنبال کنم. ان شالله بعد از چابکسواری قسمت شود با مربی گری مسابقات سوارکاری را ادامه خواهم داد.


با کدام چابکسوار خیلی صمیمی هستید؟
با بیشتر چابکسواران خیلی صمیمی هستم نمی تونم اسم ببرم.
 

پیوست ها

  • sgr9mx.jpg
    sgr9mx.jpg
    31.3 کیلوبایت · بازدیدها: 6
بالا