مسابقه استانی کورس سوارکاری دهم اسفند در رشت برگزار می‌شود

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
مسئول هیات سوارکاری گیلان از برگزاری مسابقه استانی کورس سوارکاری 10 اسفند امسال در پیربازار رشت خبر داد.

هوشنگ افشاری، با اشاره به وضعیت سوارکاری استان افزود: در ورزش سوارکاری کلاسیک هنوز ابتدای کار هستیم و در این رشته باید علاقمند پیدا شود و مسئولان نیز یاری کنند.

وی کمبود بودجه را از مشکلات مهم رشته سوارکاری در استان عنوان کرد و اظهار داشت: رشته سوارکاری نیازمند سرمایه گذاری است ضمن اینکه نبود اسپانسر هم از مشکلات جدی این رشته ورزشی محسوب می شود.

افشاری در مورد تعداد قهرمانان سوارکاری استان گفت: در حال حاضر در رشته کورس سوارکاری هیچ سوارکاری برای اعزام به مسابقات قهرمانی از استان نداریم، اما در رشته پرش 6 نفر آماده اعزام برای مسابقات قهرمانی کشور هستند.

وی در مورد برنامه‌های اجرا شده در هیأت سوارکاری استان خاطر نشان کرد: امسال برای آمادگی سوارکاران استان در 2 نوبت مسابقات پرش با اسب با حضور 5 استان گیلان، مازندران، همدان، قزوین و زنجان برگزار کردیم.

افشاری برگزاری مسابقه پرش با اسب در منطقه انزلی را از اولین برنامه هیأت سوارکاری گیلان در سال 87 اعلام کرد.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
رقابتهای کورس سوارکاری گیلان در پیربازار برگزار شد

رقابتهای کورس سوارکاری گیلان در پیربازار برگزار شد
مسابقات قهرمانی کورس سوارکاری زمستانه گیلان که با شرکت برترین سوارکاران استان در مجموعه پیربازار رشت جریان داشت، با شناخت برترینها پایان یافت.

در چارچوب این رقابتها که عصر جمعه در دو رده اسبهای محلی و دوخونی به انجام رسید، در قسمت اسبهای محلی رضا حجازی از رضوانشهر با اسب پیکو به عنوان قهرمانی رسید، محمدرضا فتحی از رشت با اسب باران دوم شد و سهیل غلامی از رضوانشهر با اسب مشکی در مکان سوم ایستاد.

در رده اسبهای دوخونی نیز شیرزاد از بندرانزلی با اسب شاتدان در جایگاه نخست ایستاد، فرزین احمدی از رضوانشهر با اسب لینامکس دوم شد و احسان ملک سعیدی از انزلی با اسب آدیوس به مقام سوم دست یافت.

گفتنی است در جریان این رقابتها 20 سوارکار برتر گیلان با یکدیگر پیکار کردند.
 
بالا