مسابقات سوارکاری ویژه بانوان در همدان

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
15 سواركار خانم در همدان وجود دارد كه برنامه‌هاي آموزشي لازم براي ترويج استفاده از اين ورزش در حال پيگيري و انجام است.

15 سواركار خانم در هيئت سواركاري همدان حضور دارند
"نفيسه بختياري، نايب رئيس بانوان هيئت سواركاري همدان:

وی با اشاره به ادغام هيئت‌‌هاي سواركاري خانم‌ها و آقايان با يكديگر طي چند سال گذشته افزود: رد‌ه‌بندي آقايان و بانوان در هيئت سواركاري و سختي رقابت سواركاران زن با سواركاران مرد موجب شده كه رقابت در اين رشته ورزشي به ويژه در ميان بانوان سواركار كم‌رنگ شود.

وي گفت: از سوي ديگر نبود سرمايه لازم از سوي علاقه‌مندان سواركاري براي سرمايه‌گذاري بر روي اين رشته ورزشي، تأثير بسزايي در كاهش تعداد سواركاران زن در همدان داشته است.

نايب‌ رئيس بانوان هيئت سواركاري همدان اظهار داشت: سال‌هاي گذشته علاقه‌مندان مي‌توانستند از اسب‌هاي دولتي براي تمرين و كسب آمادگي لازم براي مسابقه استفاده كنند، ولي به علت مشكلاتي چون هزينه نگهداري و تغذيه آن‌ها، اين اسب‌ها به حراج گذاشته شد.

وي ضمن اشاره به عدم تمايل سواركاران حرفه‌اي براي در اختيار گذارشتن اسب به افراد مبتدي افزود: طبيعي است، سواركاراني كه با زحمت بسيار اسب‌هاي خود را براي مسابقه آماده مي‌‌كنند، حاضر نمي‌شوند اسب‌هاي خود را براي تمرين در اختيار افراد مبتدي قرار دهند.

بختياري از پيگيري‌هاي هيئت سواركاري براي دريافت اسب از فدراسيون خبر داد و گفت: در حال حاضر 15 سواركار بانو در همدان وجود دارد كه برنامه‌هاي آموزشي لازم براي ترويج استفاده از اين ورزش توسط ساير بانوان علاقه‌مند همداني در حال پيگيري و انجام است.

وي ادامه داد: امسال در راستاي تشويق بانوان سواركار و آماده‌سازي آن‌ها براي حضور در مسابقات، چهار مسابقه ويژه بانوان و بدون رقابت با سواركاران آقا در نظر گرفته شده است.

نايب رئيس بانوان هيئت سواركاري همدان در خصوص چگونگي فعاليت‌هاي اين هيئت گفت: به دليل نامساعد بودن شرايط جوي، كلاس‌هاي آموزشي در نيمه دوم سال برگزار مي‌شود و در شش ماه اول سال سواركاري بيشتر تمرين مي‌كنند.

وي در پايان با اشاره به تشكيل كلاس‌هاي داوري در سال گذشته در همدان افزود: سال گذشته شش خانم از همدان در اين كلاس‌ها شركت داشتند كه تمام آن‌ها موفق به كسب كارت داوري درجه سه شدند."
 
بالا