مرکز پرورش اسب دکتر غلامرضا خلخالی

دکتر خلخالی پزشک متخصص ارتوپدی متولد دره گز و ساکن علی آبادکتول، بیش از یک دهه حضور قدرتمند در میادین کورس و تولید وپرورش اسبان گروه یک نژاد ترکمن و تروبرد،با مربیگری رجب قلیچ گوگ نژاد و پسرانش را در کانامه دارد،ایشان با در اختیار داشتن رمه ای با بیش از 25 راس مادیان و سیلمی تکه(آرش*گل آهو) و استفاده از چندین سیلمی دیگر از جمله سمند،اربنت2 ،بچه آهو و...بسیاری از اسبان برتر میدان کورس را تولید و به قهرمانی رسانده،ایشان جدیدا باشگاهی را در نزدیکی علی آباد تاسیس کرده و سیلمی ها و برخی از مادیانهایش را به آنجا منتقل کرده البته بیشتر مادیانهای تولیدی بصورت ایلخی در مراتع قزل تپه همراه با مادیانهای مهندس ناصر بارانی و پسران تاجقلی نگهداری میشوند.
سیاوش،کوه نور ،دریای نور،یاشیل ،پاسکال،تمنا،بلوندی و... اسبانی بوده اند که بارها مزد رنجها و خرجهای دکتر را در خط پایان داده اند.
 
منم شنیدم هرچی داشتند رو حراج کردند و کلا از سیستم اسب رفتند بیرون...

ولی کلا به عنوان تولیدکننده شاید خوب عمل کرده باشند ولی از نظر سیلمی داری اونم اسبی مثل تکه که واقعا
یه سرمایه ملی از بهترین خط های خونیه اصلا خوب امانتداری نکردند و من از چند نفر شنیدم یک دهم
مادیانهایی که میان پر نمیشن...
 
خدا نکند بزرگی چون دکتر خلخالی از اسب ترکمن بیرون بره.
حضور افرادی مثل دکتر در میدان کورس چندان بر وفق مراد گردانندگان و برخی قماربازان کورس نیست و در این یکساله بخصوص حواشی زیادی را اطراف اسبهایشان بوجود آوردند.مثلا از یک اسب ایشون سه بار تست گرفتند!
 
آقای دکتر خلخالی بنابر همان دلایلی که گفته شد کلیه اسبهاشونو از کورس بیرون کشیدند یا فروختند ولی مادیانها و سیلمی تکه را حفظ میکنند و سال آینده فقط مادیانهای خودشونو با تکه کشش میکنند.امسال نیز بجز مال خودشان،هفت هشت تایی از مادیانهای دیگران را نیز پر کرده اند .
بزرگانی مثل لوییز فیروز،دکترخلخالی و دکترغیادی براستی غنیمتند و ثروت این مملکت ولی قدرشان دانسته نشد ، این ها چون در بعد اقتصادی و فروش تولیداتشان خبره نبودند ضربه خوردند.اگر اینها نبودند اکنون همین حداقلی که داریم را نیز نداشتیم.
 
درسته لامینایتیس شده و برای حرکت و جفتگیری درد میکشه بهمین دلیل دکتر امسال کشش متفرقه با تکه انجام نمیدن.
متاسفانه دکتر خلخالی بهره کافی از تکه نبردند و اونطور که باید و شاید کره ازش نگرفتند.
 
بالا