لنگش ناشی از جو زیاد

aahmadian

Member
با سلام
دوستان مدتی بود به تشخیص دکتر ریه های اسب چرک داشت، حدودا یک ماه دوره درمان با پنیسیلین داشتیم، تو این مدت سواری نداشت، پس از اون دوره احساس کردیم اسب یخورده ضعیف شده لذا مقدار جیره جو و ذرت را زیاد کردیم و در عین حال سواری هم نداشت، الان حس میکنیم مفاصل اسب درد میکنه و راحت دست و پاشو زمین نمیزاره، ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
 

shool

Member
دوست عزیز خیلی مواظب باش و برای چاق کردن اسب به جو دادن بیش از حد تکیه نکن .اسبی که سواری نمیره و درحال استراحته ، به جای اینکه مکملشو کمتر بدین ، بیشتر دادین ؟ بااین مشخصاتی که شما توضیح میدین ، علائم نزدیک به لایمیناتیس هستش . فعلا جو را خیلی کم کنید و از ماسه بادی برای زیر دست وپاش استفاده کنید . حتما با دامپزشک خوب مشورت کنید و اسب را معاینه کنه .
 

shool

Member
خیلی ممنون متشکرم، بجز قطع جو راهکار دیگه ای هم هست؟

راهکارهای پیشگیریش بیشتر از راهکارهای درمانشه . نمیدونم کدام شهر تشریف دارید ، اما حتما با یک ارتوپد برا عکس ازوضعیت سم و بند سوم سمش ، کمک بگیر . تاقبل از اینکه خدایی نکرده ، لایمیناتیس بگیره ، پیشگیریش راحت تراز درمانشه . یه چند روزی هم یونجه هاشو نمناک کن بهش بده . اگر هم درحال حاضر بیش از حد درد داره از داروهای مسکن استفاده کن . اما درمجموع همه این نوشته های من ، تا زمانی که دامپزشک ندیدش ، یا یه ادم کارکشته وخبره نبینش ، بیفایده است .
 

aahmadian

Member
الان فقط یونجه میدیم، دامپزشک میخواد خونشو بده آزمایش، انشاالله تا دو هفته بهتر میشه؟
با تشکر از حسن توجه جنابعالی
 
بالا