قهرمان استقامت شبیه سازی شد

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
*نوشتن املای لاتین نامها بعلت کسب اطلاعات بیشتر در صورت تمایل میباشد
تهیه و ترجمه:امیرحسین قاسمی
بانک اطلاعاتی اسب
www.asb.ir

قهرمان استقامت شبیه سازی شد
شبیه سازی دومین اسب شبیه سازی شده دنیا اعلام شد.
این کره یک کپی از قهرمان استقامت دنیا Pieraz است. این در حالیست که Pieraz اخته شده بود و توانایی تولید مثل نداشت.
این شبیه سازی توسط گروه مهندسین ژنتیک Cryozootech در فرانسه و LTR-CIZ ایتالیا انجام شده.
اولین اسب شبیه سازی شده دنیا Prometea نیز توسط همین گروه در سال 2003 انجام شد.
این کره که Pieraz-Cryozootech-Stallion نامگذاری شده در 25 فوریه متولد شد و 24 کیلوگرم وزن دارد.
البته این کره در مسابقات شرکت نخواهد کرد, و از او بعنوان سیلمی برای تلاقی با دیگر قهرمانان و تولید کره های بهتر استفاده خواهد شد.
Pieraz قهرمان که این کپی ژنتیکی از سلولهای بنیادی او ساخته شده در سال 1994 بازنشسته شد ودر حال حاضر در ویرجینیای ایالات متحده بسر میبرد.
در سال 2002, Valerie Kanavyکه درباره شبیه سازی حیوانات مطالبی شنیده بود, مشتاق شد تا یک کپی از قهرمانش برای انتقال به نسل های بعد داشته باشد چون قهرمان در سن پایین اخته شده بود.
تا آن زمان هیچ شبیه سازی اسبی به نتیجه نرسیده بود و ممکن بود این تجربه هم به نتیجه نرسد ولی با این حال والری از یک فیزیلوژیست دعوت کرد تا از Pieraz بافت برداری کند و نمونه ها را برای تحقیقات در نیتروژن برای انتقال به آزمایشگاه بگذارد.
تابحال طبق قانون اروپا و آمریکا تمام نریان ها اخته میشوند مگر اینکه طبق بررسی و صلاحیت یک نریان اجازه سیلمی شدن را داشته باشد که شانس کره های نریانی که پدر و مادرشان قهرمان بودند و دارای صلاحیت بیشتر بود و هیچگاه پدیده هایی که پدر و مادر قهرمان نداشتند شانسی برای ادامه نسل و خط خونی نداشتند.
نژادهای قوی تر
سواری استقامت بمعنی رقابت در سرعتهای تعیین شده بین مسیرهایی که ده ا کیلومتر هستند و هر نژادی توانایی شرکت در این مسابقات را ندارد.
این ورزش که در کل دنیا شناخته شده در سالهای اخیر در امارات عربی متحده با یک برنامه قوی پیگیری میشود. و با توجه به استفاده از اسبهای محلی رونق خاصی نیز دارد.
البته درحال حاضر قوانین بین المللی اجازه تلقیح مصنوعی و هیچگونه روش دیگری غیر از تولید مثل طبیعی را برای تولید نزاد تروبرد نمیدهد.
در حال حاضر, در مسابقات کورس جدای از ورزش و هیجان چون از لحاظ مالی بتنهایی یک صنعت پر رونق قلمداد میشود نریان ها بندرت اخته میشوند و نریان ها و مادیانهای قهرمان بعد از بازنشستگی برای تولید نسل بعدی از قهرمانان به آماده میشوند.
Cryozootech در حال حاضر یک بانک ژنتیکی از 30 قهرمان رشته های درساژ و پرش دنیا جمع آوری کرده و در حال گسترش بانک اطلاعای خود میباشد.
 

پیوست ها

  • prometea.jpg
    prometea.jpg
    16.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • pieraz.jpg
    pieraz.jpg
    16.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا