فوت شبیه خوان حضرت عباس در مشکین شهر،اردبیل

behzad

Member
سلام دوستان
بچه های مشکین شهر لطفاً در صورت توانائی گزارش تهیه کنن.
دوست عزیزمون آقای محمد عزیزی.
 

behzad

Member
برای دومین سال در مشگین شهر اردبیل تعزیه خوان و شبیه خوان عاشورای حسینی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

در این حادثه که عصر امروز و در روستای حیق مشگین شهر رخ داد محسن حق وردی زاده که در نقش حضرت عباس(ع) در شبیه خوانی این روستا نقش آفرینی میکرد به یکباره دچار حمله قلبی شده و در حالی که لبیک یا ابوالفضل میگفت جان به جان آفرین تسلیم کرده و از چشمه زلال معرفت حسینی سیراب شد.

این شبیه خوان که سالهاست در نقش سقای دشت نینوا حضرت عباس(ع) نقش آفرینی میکند تنها بعد از گذشت چند دقیقه از اجرای نقش خود از فرط حزن و اندوه و شدت گریه و ناله در سوگ مولای خود حضرت سیدالشهدا و ابوالفضل العباس(ع) دچار حمله قلبی شد و جان باخت.

مردم روستا بعد از این حادثه و تائید فوت این شبیه خوان پیکر او را در میان حزن و اندوه حاضران تشییع کرده و به خاک سپردند.

سال گذشته نیز در ظهر عاشورا تعزیه خوان نقش حضرت امام حسین(ع) در روستای قره درویش مشگین شهر به هنگام تعزیه خوانی فوت کرده بود.
منبع : ????? ?????? ????

 
خیلی ممنون خدا رفتگان همه شمارو بیامورزه ا مسال هم مثل سال قبل یکی از شبیه خوانهای باسابقه مشگین شهر در حین اجرا از فرط ناراحتی واندوه با چشمانی گریان دارفانی را وداگفت خیلی ناراحت کننده بود هر کس میشنید گریه میکرد من خودم نبودم تو یه مراسم شبیه خوانی دیگه بودم اسب برده بودیم واسه مراسم ولی میگن خیلی غم انگیز بوده مراسم دفنش وقتی لباسای سبز رو از تنش در میاوردن چند نفر از فرط ناراحتی و گریه غش کردن اگه عکسی از مراسمش پیدا کردم میفرستم
 
بالا