فواصل و اهمیت آن در پرش

DADAR

Member
از اونجائی که لزوم ایجاد توانائی تغییر گام رو در بحث های قبل دیدیم بزارید یک گریز سریع هم به چند تا نکته در این مورد بزنیم , شاید کمکی باشد در جهت تفهیم بهتر ,



گاهی اوقات بعضی از سواران افزایش صورت اسب رو دلیل بر افزایش طول گام اسب میدونند در صورتیکه اگر تعاریفی صحیح از هر کدام از این 2 فاکتور داشته باشیم , تفاوت بین سرعت و افزایش طول گام را بهتر درک خواهیم کرد.

سرعت : عبارت است از مقدار زمانی که طول میکشد تا اسب مقدار مشخصی گام بزند ( گام / دقیقه )


طول گام : عبارت است از مقدار مسافاتی که اسب در هر گام طی میکند یا به عبارت دیگر مقدار سطحی از زمین که اسب در هر گام میپوشاند ( متر / هر گام )


مجموع این 2 فاکتور باهم مشخص خواهند کرد که چه مقدار مسافت طی خواهد شد و با چه سرعتی



زمانی که سوار توسوط اثرات خود از اسب میخواهد تا رو به جلو حرکت نماید 2 حالت وجود دارد اینکه اسب بر سرعت خود میافزاید یا اینکه طول گام خود را افزایش میدهند بستگی دارد که کدام حالت را آسانتر بیابند,



با توجه به مطالب بالا و همینطور اهمیت و لزوم حرکت با گام صحیح هم برای اسب و هم برای سوار کاملا مهم و ضروری است که بتوانید تفاوت این دو را در زمان سواری حس کرده و تشخیص دهید,



در هنگام اجرای تمرینات کاملا به این مهم دقت کرده و مراقب باشید که اسبتان به هنگام درخواست از طرف شما گامهای خود را کوتاه یا بلند میکند نه اینکه به سادگی تنها سرعت را افزایش یا کاهش دهد

بدینوسیله حس خود در هنگام سواری را هم تقویت خواهید نمود ::) ::)
 
ممنون از اطلاعاتتون...
فقط فرق اثری که سوار واسه افزایش طول گام اسب میده با وقتی که سرعت رو زیاد میکنه چیه؟
DADAR گفت:
از اونجائی که لزوم ایجاد توانائی تغییر گام رو در بحث های قبل دیدیم بزارید یک گریز سریع هم به چند تا نکته در این مورد بزنیم , شاید کمکی باشد در جهت تفهیم بهتر ,



گاهی اوقات بعضی از سواران افزایش صورت اسب رو دلیل بر افزایش طول گام اسب میدونند در صورتیکه اگر تعاریفی صحیح از هر کدام از این 2 فاکتور داشته باشیم , تفاوت بین سرعت و افزایش طول گام را بهتر درک خواهیم کرد.

سرعت : عبارت است از مقدار زمانی که طول میکشد تا اسب مقدار مشخصی گام بزند ( گام / دقیقه )


طول گام : عبارت است از مقدار مسافاتی که اسب در هر گام طی میکند یا به عبارت دیگر مقدار سطحی از زمین که اسب در هر گام میپوشاند ( متر / هر گام )


مجموع این 2 فاکتور باهم مشخص خواهند کرد که چه مقدار مسافت طی خواهد شد و با چه سرعتی



زمانی که سوار توسوط اثرات خود از اسب میخواهد تا رو به جلو حرکت نماید 2 حالت وجود دارد اینکه اسب بر سرعت خود میافزاید یا اینکه طول گام خود را افزایش میدهند بستگی دارد که کدام حالت را آسانتر بیابند,



با توجه به مطالب بالا و همینطور اهمیت و لزوم حرکت با گام صحیح هم برای اسب و هم برای سوار کاملا مهم و ضروری است که بتوانید تفاوت این دو را در زمان سواری حس کرده و تشخیص دهید,



در هنگام اجرای تمرینات کاملا به این مهم دقت کرده و مراقب باشید که اسبتان به هنگام درخواست از طرف شما گامهای خود را کوتاه یا بلند میکند نه اینکه به سادگی تنها سرعت را افزایش یا کاهش دهد

بدینوسیله حس خود در هنگام سواری را هم تقویت خواهید نمود ::) ::)
 

علی واحدی

Active member
parvardeh bar asb گفت:
ممنون از اطلاعاتتون...
فقط فرق اثری که سوار واسه افزایش طول گام اسب میده با وقتی که سرعت رو زیاد میکنه چیه؟
با اجازه دادار عزیز من جواب میدم. افزایش طول گام همانیستکه بارها و بارها سر کلاس انجام داده ای . همان بالانگه داشتن کمر اسب بوسیله ساقها و تعقیب حرکت زین بوسیله بدن و باسن و در عین حال بدهنه بودن اسب سعی در بلند کردن طول گامهایش میکنیم(متر/هر گام).
 

DADAR

Member
در تکمیل صحبتهای دوست عزیزم برادر و در جواب پرورده بر اسب :)



در صورتیکه گام‌های اسب را باز کرده و افزایش دهیم خود به خود بر سرعت هم افزوده خواهد شد اما اگر تنها در صدد افزایش سرعت بر ائم تضمینی برای افزایش طول گام نمیباشد.

بنا بر این شما میبایست همیشه به افزایش یا کاهش طول گام اسبت فکر کنی , مثلا چهار نعل جمع یا چهارنعل متوسط , در چهار نعل جمع هم طول گام کوتاهتر میباشد و هم سرعت پائنتر , اما در چهار نعل متوسط هم طول گام کشیده تر است و هم سرعت این گام بالاتر از چهار نعل جمع میباشد.


اثر متفاوتی ندارند , هر 2 توسط اثر اصلی ساق ها و همراهی اثر نشست (وزن) و دست ها انجام میشود.

منتهی مطلب ,,اسب میبایست تمرینات مربوط به تغییرات طول گام رو قبلا آموزش دیده باشه تا در هنگام سواری شما و در صورت انتقال اثر صحیح از طرف شما , منظور شما را درک کرده و به جای افزایش یا کاهش سرعت , یا مقاومت در برابر اثر شما , به راحتی و نرمی هرچه تمامتر گام‌های خود را بلندتر و کوتاهتر کند,
 
ممنون از همگی...
DADAR گفت:
در تکمیل صحبتهای دوست عزیزم برادر و در جواب پرورده بر اسب :)



در صورتیکه گام‌های اسب را باز کرده و افزایش دهیم خود به خود بر سرعت هم افزوده خواهد شد اما اگر تنها در صدد افزایش سرعت بر ائم تضمینی برای افزایش طول گام نمیباشد.

بنا بر این شما میبایست همیشه به افزایش یا کاهش طول گام اسبت فکر کنی , مثلا چهار نعل جمع یا چهارنعل متوسط , در چهار نعل جمع هم طول گام کوتاهتر میباشد و هم سرعت پائنتر , اما در چهار نعل متوسط هم طول گام کشیده تر است و هم سرعت این گام بالاتر از چهار نعل جمع میباشد.


اثر متفاوتی ندارند , هر 2 توسط اثر اصلی ساق ها و همراهی اثر نشست (وزن) و دست ها انجام میشود.

منتهی مطلب ,,اسب میبایست تمرینات مربوط به تغییرات طول گام رو قبلا آموزش دیده باشه تا در هنگام سواری شما و در صورت انتقال اثر صحیح از طرف شما , منظور شما را درک کرده و به جای افزایش یا کاهش سرعت , یا مقاومت در برابر اثر شما , به راحتی و نرمی هرچه تمامتر گام‌های خود را بلندتر و کوتاهتر کند,
 
البته پرش با گام یورتمه فواعد زیادی برای اسب و سوار دارد که در این بحث نمیگنجد .

دادار عزیز
اگر ممکنه بیشتر توضیح دهید.یا ارجاع دهید

آیا اشاره شما به هماهنگی ونشست سبک در هدایت به مانع است ویافشار به مفاصل در هنگام فرود ازمانع میباشد؟
 

DADAR

Member
oliveira گفت:
آیا اشاره شما به هماهنگی ونشست سبک در هدایت به مانع است ویافشار به مفاصل در هنگام فرود ازمانع میباشد؟


Oliveira جان اگر ممکن هست سوالت رو کمی بازتر بگو من دقیقا متوجه منظورت نشدم ???

ممنون
 
عرضم این بود که آیا منظور شما از قواعد پرش در گام یورتمه ,همان اشاره به اصول کار برروی کاوالتی وهماهنگی در هنگام پرش با حرکت اسب است یااشاره به متناسب بودن ارتفاع مانع نسبت به گام حرکت می باشد؟

چون یک مانع 110Cm را هم می توان باهدایت گام قدم وتحریک از دوفوله به مانع گذر کردولی این حرکت فشار زیادی به مفاصل وتاندونها در هنگام فرود, به اسب می آورد؟
 

DADAR

Member
والا من خودم هم نمیدونم کجا به این قواعد پرش با گام یورتمه اشاره شده و منظورم چی بوده! ! ! :p

داخل این مبحث که چیزی ازش پیدا نکردم , اما چیزی که مهم هست بدونیم اینه که تمامی این اصول با هم مرتبط هستند , از گام یورتمه در موانع با چیدمان جیمناستیک بسیار استفاده میشود , و همیشه هم میبایست ارتفاع مانع را متناسب با چند فاکتور تنظیم کرد که یکی از اونها هم گام حرکت است, همچنین ارتفاع و ( عرض مانع) میبایست در سطح تجربه سوار و اسب باشد.

پرش با گام یورتمه میتونه ساده ترین راه معرفی پرش به اسب و سوار باشه ولی همین پرش مقدماتی با گام یورتمه میتونه در جهت بهبود تکنیک یک اسب با تجربه یا همچنین در جهت تمرکز سوار پیشرفته بر روی یک یا چند فاکتور استفاده شود مثلا ( قرارگیری محل ساق ها , بازو , یا نشست قبل از مانع , روی مانع و بعد از مانع)

در حالت معمولی پرش با گام یورتمه چند نکته بسیار مهم هست

1# بعد از پرش از مانع با گام یورتمه یا آخرین مانع از موانع جیمناستیک اسبتان میبایست گام چهارنعل را با تعادل و نواخت صحیح ادامه دهد تا اینکه شما ازش بخواهید که به یورتمه یا قدم برگردد

2# در صورتیکه مبتدی هستید و تازه پرش از روی مانع رو تجربه میکنید بهتر هست اگر از مانع ساده ضربدری استفاده کنید و تمرکزتان میبایست بر روی تکنیک بدنی خودتان باشد

پاشنه هابه سمت پائن جوریکه وزنتون رو روی پاشنهاتون حس کنید , سر بالا و نگاه به سمت جلو , به هیچ عنوان سعی نکنید روی مانع به مانع نگاه کنید که تمام محاصبات تکنیک روی مانع رو به هم خواهد ریخت

روی مانع دستجلو رو برای آزادی گردن اسبتون آزاد کنید در حالطی که ساعد دستتون در امتداد دستجلو قرار بگیره

3# پس از پرش از آخرین مانع جیمناستیک یا مانع تکی بعد از 2 یا 3 گام به آرامی در حالات نشسته سبک یا بجلو قرار بگیرید و سپس به آرامی به گام یورتمه باز گردید



4# در صورتیکه هنوز ساق شما قابلیت این رو پیدا نکرده تا در زمان پرش به صورت ثابت در کنار اسب قرار بگیره یا اسبتون بطور معمول پرش های غیر قابل پیش بینی رو روی مانع انجام میده ( مثلا خیلی بیشتر از ارتفاع مانع میپره یا. . . ) از مربیتون بخواهید که طرز گرفتن یال اسب در هنگام پرش رو بهتون یاد بده



گرفتن یال اسب روی مانع در جهت حفظ تعادل میباشد و حتی گاهی اوقات و در صورت نیاز در مسابقات بزرگ دنیا همچنان توسط بزرگان این رشته مورد استفاده قرار میگیرد اما با ظرافت خاص که مستلزم تمرین است



عقب ماندن از اسب مضرات زیادی برای اسب و سوار دارد , ممکن هست دست جلو رو در دهن اسب بکشید, یا به کمر اسب ضربه وارد کنید, یا. . . . . که تمام این مشکلات عدم تعادل رو به همراه خواهد داشت و در نتیجه بزرگترین فاکتور موجود بین اسب و سوار یعنی ایتماد اسب به سوار و سوار به اسب کمرنگ شده یا از بین خواهد رفت

عدم وجود اطمینان میتواند موجب گریز , ممانعت از پرش , تغییر آهنگ حرکت بدون در نظر گرفتن اثر سوار از سوی اسب یا. . . . . . شود



بگذریم من که رشته کلام از دستم رفته و نمیدونم اصلا از کجا شروع کردم و باید به کجا ختم کنم خوب اولیویرا جان میدونم این پست احتمالا جواب کاملی در جهت سوال شما نبود اما فکر کنم همچین هم بی ارتباط نبود
 
ممنون ,مثل همیشه عالی بود.
فقط دوست دارم کمی هم درباره تیر تمیز(تیری که بعد از مانع )برای توجه وپایین کشیدن سر وآزاد کردن عضلات کمراسب در هنگام فرود استفاده میشود گفتگوکنیم.که این فاصله هم به تناسب سرعت گام ونقطه جهش ونوع مانع از3.30-2.80 m میتوان استفاده برد که در فرودصحیح اسب بعد از مانع وورود به مرحله بازیابی تعادل بسیارمفیداست.

از پاسخ های خوب وصبوری در پاسخگویی شما متشکرم.
 

احسان

Active member
دادار و بهنام چه حرکاتی و يا آموزش های به اسب ميديد که اسب گردنو بده زير عضلات شکم رو تخت کنه و منقبظ به عقب و عضلات کفل رو به بالا تا کمر حالت نرمتری و عضلات کمر تنس(انقباظ) کمتری بگيرند
البته فکر کنم رونکلر و شابلن اين دو تا رو تا حدودی که فهميدم خوب اثر داره
ميدونيد مهم برای من حرکاتی هست که باعث آزاد شدن عضلات کمر در سواری ميشه که اسب وزن سوار رو با عضلاتش بگيره نه با کمر
يک سوال ديگه اينه که چه حرکاتی تو سواری پرش و يا ... بيشترين فشار رو به کمر اسب ميياره

اميدوارم منظورم رو متوجهه بشيد
 
دکتر عزیز
یکی ازمشکلاتی که اکثراسبهای ما رو بادرد کمر مواجه میکند ضربه زدن به کمر در هنگام سواری(حال در هرگامی) و همین ضربات در هنگام کار با چوب (کاوالتی یاپرش,بعد از فرود) در زمانی است که ستون فقرات اسب به درستی شکل نگرفته(در حال تغییر وکامل شدن است).
شما خود بهتر از من می دانید که ستون فقرات اسب از نهایی ترین اندام های حرکتی استکه به تکامل میرسد(بسته به نژاد اسب بین 6 -5 سالگی) حال تا قبل از این هر ضربه ای که توسط مربی ویا سوار ناشی به کمر اسب واردمیشود تاثیر عمیق تری برجای می گذارد(لزوم نشست سبک برای اسبهای جوان).

اما در باره بخش اول سئوال
شما برای اینکه اثر ثقل نشست خود را درتمام عضلات اسب پخش نماییدواز حداکثر توان اسب استفاده کنید ,نیاز به ایجاد فرمی محدب از بالاترین نقطه سر تا مفصل خرگوشی دارید(تمام فضای عضلانی).
پاهایی که به خوبی به خط ثقل اسب می رسند,کمری که به واسطه کارکردعضلات شکمی اسب (زیزین وجانبی) بالا آمده,گردنی که بنا بر تناسب اندام به خوبی توسط اسب حمل میگردد(وزن آن بر روی دستهای سوار نیست!) وسری که بواسطه دهان با سرانگشتان سوارحرف می زند(منقبض نیست!).
در یک جمله انرژی است که از پاها ایجاد ودر کمر, جدوگاه ,گردن وتا به بالاترین نقطه سر وبر روی دهنه جریان دارد(حال هر نقطه منقبض این جریان رامسدود می کند).
برای ایجاد این تحدب, تقویت عضلات شکمی بسیار مهم است,این به معنی عدم توجه به عضلات کمرویا عضلات گردن ویا...نیست.
به شخصه ضمن کار در لنژ واستفاده از حرکات انتقالی,عضلات شکمی وگردن(جانبی) و کمر وکپل وعضلات زیزین شکمی را در پایه اول تاحدودی تقویت می کنم (لنژ درست یک حرکت سنگین وکامل است!!).
در مرحله بعدی از گشت تپه (نه دائم!؟) در حرکت قدم با دستجلوی آزاد وبسته به پیشرفت وزاویه شیب به گام یورتمه ارتقا داده که شیب سر بالایی در حرکت قدم با دستجلوی آزاد که اسب سر خود را به پایین می کشد عضلات کمر, کپل وشکم راتقویت می کند وباپایین کشیدن سر در سربالایی,پاها را بیشترفعال کرده ,کمر را در صورت اجازه نشست شما بالا می آوردوشروع خوبی برای فعالیت داخل مانژ است.
وکار در سراشیبی به تقویب عضلات شانه وجدوگاه کمک می کند,حتی شما در شیب های مناسب از تعبیه مانع برای اسبهای باتجربه هم می توانید استفاده ببرید.

احسان جان بسه دیگه چقدر تمرین می خوای,دادا. :p
واما در داخل مانژ
اسبی را که با این تمرینات تقویت کردیدهنوز نا متعادل است پس قادر به حفظ آهنگ نیست.
اسبی که نامتعادل است نمی تواندبه خوبی از کارکردعضلات بهره ببرد واگردارای عضلاتی آزاد باشد برد با شماست.
 
در این مرحله به شخصه حرکت رو به جلو را بدون توجه به تنبل بودن ویا پرخون بودن مورد توجه قرار می دم واسب را مستقیم به سمت دهانه هدایت می کنم (با دستهای نرم ولی نه تسلیم).
به طوریکه با اثرساق خود راکشیده وبه سمت دهانه ببرد(تا اینجا با دستهام کاری انجام ندادم) کم کم وارد دایره ها میشودبا نیم نگاهی به حفظ آهنگ ولی بدون اصرار(دایره وحفظ آهنگ با دایره بخصوص با اسبهای پرخون,بهش کلک می زنم ,به جای در گیر شدن با دهان)
حال من نیازدارم که اسب روبیشتر متوجه ساق هام کنم تا پاها را فعال کنم وفعال ترکردن پاها وجریان انرژی بر روی دهنه,یعنی بالاتر آمدن کمر.
برای اینکار,حرکات ساده جانبی در گام قدم رااستفاده میکنم وهمچنین چرخشها بر روی دست وبااین کارها,سعی در حساس ترکردن به ساق میکنم.وحرکات انتقالی به جلو ومعکوس رابیشتر استفاده میکنم,.
دایره ها و نیمدایره ها (مستقیم ومعکوس) با اثرات مختلف,کم کم دردایره هاپاها فعال تر شده ودهانه را جستجومی کند.(هنوزبادستهام کاری ندارم!) کم کم نشیمن رو هم سبک وارد بازی می کنم برای انتقال ثقل اسب وانتقال بهتر انرژی به سمت دهنه .
وحرکت انتقالی وانتقالی و..
روز به روز پاها زیرتر ,جلو تنه سبکتر وحمل وافراشتگی سروگردن توسط اسب آسانتر میشود.


ولی من بازهم RollKor نکردم شامبون هم نزدم,چون سوادش رونداشتم.

وهنوزتا تجمع خیلی راه دارم,شاید هیچوقت نرسیدم. :p
 

DADAR

Member
دادار و بهنام چه حرکاتی و يا آموزش های به اسب ميديد که اسب گردنو بده زير عضلات شکم رو تخت کنه و منقبظ به عقب و عضلات کفل رو به بالا تا کمر حالت نرمتری و عضلات کمر تنس(انقباظ) کمتری بگيرند
البته فکر کنم رونکلر و شابلن اين دو تا رو تا حدودی که فهميدم خوب اثر داره
ميدونيد مهم برای من حرکاتی هست که باعث آزاد شدن عضلات کمر در سواری ميشه که اسب وزن سوار رو با عضلاتش بگيره نه با کمر
يک سوال ديگه اينه که چه حرکاتی تو سواری پرش و يا ... بيشترين فشار رو به کمر اسب ميياره

اميدوارم منظورم رو متوجهه بشيد

احسان جان امیدوارم جواب سوالت رو از پاسخ جامع اولیویرا عزیز گرفته باشی , ! !
 

DADAR

Member
ممنون ,مثل همیشه عالی بود.
فقط دوست دارم کمی هم درباره تیر تمیز(تیری که بعد از مانع )برای توجه وپایین کشیدن سر وآزاد کردن عضلات کمراسب در هنگام فرود استفاده میشود گفتگوکنیم.که این فاصله هم به تناسب سرعت گام ونقطه جهش ونوع مانع از3.30-2.80 m میتوان استفاده برد که در فرودصحیح اسب بعد از مانع وورود به مرحله بازیابی تعادل بسیارمفیداست.

از پاسخ های خوب وصبوری در پاسخگویی شما متشکرم.



اولیویرا جان ممنون از بحث پیشنهادیتون, ,



استفاده از تیر تمیز در موقعیت های مختلف و با فواصل مختلف میتواند اثرات مختلفی را در تکنیک , تعادل و اعتماد به نفس اسب داشته باشد, همانجور که شما هم به درستی اشاره کردید این تیر میتواند در فواصل تقریبا بین 2.80 تا 3.30 بنشیند که دقیقا به جثه , میزان آموزش , طول گام , ارتفاع مانع , نوع مانع و سرعت اسب بستگی دارد , امیدوارم چیزی رو از قلم ننداخته باشم چون امکان ویرایش هم که نیست,



از جمله مواردی که این تیر میتواند اثرات سودمندی داشته باشد برای اسبهائی است که به صورت طبیئعی سر خود را در هنگام پرش و فرود بالا نگاه میدارند که قاعدتا باعث پائین آمدن کمر و عدم مشاهده یک قوس خوب بر روی مانع خواهیم بود...



البته بسیاری از اسبها هم دچار این حالت میباشند اما دلیل آن بیشتر مربوط به وجود گرفتگی و انقباضات در ناحیه سر, گردن , کمر و یا همگی میباشد,:eek:hno-smiley02: ,



در صورتیکه اسب حتی در کار زمینی هم سر خود را بالا نگاه میدارد بهتر است از پرش با هرگونه تیر قبل یا بعد از مانع خود داری کنیم و بیشتر بر روی حرکات Dressage آن هم با حالت سر و گردن کاملا پائین کار کنیم تا پشت و کمر اسب را فعال نموده و از انقباضات موجود تا حد امکان بکاهیم .
 

DADAR

Member
قابل توجه دادا احسان :: استفاده از ابزارهائی مثل شامبون , رنکولان , تعلیمی ثابت و از این قبیل تنه ا راه حل هائی مقطعی میباشند به خصوص که در دستان بی تجربه قرار گیرند
, در صورتیکه اسبمون در کار زمینی سر و گردن را پائن نگاه می داره حالا میتونیم با استفاده از تمرینات مختلف پرش و همین طور قرار دادن تیرک قبل و بعد از مانع باعث بهبودی کیفیت پرش , تعلیق و فرود بشیم , که در پست بعدی یک تمرین ساده رو پیشنهاد میکنم.........:ph34r-smiley:
 

DADAR

Member
این تمرین یک تمرین ساده بر روی یک مانع عمودی است که اگر به درستی انجام گردد سودمند خواهد بود :winksmiley02:

تمرین بر روی یک مانع عمودی کوتاه است که در جلو و بعد از مانع یک تیرک قرار گرفته است , فاصله تیرک پشت میتواند( 2.80ta 3.30 .) باشد که میتوانیم کمی هم به تیرک بعد از مانع ارتفاع دهییم , چیزی حدود 20 تا 30 cm


این تمرین را ابتدا با یورتمه انجام دهید , قبل از نزدیک شدن به سمت مانع سعی کنید ریتم و آهنگ حرکت مناسب را پیدا کرده و آن را ثابت نگاه دارید , به صورتیکه ریتم شما هنگام نزدیک شدن , روی مانع و بعد از مانع یکسان بماند.



اصولا ( اسبها در زمان شناسائی هر چیزی سر و گردن خود را به پائن و به سمت آن جسم یا حیوان یا میکشند.:blinksmiley: )

زمانیکه اسبتان میپرد توجهش به سمت مانع کوچکی که بعد از مانع اصلی تعبیه کردید کشیده خواهد شد , بنا بر این سر و گردن خود را پائن کشیده و این حالت باعث ایجاد قوس بیشتر در ناحیه سر تا دم شده و بنا بر این اسبتان عضلات بدن خود را در هنگام پرش به نحو بهتری استفاده خواهد کرد....
 
دادار عزیز
ممنون ازارسالهای خوب وپیگیریهات.

اینجامایلم که فاز بازیابی وهدایت را با سئوالی آغاز کنم.

بعضی اوقات درشرایطی بعد از فرود از مانع نیاز به هدایت سریع اسب داخل قوسی با شعاع کم وهدایت به مسیر جدید می باشیم.
سهل وممتنع ترین روش, انتقال سریع وزن برروی پاهای اسب بعد از فرود واجرای قوس با اجرای اثر ... برروی پامیباشد.
آیابرای آموزش این انتقال سریع در مرحله بازیابی به غیر از تمرینات جانبی درحرکات زمینی ویاحرکات انتقالی در بعد از فرود(بااستفاده ازنیم توقف)تمریناتی با استفاده از موانع ترکیبی سراغ دارید. که اسب را در بازیابی تعادل بعد از فرودیاری رسانده وانتقال سریع وزن بر روی پاها را آسان تر نماید؟

آیا اسبی با بخش خلفی فعال در حرکات زمینی قادر است به راحتی بعد از فرود ازمانع این مرحله بازیابی رابه حداقل زمان ممکن تقلیل دهد؟

آیابرای دستیابی کامل به این مقصود (حذف مرحله بازیابی !) تنها راه, رسیدن به تجمع کامل است؟