صادرات اسب ترکمن

aman_tsr

Member
ران ظرف يک الي دو سال آينده به جمع صادرکنندگان موفق اسب مي پيوندد.

عراقي سخنگوي انجمن صنفي پرورش دهندگان اسب ايراني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان مطب بالا گفت: با انتقاد قرار داد ميان انجمن صنفي پرورش دهندگان اسب و مرکز علوم تحقيقات دامي کشور براي تاسيس بانک و نيز شناسنامه دار اسب ايراني، تا حداکثر دو سال آينده ايران به جمع صادرکنندگان موفق اسب در جهان مي پيوندد.

وي افزود: دو هفته گذشته در کنگره اسب ترکمن که در کشور ترکمن برگزار شد مشخص گرديد اسب ترکمن ايراني بسيار بهتر از اسب هاي ترکمن مي باشد و ايران دارنده اقيانوسي از ژن اسب اصيل ايراني است.

وي با اشاره به اينکه در کنگره اسب ترکمن، انجمن صنفي پرورش دهندگان اسب ايراني به عنوان تنها نماينده رسمي ايران حضور داشت اظهار داشت: با شناسنامه دار شدن بخشي از اسب هاي اصيل ايراني تا حداکثر يکسال آينده صادرات اسب ايران از دو سال ديگر شروع مي شود و از محل صادرات اين حيوان نجيب ساليانه ميلياردها دلار ارز وارد کشور خواهد شد.

وي ادامه داد: هم اکنون به ازاي پرورش هر چهار راس اسب در کشور يک نفر مشغول به کار است که در صورت صادرات اسب ايراني به ازاي پرورش هر دو راس اسب يک نفر مشغول به کار مي شود.

عراقي با اشاره به اينکه در کنگره اسب ترکمن 52 کشور از جمله ايران عضو هستند گفت: با حضور ايران در اين کنگره مشخص شد دنيا براي صادرات اسب اصيل ايراني بسيار مشتاق است و با آغاز صادرات، از همين حالا مشتريان خريد اسب ايراني خود را آماده واردات اسب اصيل ايراني مي کنند.

منبع: عصر ايران
 
بالا