شکایت سوارکاران از ناچیز بودن جوایز

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
باید بودجه ای برای برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی اختصاص یابد ولی اکنون هیچ بودجه ای برای مسابقات اسبدوانی از طرف سازمان تربیت بدنی کشور هزینه نمی شود.

خبرگزاری مهر: "تویلی قربانی صبح پنجشنبه در این زمینه به خبرنگاران در گنبد افزود: این درحالی است که اسبها هزینه بسیار زیادی دارند و نیاز است جوائز تخصیصی افزایش یابد و امیدواریم با حمایتهای آقای ایگدری رئیس مجموعه سوارکاری گنبد در این زمینه برنامه ریزی شود.

وی اظهار داشت: همچنین باید بودجه ای برای برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی اختصاص یابد ولی اکنون هیچ بودجه ای برای مسابقات اسبدوانی از طرف سازمان تربیت بدنی کشور هزینه نمی شود.

قربانی، با اشاره به واردات اسبهای خارجی به کشور گفت: مسئولین باید راهکارهای موفقیت خارجی ها را هم وارد کنند و با یاد دادن شیوه مربیگری مدرن و سوارکاری مدرن بتوانند مربیان و چابکسواران را هدایت و راهنمایی کنند.

این مربی چابکسواری بیان داشت: امیدواریم روزی برسد که مسابقات اسبدوانی با کمترین نقص برگزار شود و تماشاگران و علاقمندان به اسب را به وجد بیاورد.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم مربیان مسابقات اسبدوانی را با رشته های دیگر مقایسه کنیم هیچ شباهتی را نمی توان پیدا کرد، زیرا برخورد مناسبی با مربیان انجام نمی شود و نمی گذارند مربی حرفهای آخر خود را به چابکسوار خود انتقال دهد، هرچند نسبت به سال های قبل این مشکل کمی برطرف شده ولی هنوز مربیان مسابقات به جایگاه خود نرسیده اند.

تاکنون 130 سوارکار حرفه ای و نیمه حرفه ای در گنبد شناسایی شده اند و در جریان سه دوره مسابقات کورس بهاره گنبد، حدود 60 میلیون ریال جایزه بین مالکان اسبهای برتر توزیع شده است."
 
بالا