شما به اين بيماری چی ميگيد

احسان

Active member
Persian Horse گفت:
به اين عکس نگاه کنيد و اسمی که بش ميگيد را بنويسيد

Capped Hock.
Enlargements which occur upon the summit of the os calcis, whether hypertrophy of the skin and subcuticular fascia, the result of injury or repeated vesication, distension of the subcutaneous bursa or injury to the superficial flexor tendon (perforatus) or its sheath, are generally known as capped hock. However, the term should be restricted to use in reference to distensions of synovial structures of that region.

باقی مطلب را هم با همه چيزش که ديگه تو اينترنت هست پيداکنيد خودتون
 
وای مصیبتا!!!! احسان جان این تشخیص ها بسیار برای من آموزنده بود! واقعاً که نمی دونم دوستان این اطلاعات و تجویز رو از کجا می یارن! جراحی!تزریق؟ قره قوش!بهتره دقت کنید!
 
در مورد عکس اول باید بگم که این عارضه گاهاً با دو بیماری اوفه استخوانی و کلاهی شدن مفصل هوک دچار دو گانگی می شه و باید متمایز شوند از هم!

آماس مفصل خرگوشی(اوفه)
(افزایش استخوان):spavin
گاهی اوقات یک تورم استخوانی سخت شده به صورت کوچک پشت مفصل خرگوشی یا زانو دیده می شود.
یکی از بیماری های انحطاط مفاصل با درگیر کردن استخوان های کوچک مفصل زانوی عقب در مفصل خرگوشی ایجاد این عارضه را می نماید

کنترل تمرینات،همراه با مسکن در صورت نیازممکن است در طولانی مدت منجر به بهبودی شود.جراحی و نعلبندی طبی ممکن است موجب کاهش لنگش شود
اگرچه فرم ظاهری خوب اندام حرکتی می تواند به جلوگیری از ایجاد این بیماری کمک کند.

کلاهی شدن مفصل
Capped Hock
علائم: متورم و سرد بدون درد،ناحیه پر شده از مایه بر روی سطح زانو یا ارنج،اگر صدمه تازه باشد تورم گرم و نرم است.اسب لنگش ندارد
ممکن است در اثر ضربه ایجاد شود اما معمولاً بعلت بستر نامناسب و سفت مفاصل اسب آسیب می بیند در زمانیکه می خواهد دراز بکشد.
ورم مفصل
تورم نرم درست بالای مفصل خرگوشی،ما بین استخوان و تاندون(تروفین=تورم سینویال وتری در سطح داخل و خارجمفصل زانوو در مسیر وتر خم کننده عمقی بند های انگشت وتجمع مایه درون انرا گویند)
جراحات وتری و ماهیچه ای در اثر کار زیاد و تنش بیش از حد(استرین) در مفصل خرگوشی
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوب این سه بیماری رو به زبون ساده و قابلفهم امیدوارم تونسه باشم که بگم!
دیدید که هر سه در اثر ضربه و فشار بیش از حد ایجاد می شه!
اما !اما! باید یه چیز عمومی رو بدونیم اینکه !بر اثر هر گونه فشار و یا ضربه ای به هر قسمت از بدن یک واکنشی هست به زبون ساده پاسخی هست به نام التهاب که روند پاتولوژی اش بماند !اما بدونید دوستان هر جا که آب یا مایع جمع شد که آبسه یا چرک نیست!که با آنتی بیوتیک تراپی و تخلیه درمان اش کرد!
البته بعضی از همکاران در برخی موارد از این امور انجام می دهند!
اما بهترین راه برای درمان التهاب استراحت واستفاده از دارو های موثر هست نه دستکاری!
باید توجه کنید که التهابی در این قسمت سروزی است نه چرکی!اکسودا رو باید از ترانسودا مشخص کرد!
پس در این عارضه چیزی به نام نیشتر و آنتی بیوتیک تراپی و غیره نداریم!درسته مایعی لمس می شه که گرم اما عنایت کنید این تنها التهاب مفصل است که به این حالت نمایان شده! التهاب اغلب نتیجه حاصل از افزایش مقدار مایع مفصلی بی کیفیتی است که موثرهست بر نمایان شدن تورم و بادکردگی.
البته تشخیص این جانب همون کلاهی شدن مفصل! چرا که در اوایل اگه معاینه کنید و ملامسه به شدت گرم و نرم هست و بعد از مدتی سرد و سفت می شود و کوچیک!
 
بالا