شرکت تعاوني اسب داران اصفهان در ليگ هاي سوارکاري

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
مدير عامل شرکت تعاوني اسب داران و سوارکاران استان اصفهان گفت: اين تعاوني از سال آينده در ليگ هاي مختلف سوارکاري تيم داري مي کند.

" مسعود محکم کار " افزود: هدف ما اين است که رشته هاي مختلف سوارکاري از جمله چوگان ، کالسکه راني ، کورس ، پرش با اسب را در استان اصفهان فعال کنيم.
وي افزود: شرکت تعاوني اسب داران و سوارکاران استان اصفهان درحال تهيه زميني براي احداث زمين چوگان مي باشد و قصد داريم با همکاري تربيت بدني استان و هيات چوگان اصفهان ، زمينه حضور بخش خصوصي اصفهان در اين رشته را فراهم کنيم.
مديرعامل شرکت تعاوني اسب داران و سوارکاران استان اصفهان ابراز اميدواري کرد زمين "چوگان" اين تعاوني در سال آينده به بهره برداري برسد.
وي حمايت مسوولان و دست اندرکاران ورزش استان را خواستار شد و افزود: از مسوولان استان انتظار داريم با ما همکاري کنند و از ورود بخش خصوصي به حوزه مسووليت خود نهراسند و باور کنند که مابراي کمک به آنها ، نه دخالت در کار آنها وارد اين عرصه شده ايم.
مديرعامل شرکت تعاوني اسب داران و سوارکاران استان اصفهان با اشاره به اينکه اين شرکت از ابتداي سالجاري تشکيل شده است، اظهار داشت: در طي اين مدت اولين دوره آموزش حمل اسب در جشنواره ها را با حضور يک مدرس انگليسي برگزار کرديم و در اين کلاس 40 نفر شرکت کردند.
وي ايجاد يک تشکل براي اسبداران را يکي ديگر از برنامه هاي اين تعاوني بيان کرد و افزود: با تشکيل اين تشکل قصد داريم تا صاحبان اسب ها را به حضور در مسابقات مختلف سوارکاري ترغيب کنيم و به توليد اسب هاي زيباتر و بهتر ايراني کمک نماييم.
محکم کار همچنين انعقاد قرارداد با دانشکده دامپزشکي دانشگاه شهرکرد را يکي ديگر از اقدامات تعاوني اسب داران و سوارکاران استان اصفهان عنوان کرد و افزود: در پي اين قرارداد ، بررسي علمي و کلاس بندي ژنتيک اسب هاي ايراني انجام شده است و نتايج آزمايشگاهي آن به تاييد منابع علمي رسيده است.
وي افزود: با اجراي اين قرارداد ، تشخيص نژاد اسب ها و رده هاي خوني آنها در منطقه وسيعي از کشور ، براساس پايه علمي انجام خواهد شد.
به گفته وي براي اجراي اين طرح ، شرکت تعاوني اسب داران و سوارکاران استان اصفهان مبلغ 40 ميليون ريال جهت تامين تجهيزات آزمايشگاهي به دانشکده ياد شده کمک کرده است.
وي از تلاش اسب داران و سوارکاران کشور براي زنده نگه داشتن نژادهاي اسب هاي ايراني تقدير کرد و افزود: اين عده براساس علاقه و با تقبل هزينه هاي شخصي سنگين و بدون حمايت دولت به پرورش اين نوع اسب ها پرداخته اند و بايد همواره مورد احترام متوليان سوارکاري قرار گيرند.
به گفته وي، برگزاري جشنواره "اسطوره هاي زيبايي اسب ايراني" تقدير از پرورش دهندگان اسب هاي اصيل ايراني مي باشد.
 
بالا