شرکت اسب ایرانیان

sohrab

Active member
در صفحه اول سایت شرکت اسب ایرانیان نسخه ای از مکاتبات بین این شرکت و فدراسیون سوارکاری قرار داده شده که بنظرم جالب آمد:

---------------متن جوابیه شرکت اسب ایرانیان به فدراسیون سوارکاری:----------------------------------------

جناب آقای واردی کولایی

نایب رئیس محترم فدراسیون سوارکاری

تاریخ : 01/04/85

شماره : 1245/د



احتراما پیرو نامه شماره 1247/ د مورخ 10/04/85 و بازگشت به نامه 371/257 مورخ 14/04/85 مراتب ذیل جهت تنویر و اطلاع مجدد اعلام میگردد:

1- شرکت اسب ایرانیان به هیچ عنوان در خصوص انجام مسابقات اسبدوانی تهران و یا سطح کشور مخالفتی نداشته و نداردو از هرجهت نیز حسب قرداد فی ما بین , آماده برگزاری کامل تمامی مسابقات می باشد و نظر شما را به بند 1-1 قرداد شماره 409/257 مورخ 14/04/1383 جلب می نماید که اشعار میدارد برگزاری مسابقات سالیانه اسبدوانی در سطح کشور بطور اخص , در این شرکت است.

2- در حال حاضر به اشاره آن فدراسیون در نامه 340/257 مورخ 07/04/1385 بعلت عدم صحیح نگهداری شما , پیست و میدان سوارکاری نوروزآباد نیاز به مرمت و بازسازی مجدد دارد.و انجام این مهم بیش از مدت زمان کوتاه اشاره شده مستلزم وقت است و به سبب انجام این مهم جان اسبها و چابکسواران در خطر خواهد بود.

3- به استناد ماده 13 قرداد صدرالذکر حق بهره برداری مجموعه های چهارگانه مندرج در قرداد از سوی فدراسیون بایستی به اسب ایرانیان واگذار شود که پس از گذشت دوسال به دلایل واهی و غیر منطقی از انجام این مهم که جز لاینفک وظایف و تعهدات شما بوده , متاسفانه استنکاف نموده اید.

4- شما هیچگاه دلسوز زحمتکشان بخش اسبدوانی به ویژه گروه مربیان , چابکسواران و جامعه اسبداران نبوده و نیستید, زیرا با عدم تحویل مجموعه های سوارکاری مانع بهبود و بهینه سازی بیشتر و ارتقاء بهتر سطح کمی و کیفی مسابقات شدید که ما آن را با عشق آغاز نموده بودیم. کسی که مانع پیشرفت است خود را دلسوز ورزش و اسب دوستان میداند!!!؟

5- شما فراموش نکرده اید که قبل از عقد قرداد و به هنگام آن حتی قادر نبودید نسبت به انجام تعهدات خود و پرداخت جوایز مربیان و چابکسواران که امروز خود را دلسوز آنان میدانید , اقدام کنید,سرمایه گذاری در تاسیس شرکت اسب ایرانیان نیز هکذا و اینجانب به کمک و امداد این گروه و فدراسیون شتافتم و جوایز این قشر کم در آمد جامعه را بلا عوض پرداخت نمودم و سرمایه گذاری های کلان برای آبادانی مجموعه ها و افزایش 250 درصدی جوایز و فراوان کارهای بزرگ دیگر انجام دادمع آیا شما دلسوزید یا من؟ ما عمل کردیم و شما فقط شعار میدهیدو بهانه میاورید و لا غیر!!!

6- اینک پس از گذشت دو سال برای اولین بار اساسنامه فدراسیون ها و ماده یک آن را به یاد آورده و بیان میکنید چرا در زمان عقد قرداد و در مفاد آن ذکری از اساسنامه نکردیدع این بجز تدلیس در قرداد است ؟ به نظر شما معنای کلاهبرداری و تقلب و نیرنگ چیست ؟

آسیب رساندن شما منتهی به ورزش کشور نمیشود, زیرا وقتی با دل و قلب پاک اولین سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج را که عاشقانه قصد خدمت به ورزش کشور , جامعه سوارکاری و جوانان این مرزو بوم را دارد , خیانت میکنید و گولش میزنید, قرداد امضاء میکنید و زیر تعهد خود میزنید! چگونه سایر سرمایه گذاران جرئت ورود به عرصه اقتصادی کشور به ویژه ورزش خواهند نمود! تا کنون من در مقابل مطبوعات داخل و خارج کشور که بارها سوال کردند فقط سکوت کردم ,چون قصد حفظ آبروی ورزش کشور را دارم , اما اگر به وظایف خود عمل نکنید اینبار لب به سخن گفتن باز میکنم , هیچ آبرویی برایتان باقی نخواهد ماند.

به وجدان خود مراجعه کنید , باز هم بیشتر و بهتر فکر کنید که چه لطمه ای به این مملکت و ورزش آن میرسانید.شما دوسال متوالی است به عناوین مختلف و نامه نگاری , بهانه تراشی و غیره مانع پیشرفت بیشتر ورزش ملی – اسلامی سوارکاری شده اید و به یک سرمایه گذار نیز خسارات قابل ملاحظه ای وارد نموده اید و ما فقط با عشق ادامه داده ایم.

چگونه انتظار دارید یک تاجر و سرمایه گذار در میدان و مجموعه ای که امکان بهره برداری و حفظ و مراقبت از سرمایه گذاری خود را ندارد و شما هم از عهده حضانت از سرمایه وی بر نمی آیید , برای چندمین بار مجددا سرمایه گذاری و هزینه کلا ن کند,ما دوسال قبل هزینه های چند صد میلیونی در همین نوروز آباد کردیم , چرا امروز دوباره بایستی هزینه کنیم ؟ چون شما نتوانستید از آن مراقبت کنید و متاسفانه علیرغم قرداد مجموعه ها تحویل ما نیست و خود نمیتوانیم از آن سرمایه گذاری و بازسازی ها مواظبت کنیم .

رسالت واقعی و انجام وظایف قانونی شما بعنوان اولین گام همانا وفای بعهد و انجام تکالیف و تعهدات قانونی است که در قرداد مکلف به اجرائید ولا غیر.شما نگران برگزاری مسابقات اسبدوانی نباشید چون دلسوز واقعی آن " اسب ایرانیان " حاضر و آماده است, شما نگران باشید که در محضر خداوند عدل گستر چگونه پاسخگوی خلف وعده و وارد نمودن خسارت مادی و معنوی به ملت ایران و سرمایه گذار خواهید بود. بدینوسیله اشعار میدارد , چنانچه ازاجرای وظایف قانونی خود باز هم خودداری کنید یقینا از طریق مراجع ذیصلاح شما را موظف به انجام آن خواهیم نمود.


با تشکر
حسین ثابت
مدیر عامل


--------- نامه فدراسیون سوارکاری به شرکت اسب ایرانیان-------------------------------------------------

جناب آقای ثابت

مدیرعامل شرکت محترم اسب ایرانیان



تاریخ : 14/04/85

شماره : 371/257


با سلام و احترام

پیرو نامه شماره 340/257 مورخ 7/4/85 و بازگشت به نامه شماره 1247/د مورخ 10/4/85 مراتب ذیل را به اطلاع میرساند:

1- به موجب ماده یک اساسنامه فدراسیونهای ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران هر فدراسیون به عنوان بالاترین مرجع ذیصلاح در هر رشته ورزشی بوده و اختیارات مندرج در اساسنامه قابل واگذاری به غیر به نحوی که سلب اختیار از فدراسیون نماید, نمی باشد.

2- پاسخ نامه شماره 1247/د به موقع خود صادر و به شرکت ارسال خواهد شد.

النهایه نامه شماره 1247/د که ظاهرا در پاسخ به نامه فدراسیون صادر گردیده هیچ ارتباطی به موضوع مغنونه درنامه فدراسیون نداشته بلکه منحصرا در مورد تحویل مجموعه های سوارکاری مطالبی را عنوان نموده اید.در حالیکه فدراسیون در مورد برگزاری مسابقات اسبدوانی تهران آمادگی شرکت را استعلام نموده بود.اینک از آنجا که مسابقات کشوری به هیج وجه نباید هیچ بهانه تاخیر و تعویق بیفتد با آنکه نامه صادره از شرکت مفهوما حاکی از عدم آمادگی شرکت برای اجرای مسابقات اسبدوانی تهران بوده مع الوصف خواهشمند است با توجه به فوریت امردر ظرف مدت دوروز در پاسخ صریحا اعلام فرمایید آیا شرکت مسابقات اسبدوانی تهران را اجرا خواهد نمود یا خیر؟ بدیهی است فدراسیون در اجرای وظایف قانونی خود و نیز در پاسخ به زحمتکشان بخش اسبدوانی کشور گروه مربیان و چابکسواران که از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه بوده و یکسال زحمت و تلاش را به امید شرکت در مسابقات تحمل می نمایند راسا آمادگی انجام امر را دارد.


سید زین العابدین واردی کولایی

نایب رئیس فدراسیون



---------متن جوابیه شرکت اسب ایرانیان به نامه دوم فدراسیون سوارکاری -----------------------------

جناب آقای واردی کولایی

نایب رئیس محترم فدراسیون سوارکاری ج.ا.ا

با سلام

احتراما - بازگشت به نامه و پیرو مکاتبات مکرر ضروری است به نکات ذیل تامل بیشتری نمایید:

1- در نامه راس الاشاره جنابعالی خود را تربیت شده در خانواده روحانی معرفی می نمایید, اولا قصد ما ورود به حریم خصوصی اشخاص نبوده و نخواهد بود و مخاطب ما فدراسیون سوارکاری است , هرچند متاسفانه از محتوی نامه های اخیر جنابعالی , نشانه های تسویه حساب های شخصی کاملا نمایان است و لیکن مجددا یادآوری می شود رعایت حق الناس و وفای به عهد بعنوان اولین و حداقل وظایف یک مسلمان است حال کسی که در خانواده روحانی بزرگ شده باشد, وظیفه و تکلیف سنگین تر دارد که ضمن رعایت این موارد همکاران و یا سازمانی که با آن کار می کند را امر به معروف و نهی از منکر کند اما قدری به وجدان خود رجوع کنید که در این دوسال گذشته چه وقایعی سپری شد و وظیفه یک مسلمان چه بوده است.ما هیچگاه شما را کلاهبردار خطاب نکردیم , فقط از شما سوال کردیم که آیا معنای اینگونه رفتار کلاهبرداری نیست ؟ اگر من مثل شما رفتار می کردم شما مرا چه خطاب می کردید؟

2- شرکت اسب ایرانیان با سرمایه اینجانب و مشارکت فدراسیون تاسیس شده است و یقینا اگر تحویل و تحول مجموعه های سوارکاری آن هم به سبب رونق و بهینه سازی آنها و ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات که بنا به پیشنهاد شما در قرداد فی ما بین بایستی در اختیار اسب ایرانیانی که فدراسیون نیز 40% در آن نقش دارد را زمین خواری محسوب و تعبیر می نمایید, واقعا جای بسی شگفتی است.

به فضل خداوند متعال اینجانب ده ها هکتار زمین ,ملک و هتل های فراوان در اروپا دارم و هیچ نیاز و چشم داشتی به اراضی و افزایش مایملک خود ندارم چه رسد به اینکه زمین های متعلق به دولت و آنهم مجموعه های سوارکاری که طی سالیان گذشته به سبب عدم رسیدگی و توجه لازم به ویرانه هایی تبدیل شده بودند. اینجانب با سرمایه شخصی و صرف هزینه های کلان این مجموعه ها را آباد و قابل استفاده جهت اجرای مسابقات نمودم.

وقتی در اساسنامه شرکت اسب ایرانیان می نویسم اگر برگزاری مسابقات و تلاش های ما به سوددهی رسید، درآمد حاصله را نیز خرج سوارکاری و رونق آن خواهیم نمود، چگونه به خود اجازه می دهید اینگونه فکر کنید و اینگونه بنویسید مگر اینکه بخواهید خود و جامعه را فریب دهید! اما غافلید چون هم وجدانتان شمارا سرزنش می کند و هم افکار عمومی و به ویژه جامعه اسبدوانی و اسبداران.

3- بارها در مکاتبات فی ما بین به شما هشدار و تذکر داده ام که با عدم انجام تعهدات و وظایف خود نه تنها به اسب ایرانیان خسارات وارد نموده اید بلکه مانع پیشرفت سوارکاری شده اید و بیشترین ضرر و زیان را به این ورزش اصیل ایرانی وارد می نمایید, البته تقصیری هم ندارید زیرا شما حتی اسب را بو نکرده اید، چگونه می توانید آن را دوست داشته باشید وقتی از اسب و از درد جامعه سوارکاری و مالکین و چابکسواران مطلع نباشید و حتی نمی دانید چگونه می شود بر آن سوار شد انتظاری از شما نیست، " قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری قدر گل بلبل بداند قدر قنبر را علی"

اما من سی سال است در اسپانیا دهها راس اسب , پانسیون و استخر اسب دارم , عکس های سوارکاری و پرش من برای یادآوری مجدد شما بر روی سایت AsbIranian امروز وجود دارد، انتظاری از شما نیست چون با اسب بیگانه و غریب هستید.
وقتی فضا و مکان های لازم دراختیار اسب ایرانیان نیست , چگونه می تواند سایر بندهای قرداد فی ما بین را اجرا کند؟ دست و پای ما را بسته اید و میگویید حرکت کن؟ عجب است !!!

هم اینک نیز کورس نوروزآباد به سبب هزینه های فراوان و میلیاردی قبلی ما در حال اجراست,کامپیوترها ,پیست , فضاها , جایگاه تماشاچیان ,کانکس های پیش بینی و غیره و غیره با سرمایه اینجانب تهیه شده و شما درحال استفاده غیرقانونی از آن هستید. حق الناس را فراموش کرده اید؟

4- این میزها و سمت ها به هیچکس وفا نکرده است , فکر می کنید تا ابد در این کرسی نشسته اید؟ البته شما هم به این میز وفا نکرده اید فراموش نکنید که "نام نیک گر بماند زآدمی به که از او ماند سرای زرنگار "حداقل طوری عمل می کردید که خاطرات خوشی برای خود و مردم باقی می گذاشتید نه اینکه دست نیاز بسوی خارجی ها دراز کنید " آب در کوزه و شما گرد جهان می گردید" هموطن شما باعشق و بی منت و بدون چشم داشت سرمایه گذاری می کند, بی مهری می کنید , کم لطفی می کنید ,واقعا متاسفم که امروز کورس تهران با پول اجنبی برگزار می شود,چرا بیگانه پرستید؟!!!

5- در ارتباط با قرنطینه که مهمترین موضوع پیرامون صنعت اسب و اسبدوانی در کشور تلقی میشود، اینجانب وقت و هزینه مناسب جهت دعوت از موسیو دوولز (که پیشنهاد شما بود) را بانجام رسانیدم، اما شما هیچگاه پیگیر این موضوع نشدید چرا که بایستی هماهنگی لازم را با سایر ارگانهای دولتی انجام میدادید. به عبارتی در این بخش نیز من به وظایف خویش که همانا صرف هزینه و وقت برای دعوت این مهمان فدراسیون بود بانجام رسانیدم اما شما هیچ قدمی در راستای قرنطینه و پیگیری موضوع انجام ندادید.

6- شما حتی به وظایف اداری خود احترام نمی گذارید , دستور کتبی و شفاهی ریاست محترم سازمان تربیت بدنی را نیز اجرا نکرده اید , از تاریخ 4/2/85 تا به امروز سه ماه می گذرد به شما دستور دادند که کمیته مرکب برای حل مشکلات با شرکت و شفاف سازی قردادها برای تحویل و تحول مجموعه ها اقدام کنید , کمیته مرکب موصوف توسط معاونت محترم رئیس جمهوری جناب آقای علی آبادی تعیین و تعریف شده است و اگر حتی یک عضو از اعضاء حضور نداشته باشند وجاهت نخواهد داشت.حتی یکبار اینکار را نکردید .معاونت محترم هماهنگی و امور استانهای سازمان نیز دوباره متذکر باز هم استنکاف کردید.

رویکرد شما طی دو سال گذشته نشان میدهد که با نامه نگاریهای مکرر فقط قصد اتلاف وقت دارید.
 
شرکت اسب ايرانيان يک شرکت مشارکتي بود که نيمي به شرکت سرمايه گذاري بين المللي ثابت و نصف ديگه به فدراسيون سوارکاري تعلق داشت و مدتي بعد از روي کار آمدن دولت نهم قرارداد ناديده گرفته شد و فعلا" فعاليتي نداره.
 
بالا