سه سواركار مشهور انگليسي به تباني در مسابقات كورس متهم شدند

ناشناس

Active member
سه سواركار مشهور انگليسي به تباني در مسابقات كورس متهم شدند

تهران IranSport.Net - قهرمان سابق و دو نفر ديگر از سواركاران مشهور انگليسي به تباني و تقلب در شرط بندي رقابت‌هاي كورس متهم شدند.

"كيه‌رن فالون" ‪ ۴۲‬ساله قهرمان سابق مسابقات كورس سواركاري انگليس و دو قهرمان ديگر سواركار روز دوشنبه در دادگاه عالي لندن متهم شدند كه با همدستي با دلالان شرط بندي و در جهت تغيير نتيجه‌هاي شرط بندي به سود خود و دلالان، عمدا در دست كم ‪ ۲۷‬مسابقه كورس شكست خورده‌اند.

"جاناتان كاپلان" دادستان دادگاه عالي لندن، اتهامات وارده به فالون و دو همدستش را "بسيار جدي و مرتبط با تقلب و در جهت تضعيف آبروي ورزش" معرفي كرد.

علاوه بر اين سه سواركار، سه نفر ديگر نيز در اين پرونده به عنوان متهم حضور دارند.

بر اساس ادعانامه دادستان، شركت شرط بندي اينترنتي "بت فر" با تطميع سواركاران و دلالان از طريق تغيير نتايج مسابقات كورس سواركاري به سود خود موجب خسارت هزاران مشتري شرط بند و كسب ميليون‌ها پوند به سود خود شده است.

دادستان دادگاه با برشمردن جزييات ارتباطات سواركاران با دلالان و كمپاني شرط بندي در روز مسابقات از طريق تلفن همراه در تماس بوده و روند هر كورس را با آنان در ميان مي‌گذاشتند.

دادستان كاپلان در ادامه جلسه دادگاه از كشيدن تعمدي و بي‌دليل دهانه اسب، برخورد تصنعي با مانع ديگر اسب‌ها در حين كورس و جلوگيري از سرعت گرفتن اسب از جمله راه‌هاي باختن عمدي در مسابقات ياد كرد.

كمپاني بت فر در فاصله ‪ ۲۱‬ماهه دسامبر ‪ ۲۰۰۲‬تا اوت ‪ ۲۰۰۴‬تنها از طريق يكي از دلالان سواركاري خود ‪ ۲/۲‬ميليون پوند كسب درآمد داشته است.

متهمان ضمن رد اتهامات وارده اعلام كردند، تماس با يكديگر از طريق تلفن همراه صرفا از نظر تبادل اطلاعات آن روز مسابقه رخ داده و ربطي به مساله تباني نداشته است.

سواركاري يكي از پردرآمدترين ورزشها از طريق شرط بندي در انگليس است.

با اين همه، افشاي تباني‌هاي پي درپي و تغيير مصنوعي نتايج رقابت‌ها تا حد زيادي از اعتبار سنتي اين ورزش در انگليس كاسته است.
 
بالا