سفر رییس فدراسیون سوارکاری به زنجان

رئیس فدراسیون سوارکاری با حضور در استان زنجان از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های سوارکاران نوجوان و جوان این استان تقدیر کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی فدراسیون سوارکاری؛ محمدرضا تابش به همراه رحمانی مدیر کل تربیت بدنی استان زنجان در فینال مسابقات پرش با اسب "جام اشراق" که به مناسبت هفته تربیت بدنی و با شرکت سوارکاران پرش با اسب استانهای گیلان، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و زنجان در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد، حضور یافت و جوائز نفرات برتر این رقابتها را اهداء کرد.

در این بازدید یک روزه تابش طی نشستی با مدیر کل تربیت بدنی و رئیس هیأت سوارکاری زنجان موانع و مشکلات فراروی ورزش سوارکاری در استان را مورد بررسی قرار داد ومقرر گردید برای رفع آنها اقداماتی از طرف مسئولان استان و در سطح کلان و ملی از طریق فدراسیون سوارکاری، انجام پذیرد.

در این دیدار عباسچیان رئیس هیات سوارکاری استان ابراز داشت تعداد باشگاه‌های سوارکاری استان ظرف مدت چند سال گذشته به 2 برابر افزایش یافته و هم اکنون در شهرهای خرم دره، ابهر و زنجان، 6 باشگاه سوارکاری فعالیت می کنند.

از توفیقات سوارکاران پرش با اسب استان زنجان در سال 88 کسب مقام قهرمانی نونهالان و نایب قهرمانی و سوم رده نوجوانان جام الهام بوده است.

همچنین در مسابقات جام پیشرفت سال گذشته نیز در رده جوانان سوارکار زنجانی رتبه نایب قهرمانی را از آن خود کرده است.

وی اوج درخشش سوارکاران نوجوان زنجانی را در مسابقات قهرمانی کشور امسال دانست که توانستند مقام‌های دوم و سوم را از آن خود سازند و افزود: سال گذشته کلاس‌های آموزشی برای 700 نفر و طی 7000 ساعت برگزار شده است.

تابش با تشکر از اقدامات خوب هیأت سوارکاری استان زنجان و حمایت‌های مدیر کل سخت کوش تربیت بدنی استان روند پیشرفت در رشته پرش را امیدوار کننده دانست و با توجه به زمینه بسیار مساعد برگزاری مسابقات استقامت و کورس (اسبدوانی) در استان خواستار توجه و اهتمام بیشتر به این دو مقوله شد.

وی با انتقاد از اینکه در 30 هکتار زمین واگذاری در مجاورت چمن سلطانیه از 2 سال پیش اقدام اجرایی انجام نگرفته ابراز امیدواری کرد با پیگیریهای مسئولان عالی استان اقدامی در سفر سوم هیأت دولت به استان اعتبار خوبی برای این امر منظور گردد.

وی خواستار توجه بیشتر بانک‌های عامل خصوصاً بانک کشاورزی نسبت به پرداخت تسهیلات مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ورزش سوارکاری شد.

تابش همچنین از باشگاه‌های اسواران و آذرخش و باشگاه در حال احداث دانشگاه زنجان بازدید کرد.
 
بالا