سفراي چوگان دنيا در ايران مسابقه مي‌دهند

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
بيش از 30 سفير چوگان از دنيا در قالب تيم‌هاي بين‌المللي قرار است از 13 تا 19 مهر در تهران مسابقه دهند. مهمترين هدف از برگزاري اين مسابقات بررسي زمين‌هاي چوگان ايران در تهران و اصفهان براي ميزباني جام‌جهاني در دوره آينده است.
حميد حيدري، نايب رييس فدراسيون چوگان در گفت و گو با ميراث خبر، با اعلام اين موضوع، افزود: «افراد دعوت شده به ايران كه به عنوان سفراي چوگان در دنيا شناخته شده هستند، اعضاي هيات مركزي فدراسيون جهاني چوگان به شمار مي‌آيند.»
او گفت: «اين افراد علاوه بر مسوليت ورزشي، سمت‌هاي ديپلماتيك نيز در كشور خود دارند و در تصميم‌گيري‌هاي ورزشي دولت خود، نقش دارند.»
حيدري، با اشاره به نخستين ميزباني ايران در برگزاري مسابقات سفراي چوگان دنيا، خاطرنشان كرد: «اهميت اين مسابقات كه در زمين قصرفيروزه برگزار مي‌شود، بررسي توانايي‌هاي ايران براي مسابقات جام‌جهاني است. به همين دليل ديدار از زمين‌هاي مختلف چوگان در ايران از جمله نوروزآباد، لويزان ارتش، كرج و قصر فيروزه و در كنار آن زمين اصفهان در برنامه اين گروه قرار دارد.»
به گفته او، اين رويداد براي چوگان دنيا اهميت زيادي دارد و مي‌تواند منجر به جذب گردشگران زيادي شود كه بيشتر ان‌ها از وضع رفاهي بيار مطلوبي برخوردارند.
وري گفت: « مسابقات جام‌جهاني در دنيا استقبالي بيش از 60 هزار نفر دارد.»
نايب رييس فدراسيون چوگان همچنين از راه‌اندازي هيات چوگان استان قزوين خبر داد و افزود: «مراحل تحويل گرفتن زمين در اين استان در دستور كار فدراسيون قرار دارد تا با سرمايه‌گذاري شرايط براي آماده‌سازي آن تا برگزاري مسابقات جام‌جهاني فراهم شود.»
 
بالا