سطح کیفی رقابت های سوار کاری بالا رفته است

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
دبیر فدراسیون سوارکاری کشور گفت: سطح کیفی رقابت های سوارکاری در سال های اخیر به طور قابل توجهی بالا رفته است.

محمد کاظمیان ضمن بیان این مطلب افزود: سوارکاران ایرانی درسال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اند و در رقابت های مختلف خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده اند.

وی ادامه داد: در اولین مسابقه سوارکاری بین اللملی(60 کیلومتر) * CEI و سومین دوره مسابقه سواری استقامت قهرمانی کشور (80 کیلومتر) **CEI که روز گذشته در خوزستان به پایان رسید، سوارکاران با آمادگی کامل وارد میدان شدند و در سطح بالایی با هم به رقابت پرداختند.

کاظمیان تصریح کرد : در این مسابقات که در چغازنبیل - زیگورات در منطقه شوش دانیال در استان خوزستان برگزار شد 35 سوارکار از استان های تهران، کرمانشاه، لرستان،خوزستان و یزد در دو مسیر 60 و80 کیلومتر با هم به رقابت پرداختند.

دبیر فدراسیون کشور ادامه داد: با توجه به اهمیت و سطح بالای این رقابت ها ، کمیته استقامت فدراسیون سوارکاری جهانی FEI سه نماینده فنی خود را برای نظارت بر این رقابت ها به محل برگزاری مسابقات اعزام کرد .

وی گفت: دکتر زاهد رفیق از کشور پاکستان به عنوان دامپزشک اعزامی فدراسیون جهانی، آقای استکو به عنوان ناظر فنی و خانم الکساندرا فریدل به عنوان رئیس هیات داوران از کشور ایتالیا این رقابت ها را کنترل کردند.

کاظمیان اظهار داشت : رئیس فدراسیون سوارکاری کشور و مسئول هیات این ورزش نیز در محل اجرای مسابقه حضور داشتند و بر چگونگی و حسن اجرای این رقابت ها نظارت کردند .

وی یادآورشد: در این مسابقات برای اولین بار به همراه مدال جوایز ارزنده نقدی به نفرات برتر اهدا شد.

در مسابقات (60 کیلومتر)* CEI فردین مرادی با اسب برنا از لرستان ، یعقوب غمخوار با اسب جمبوجت از استان خوزستان و هیلدا بنجامین با اسب پاتان از تهران به ترتیب عناوین اول تا سوم این رقابت ها را به خود اختصاص دادند.

در قسمت( 80 کیلومتر) ** CEI بهنام کرمی با اسب بیداد ، حسن بیراوند با اسب براق و بهروز مصطفی نژاد با اسب برنادو هر سه از استان لرستان عنوان های برتر این رقابت ها را از آن خود کردند.
 
بالا