سامان احتشامي موسيقي حسنك و اسب بالدار را براي كودكان ميسازد

موسيقي هنري ايران: سامان احتشامي از ساخت موسيقي داستان «حسنك و اسب بالدار» براي كودكان خبر داد.
«سامان احتشامي» آهنگساز و نوازنده پيانو در گفتوگو با خبرنگار فارس گفت: به دنبال ساخت موسيقي براي كودكان، قصد دارم موسيقي داستان حسنك و اسب بالدار نوشته رضا اشعاري را بسازم.
وي ادامه داد: متاسفانه موسيقي كودك كمكار ميشود به خاطر اينكه فكر ميكنيم بچههايمان هنوز بچه هستند و اين در حالي است كه بچهها بيشتر از بزرگترها ميفهمند. معتقدم كه بايد به اين نسل بيشتر بها داده شود بر اين اساس من هميشه دوست دارم براي اين نسل موسيقي بسازم.
اين آهنگساز با اشاره به ديگر فعاليتهاي خود اظهار داشت: در حال حاضر مشغول انتشار آلبوم «مرابپذير» با صداي عليرضا گلشن هستم كه با اركستر بزرگ ضبط شده است. همچنين آثاري از خودم را در قالب آلبومي با عنوان آثار سامان احتشامي يك و دو كه شامل قطعاتي براي پيانو و اركستر بزرگ است را به همراهي بابك شهركي در دست توليد دارم .
احتشامي بيان داشت: در كنار اين دو اثر، آلبوم موسيقيهاي فيلمهايم را نيز در دست انتشار دارم كه شامل موسيقي فيلمهاي «رستگاري در 20/8» سيروس الوند، «اين ترانه عاشقانه نيست» از رحمان رضايي، «شكاف» منوچهر اسلام، «خط ساغر» سعيد پورشعباني و «شاهزاده كوچولو» ي نورالدين زرين كلك است كه در قالب 2 سيدي در دسترس علاقمندان قرار ميگيرد.
اين نوازنده پيانو در خصوص موسيقي فيلم گفت: به نظر من موسيقي فيلم 2 نوع است يك نوع كه ممكن است به صورت ترانهاي روي فيلم باشد كه آن قابل شنيدن است نوع ديگر موسيقي است كه بدون فيلم قابل شنيدن براي مردم نيست. به شخصه قصد دارم موسيقي فيلمهايي كه تا كنون ضبط كردهام را منتشر كنم ولي جالب اينجاست كه خودم خيلي قسمت هاي آن را اصلا نميتوانم گوش كنم.
احتشامي در خاتمه با بيان اينكه موسيقي فيلمهاي ما با استاندارهاي جهاني ساخته نميشود، اظهار داشت: از آنجايي كه فيلمهاي ما در قالب استانداردهاي جهاني ساخته نميشوند، موسيقياش هم جهاني ساخته نميشود. يعني هم اكنون هر كسي هزينه كمتري ميگيرد به آن سفارش ساخته موسيقي ميدهند از طرفي ديگر به خاطر اينكه هزينهها خيلي بالاست همه موسيقي فيلمها كاميپوتري شده كه متاسفانه آن گرماي لازم را ندارند.

منبع:????? ??????? ?????? ???? ? ??? ?????? ?? ???? ?????? ??????? - ???? ??? ?? ?? ? ???? ? ????
 
بالا