رشد سواركاري در گيلان به صورت سنتي است

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
رئيس هيئت سواركاري گيلان گفت: رشد سواركاري در گيلان به صورت سنتي است و حالت ورزشي و علمي ندارد.

هوشنگ افشاري امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پيشينه سواركاري و ظرفيت‌هاي اين رشته در استان افزود: گيلان با داشتن شرايط آب و هواي مناسب، استعدادهاي خوبي در بخش سواركاري دارد، اما به دليل كمبود امكانات و مشكلات مالي نسبت به ديگر استان‌ها رشد نكرده است.
وي ادامه داد: مردم گيلان و اطراف پيربازار رشت با اسب آشنا هستند و برخي از اين افراد از كودكي اسب سواري مي‌كردند، ولي رشدي كه در اين استان بايد صورت مي‌گرفت.
افشاري تصريح كرد: در صدد هستيم بخش سواركاري را به روش علمي و تخصصي در استان گسترش دهيم.
رئيس هيئت سواركاري گيلان پيست سواركاري پيربازار رشت را تنها پيست سواركاري گيلان دانست و اضافه كرد: اين پيست چند منظوره بوده و به عنوان زمين فوتبال و دو و ميداني نيز استفاده مي‌شود و به همين دليل امكان آموزش خوبي براي سواركاران وجود ندارد.
افشاري محصور نبودن منطقه و نداشتن امنيت لازم براي آموزش سواركاري به بانوان با وجود استعداد‌ها در استان را يكي ديگر از مشكلات اين هيئت ذكر كرد.
وي با اشاره به تاكيد دين مبين اسلام به سواركاري گفت: مسئولان بايد به سواركاري به عنوان يك رشته ورزشي نگاه كنند و هر رشته ورزشي با حداقل امكانات انجام مي‌شود، اما تهيه امكانات براي نگهداري يا خريد اسب به تنهايي بسيار سخت است.
رئيس هيئت سواركاري گيلان افزود: آموزش اين رشته بايد به صورت كاملا تخصصي باشد و برگزاري مسابقه به صورت انفرادي است و هر سواركار بايد اسبي مجزا براي حضور در پيست داشته باشد و تمرينات را با آن اسب انجام دهد، به همين دليل نيازمند توجه بيشتر و حمايت مالي مسئولان از اين رشته ورزشي هستيم.
افشاري تاكيد كرد: اداره كل تربيت بدني استان نيز در حد توان خود بودجه‌اي را براي اين هيئت در نظر گرفته است، اما اين بودجه‌ها با هزينه‌هاي اين رشته كافي نيست.
وي تعداد چابك‌سواران در كورس را 40 نفر عنوان كرد و ادامه داد: در قسمت پرش تعداد بانوان بيشتر از آقايان است، به طوري كه 35 نفر را آقايان و 40 نفر را بانوان در اين بخش تشكيل مي‌دهند.
افشاري درباره دوره‌هاي آموزشي و تخصصي سواركاري گفت: در باشگاه انزلي به صورت علمي سواركاري به علاقه‌مندان و در بخش كورس براي مردان آموزش‌هاي لازم ارائه مي‌شود.
رئيس هيئت سواركاري گيلان استعداديابي را از اهداف مهم خواند و خاطر نشان كرد: استعداديابي بايد از مدارس كشور آغاز شود و امكانات ورزشي نيز در اختيار باشگاه‌هاي ورزشي براي سواركاري قرار گيرد تا از حالت تفريحي خارج شده و به حد حرفه‌اي تبديل و سرمايه‌گذاري در آن انجام شود.
 

عطا

New member
سلام آقای افشاری چگونه می توان با هیات سوارکاری گیلان ارتباط برقرارکرد
 
بالا