رامین (هریکن * میترا)

سیلمی رامین
پدر: هریکن(لکچری ایمج*تنلی)
مادر:میترا(آفرون*هیدروژن)
تولیدکننده ناصر کلانتری(پرورش اسب ماندگاران آتش)
مالک:مجموعه پرورش واصلاح نژادسمندصحرا
تولید این اسب داستان جالبی از تلاش و ایمان به هدفه.
میترا اسطوره کورس و مادر امپراطور! کولاک،پس از زایمان کولاک و گل سارا ونصرالله، باوجود بالاترین و به روزترین اقدامات مامایی در فرح آباد و سپس دامشیر تا هفده سال آبستن نشد تا آنکه به درایت و مدد آقای کلانتری و با متدی سنتی و جالب از سیلمی آتش مادیان اکسیژن وسپس از هریکن نریان رامین را میدهد ولی ارزش بالای این اسب به آقای کلانتری اجازه ریسک به میدان آوردنش را نمیدهد.
رامین از طرف مادر برادر کولاک و از طرف پدر برادر سلتیک،اسپیدهورس ،سیلواگلدو...است و حدود 15 کره اش دویده اند که انصافا خوش درخشیده اند.امسال رامین را در گنبد مستقر میکنیم.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
با توجه به تغییرات سریع خط خونیها در تروبرد
آیا امروز هم تولیدات این سیلمیها قابل رقابت هستند؟
 
تعریف نسلی و خون جدید و قدیم را بدین صورت عام قبول ندارم،هنوز کورسها ورکوردهای اسبهایی مثل سکرتریات،استروم کت،شرگار و... رویایی و دست نیافتنی هستند.خون جدید شاید تعریف خاصی نداشته باشد یا من نشنیده باشم ولی اینکه هر اسبی که متولد اروپا یا آمریکا باشد و امروز وارد شود خون جدید نامیده شود اشتباهه.
دوخون بازان!هنوز مادیانهای تولیدی که کره مستقیم تاراج،کولاک یا ایمج هستند را به حتی دختران و نوه های خود آنها که خون جدید!!واردشان شده ترجیح میدهند.مثلا کره مادیانی مثل سلیقه از نوه اش (کره دلبر) مطلوبیت بالاتری دارد.
نه هر که طرف کله کج نهاد وراست نشست...
 
بالا