دیدگاه داور درساژ

reihaneh

Member
توجه به دیدگاه یک داور درساژ می تواند برای مربیان و نیز سوارکاران بسیار مفید باشد آنان می توانند مطالب زیادی را یاد بگیرند و نه تنها بدانند که چه کنند تا نمره بهتری بگیرند بلکه جهت پیشبرد و بهبود این ورزش بایستی دیوار بین بخش های مختلف این ورزش برداشته شود و همه سعی کنند از یکدیگر یاد بگیرند . داوران نیز به نوبه خود باید بدانند که سوارکاران و مربیان به دیدگاه های مثبت و سازنده آنان احترام می گذارند نه انتقاد و بدگویی آنان.
یک داور خوب درساژ باید به نکات خوب یک تست بپردازد و در واقع باید ببیند چه حرکتی منجر به کسب نمره میشود . مواردی که منجر به از دست دادن نمره میگردد در واقع نشانگر موارد مثبتی است که بایستی نشان داده شود لذا داوری تنها لیست کردن اولین چیز هایی که داور به دنبال آن می گردد نیست.
نهایتا صداقت به همراه اعتماد به نفس در سریع نمره دادن و نوشتن نظرات و دلایل مناسب برای هر نمره اساس کار داوری درساژ است.
اما در کنار اعتماد به نفس تواضع نیز نیاز است چرا که تمامی داوران در انجام این وظیفه خطیر اشتباه می کنند و حتی بهترین داوران نیز بایستی بیشتر یاد بگیرند یکی از جنبه های جالب داوری درساژ این است که هرگز یادگیری از کتاب ها ،فیلم ها،دیگر داوران ، سوارکاران ،مربیان و اسب ها پایانی ندارد.

منبع :کتب داوری درساژ، مترجم : رخشان رادپور

توجه به این مساله به قدری حائز اهمیت است که توانسته به تنهایی موضوع یک کتاب قرار گیرد.:
THE DRESSAGE JUDGE'S VIEWPOINT
By Jane Kidd​
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    33.2 کیلوبایت · بازدیدها: 15
  • 991340.jpg
    991340.jpg
    72.7 کیلوبایت · بازدیدها: 7
دوستان وضعیت داوری درساژ در ایران چگونه است ؟
اگر قوت دارد چند تن از داوران را نام ببرید متشکرم.
 
بالا