دره شوري در يزد

ديروز که يزد بودم يک سيلمي دره شوري ديدم که چنان زيبا و بي نظير بود که توجه همه ما را به خود جلب کرد و کلي لذت بردم. از آن اسب هاي زير خاکي که تيپيک کامل دره شوري را نشان مي داد و از لحاظ قد و هيکل شش دانگ بود. فوق العاده بود و اميدوارم به جايي منتقل بشه که همه دره شوري دارها بتونن از وجودش استفاده کنن.
واقعا" چقدر حيفه چنين اسب هايي هستند و کسي بهشون توجه نمي کنه و در اختيار همه قرار نمي گيرند. بي نظير بود.
يک نريان ديگه هم ديدم که شايد هر کي از دم باکسش رد مي شد نگاه هم بهش نمي کرد و وقتي در موردش سوال مي کردم حس کردم يجوري با تمسخر بهم جواب مي دادن!!! حتما" پيش خودشون مي گفتن اينو ببين بين اين همه کره مبارک و برفين و ... 50 -40 مليوني از چي داره سوال مي کنه!!!
نرياني قره کهر يا شايد بهتر بگم رنگ ناياب قره کهر طلايي که ريز بود ولي تيپ کامل دره شوري را داشت. کره آتش سيلمي تاروبرد بود با يک ماديان دره شوري که خوب خيلي از بين رفته بود ولي چنان تيپ دره شوري را بروز داده بود که نشاني از تاروبرد در او نبود. حيف که مادرش مرده.
حالا حساب کنيد در نقاط دو افتاده اي که هنوز اسب ها کمتر قاطي شده اند چه چيزهايي ميشه پيدا کرد!
 
مي گن يزديا قبل از اينکه عرب باز بشن تو کاره دره شوري بودن!! ولي الان ديگه تقريبا همه دره شوري هاشون را فروختن و عرب خريدن. البته هنوز یه چيزايي پيدا ميشه ولي خوب کمه.
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
عکس و مشخصات بیشتری از این اینی که گفتی داری؟ این محل دور افتاده که گفتی اسمش چیه؟
یک تاپیک درباره مشخصات دره شوری با عکس بگذارید, نیاز است
 

امید زمانی

Active member
زیباترین اسبهای دره شوری را در سمیرم اصفهان بخصوص مهرگرد می تو نید ببینید.کرمان هم روزگاری دره شوری های فوق العاده ای داشته.
 

sajad

Member
ک سیلمی دره شور در یزد هست
اسم:طوفان سالار
پدر:سردار
مادر:آذرخش
رنگ:سفید
مالک:آقای امین سالاری
مکان:یزد_تفت_باشگاه سالارتفت
42023-gif
 

پیوست ها

  • طوفان.gif
    طوفان.gif
    68.3 کیلوبایت · بازدیدها: 126
اقا من یه چیزی باسم سواله من درشورامون و هرچی درشور تو یزد دیدم خصوصا اونایی که از قدیم تو یزد بودن قداشون کوتا ه تر از اسبای کرمان و خصوصا سمیرمه میشه واسه خون عربی باشه که اونا اکثرا وارد اسباشون کردن ؟
 
بالا