دانشكده پرورش اسب و مربيگري سواركاري افتتاح ميشود

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
فدراسيون سواركاري با همكاري دانشگاه علمي و كاربردي دانشكده پرورش اسب و مربيگري سواركاري را فردا (شنبه) افتتاح ميكند.
به نقل از خبرگزاری فارس پيش از اين دانشكده سواركاري در پاييز امسال در رشته پرورش اسب بازگشايي شده است، اما در ترم دوم (اسفندماه) با اضافه شدن رشته مربيگري ، مسئولان اقدام به افتتاح رسمي اين مركز آموزشي خواهند كرد.
 
با اجازه آقا امیرحسین،در ادامه مطلبتون این خبر رو بگذارم.در صورت صلاح دید تغییر مکان بدید.



مركز آموزش علمي كاربردي در فضايي به وسعت 3000 هزار متر مربع با امكاناتي نظير كتابخانه سالن تشريح، آزمايشگاه، سالن كامپيوتر و چند هكتار فضاي باز در باشگاه شهداء تهران افتتاح شد.
rtl_arrow.gif





پيش از اين دانشكده سواركاري در پاييز امسال در رشته پرورش اسب بازگشايي شده است، اما در ترم دوم (اسفندماه) با اضافه شدن رشته مربيگري ، اقدام به افتتاح رسمي اين مركز آموزشي شد.
در اين مراسم كه ساعت 14:30 در باشگاه سواركاري شهدا آغاز شد علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني، حميد سجادي معاون امور ورزش سازمان، مرضيه اكبرآبادي معاون بانوان سازمان، اميدوار رضايي رييس فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي، محمد رضا تابش رييس فدراسيون و تعدادي از نمايندگان مجلس حضور داشتند.
آموزش از اولويت هاي اصلي فدراسيون سواركاري است
رييس فدراسيون نیز با اشاره به پتانسيل رشته سواركاري در كشورمان اظهار داشت: ملي پوشان سوارکاری ايران به دليل برخي محدوديت ها و بحث قرنطينه موفق به حضور در ميادين بين المللي نشده اند و برخي از سواركاران ما با هزينه شخصي و خريد اسب در خارج از كشور اقدام به پيكار با ساير رقبا در مسابقات رسمي كرده اند. عملكرد اين سواركاران موجب شد تا به اين باور برسيم كه تيم كشورمان توانايي كسب نتايج درخشان در مسابقات بين المللي را دارد اما اين مهم در صورت از بين رفتن مشكل قرنطينه ممكن خواهد بود.
وي گفت: براي حل اين مشكل حدود 500 ميليون تومان اعتبار لازم است.
تابش تاكيد كرد ،يكي از بانوان ايرانی در مسابقاتي كه با نظارت FEI نماينده فدراسيون جهاني سواركاري در كشورمان صورت گرفت در 115 كيلومتر استقامت عنوان نخست را از آن خود كرد. اين روند در صورت توجه بيشتر به ورزش سواركاري ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به اهميت و سابقه اين رشته در كشورمان تصريح كرد:سواركاري در سالهاي اخير نفرات زيادي را جذب اين رشته كرده است به همين منظور در تاسيس باشگاه ها تا جايي كه برايمان مقدور بوده از بخش خصوصي حمايت لازم را انجام داده ايم اما براي همگاني كردن اين رشته كه ريشه در فرهنگ ما دارد نيازمند بودجه زيادي هستيم.
به دنبال مركزي بوديم تا كليه رشته های علوم اسب و سواركاري را داير كنيم
نايب رئيس بانوان فدراسيون سواركاري نيز در مراسم افتتاحيه اين مركز آموزشي با اشاره به روند شكل گيري اين مجموعه خاطر نشان كرد: سالها بود خلا اين مركز آموزشي و كار كردن علمي و آكادميك در رشته سواركاري احساس مي شد به همين خاطر در دي سال 87 با تشكيل كميته توسعه و آموزش و با همكاري اساتيددانشگاه جامع علمي - كاربردي اين مجموعه كار خود را آغاز کرد.
وي اظهار داشت: پيش از اين كار هاي پراكنده اي براي رفع اين مشكل انجام شده بود تا اينكه در دي ماه 88 كميته آموزش با همكاري دانشگاه جامع كلاس ها و كارگاه هايي را داير كرديم.
شكيبافر گفت: پس از اين كارگاه ها به دنبال مركزي بوديم تا كليه رشته ها در زمينه علوم اسب و سواركاري را در اين مركز داير كنيم.
شكيبافر ادامه داد: براي شروع فعاليت كلاس ها و كارگاه هاي يك روزه در تهران برگزار شد و با ارسال نامه به هياتها در استانهاي كشور نسبت به نياز سنجي و برگزاري كلاس هاي آموزش در اين زمينه اقدامات لازم صورت گرفت. در نهايت اين مجموعه براي ادامه روند آموزش با حمايت اساتيد دانشگاه جامع علمي - كاربردي و فدراسيون سواركاري مورد بهره برداري قرار گرفت.
20.jpg
چون سواركاري ورزش تاريخي و ديني ما محسوب مي شود در گام نخست به سراغ اين رشته آمده ايم
سيدحميد سجادي معاون ورزشي سازمان تربيت بدني در حاشيه افتتاح اين دانشكده گفت:يكسال پيش دكتر سعيدلو تعامل ورزش و فدراسيون هاي ورزشي را با مراكز علمي و آموزشي در جهت بالا بردن توان علمي ورزش مورد تاكيد قرار داد و حتي در شاخص هاي ارزيابي فدراسيون ها بحث آموزش و ارتباط با مراكز علمي در رديف مهمترين شاخصه ها قرار گرفت و امروز خوشحالم كه شاهد افتتاح اين دانشكده هستيم.
سجادي افزود: ما اين روند را در تمامي فدراسيون ها دنبال خواهيم كرد و به زودي در دو وميداني و شنا نيز شاهد راه اندازي آكادمي هاي علمي خواهيم بود اما با توجه به اينكه رشته سواركاري جزو ورزش هاي با قدمت تاريخي و ديني ما محسوب مي شود در گام نخست به سراغ اين رشته آمده ايم.
وي افزود: بدون شك تاسيس اين مراكز علمي در ورزش از جمله اقدام هاي ماندگار خواهد بود كه مي تواند نقش بسيار مهمي را در ارتقاي فني و علمي ورزش ايفا كند.
در اين مراسم كه مرضيه اكبرآبادي معاون امور ورزش بانوان سازمان تربيت بدني ، تابش رييس فدراسيون سواركاري و اعضاي هيات رييسه اين فدراسيون و جمعي از دانشجويان رشته سواري كاري و مربيگري اسب سواري نيز حضور داشتند دكتر سعيدلو از بانيان و موسسان دانشكده سواركاري تقدير به عمل آورد.
حميد سجادي در پايان مراسم به نمايندگي از سازمان تربيت بدني ضمن اميدواري براي موفقيت اين مركز آموزش گفت: يكي از نياز هاي ورزش ما كار هاي علمي است كه اميدوارم تعاملات مطلوب را با مراكز علمي توسط مسئولان رشته هاي مختلف برآورده سازيم.

منبع:?????? ????? ????? ???? ??? - ?? ???? - ?????? ?????
 
آخرین ویرایش:

علی واحدی

Active member
از ما که گذشت ولی برای علاقه مندان به رشته سوارکاری توصیه میکنم که اگر میخواهند به صورت کاملا حرفه ای در کار اسب باشند(بصورت کاملا حرفه ای یعنی نگاه کردن به این رشته بعنوان کار و منبع در آمد و زندگی) حتما در این نوع کلاسها شرکت کنند.
 

ابوذر

Member
چطور ميشه ثبت نام كرد؟به نظر شما اساتيدش چيزي براي ارائه كردن دارن يا مثل دانشگاههامون علم 100 سال پيشو تكرار ميكنن؟محدوديت سني داره؟
 

ahmad5

Member
فدارسيون سوارکاري به نظر شما چه ربطي به پرورش اسب داره؟؟؟
پرورش اسب کاري هست متعلق به وزارت علوم و يه بحث علمي و آکادميک ولي سوارکاري مربوط هست به فدراسيون اگه کلاس علمي و عملي سوارکاري و رشته هاي ورزشي پيراموني برگزار کنه در حيطه خودش عمل کرده وگرنه فدراسيون سوارکاري هيچ ربطي به پرورش اسب نداره.
احتمالا در ترم هاي آينده رشته دامپزشکي اسب هم ارائه خواهند کرد....!!!!!!!!
 
بالا