تمامی کارهایی که باید در یک مسابقه زیبایی انجام داد

هر کاری
من که کامل نمیدونم از جمله هندلر . خود اسب یا به عبارتی زیبا کردن اسب و از این جور چیزها
رنگ کردن سم . بافت یالو دم . دهنی . کله گیر و.....و هر چیزی که برای زیبا شدن و نشان دادن اسبه
 

mahsima

Member
یا اینکه توی مسابقه چه حرکاتی امتیاز داره چه کار باید کرد چه چیز هایی برای اسب یه امتیاز محسوب میشه منم دوست دارم بدونم شاید وقتی که خرجم با خودم بود بخوام وارد این رشته بشم
 

sohrab

Active member
صابر جان فکر میکنم این سوالت مربوط به قبل از جشنواره اصفهان هست و الان خیلی چیزا را متوجه شده باشی این مواردی که گفتی، زیبایی سطحی هستند و از دید داورها اهمیتی ندارند. ممکنه بشه یک اسب زیبا را با کارهایی مثل این زیبا تر جلوه داد، اما اصل مطلب چگونگی "ساخت و حالت و حرکت" است که خیلی مفصل هست و کمی در موردش صحبت شد. این ها هستند که به قول آیناز برای اسب امتیاز محسوب میشوند. بنابراین اگر یک اسب زیبا داشته باشید، احتیاجی به واکس و روغن و قیچی و ... ندارید!
اما هندلر نقش مهمی داره و در در واقع نوعی مربی هست که اسب را برای نمایش آماده میکنه. مهمترین نقشش شکل دادن به حرکت و سکون اسب هست. یعنی باید کاری کنه که هم اسب زیبا بایستد و هم گامهای مختلف حرکت را یاد بگیرد.
 

OJANG

Member
سهراب جان درست میگه این کارها تا حدی سطحی و نشانه میزان ارزش اسب برای مالکشه ولی اسبانی که قهرمان میشن زیاد این موضوع در قهرمانیشون تاثیر نداره ولی بی تاثیر هم نیست
 

علی اصفهانی

Active member
فکرکردم منظورشون تمام کارهایی است که برای برگزاری مسابقه زیبایی لازمه ! که البته لیست کردنشون برای افرادی که میخوان وارد این مقوله بشن جالبه !

مثل:
پیدا کردن اسپانسر و انتخاب محل مسابقه و اطلاع رسانی و چاپ پوستر وبنر و ارسال پیامک و دعوت از داوران اعم از خارجی همراه با مترجم ویا داور داخلی وتهیه بلیط و ویزا و هماهنگی با ایکاهو و فدراسیون و هیئت سوارکاری استان و دعوت از گوینده و پذیرفتن آگهی تبلیغاتی برای دفترچه و محل مسابقه و ثبت نام اسبها و گروه بندی براساس قوانین و آماده کردن زمین مسابقه اعم از تسطیح و شن ریزی و آبپاشی و آماده کردن اصطبل اعم از باکس استاندارد یا موقتی لوله وداربست و هماهنگی با پاسگاه انتظامی و اورژانس و دعوت از مطبوعات وصداوسیما و خبرنگار کانالهای مختلف ازقبیل جام جم و شبکه های کشوری واستانی و انجام تبلیغات رادیویی و بنرهای شهری و چاپ دفترچه در روز های نزدیک به مسابقه و دعوت از دامپزشک و سرکلانتر و کلانترها و تهیه لوح مقامها و تهیه رزت و تندیس یا مجسمه ... برای جوایز و دعوت ازفیلمبردار و عکاس و تهیه سیستم صوتی و نصب سیستم و احداث جایگاه موقت تماشاچیان معمولی و ویژه و استقبال و اسکان داورها و مهمانان ویژه در هتل بنحوی که داورها در تماس با اسبدارها نباشند و هماهنگی برای آمد ورفت وفراهم کردن سرویس توسط افرادی که ازنزدیکان مالکین اسبها نباشند .
پذیرایی از مهمانان ویژه وداورها قبل از مسابقه و روز مسابقه وبعدازمسابقه تا رفتن آنها . تهیه یادبود و هدیه ویژه داورها و مهمانان ویژه .

و بالاخره بعداز مسابقه تحمل و شنیدن اعتراضات بعضی از مالکین که اسبشان مقام مورد انتظار را بدست نیاورده !

خلاصه کار خیلی سختی است !!:sadsmiley:
 

علی اصفهانی

Active member
و حساسترین قسمت هم مدیریت ورود و خروج بموقع اسبها در طول مسابقه است که معطلی ایجاد نشه و وقت هم کم نیاد ...

بیشترازاینا را افراد دست اندر کار ازقبیل جناب مهندس صنعتی ممکنه بیشتر توضیح بدن .
 

FARZADZARE

Member
zibaei ye kare sade benazar mirese ama vaghaean yekare khaste konandei hast.man be onvane ye handler bayad eeteraf konam baray amozeshe harkat jonemon be labemon mirese akharesham shayad oni ke mikhaym nashe.az karaye dg moratab kardane vazeiyate badan asbe ke onam baz ye doshvarihaei dare.ama dar kol baraye zibaei bayad khode asb estile zibaei karkardano dashte bashe va hamchenin anatomiye zibaei
 
بالا