تشخیص آبستنی

khatere

Member
نخیر فحل نبیومده دیگه نبردم پیشه اسب نر که ببینم جفتک میزنه یا نه بعدشم وقتی میارم بیرون بازی میکنه و سرو حاله؟
 

khatere

Member
بنده ارومیه نگهش میدارم و دامپزشکش دکتر مجیدی هستن چطور مگه ؟ به نظرتون حامله هست یا نه
 
کسی که سونوگرافی میکنه باید تشخیص بده. به نظر من شما باید مرتب مادیونو فحل یابی کنید و اگه فحلی نشون نداد یه بار دیگه سونو کنید. خیلی وقتا پیش میاد که جنین در زیر 15 روزگی قابل تشخیص نیست و ممکنه آخرین باری که سونو کردین در تاریخ کشش اشتباه کرده باشین
 

khatere

Member
در کل یه بار سونو کردم اونم هفده روز گذشته بود طبق گفته دکتر کشش خوب بوده وتخمدان فعال شده ولی چیزی ندیدن بعدشم فحلی چطور باید بدونم فحله یانه بردن پیش نریون خوبه ؟به نظرتون حامله هست؟
 

khatere

Member
سلام امروز هم مادیان رو بردم پیشه یه اسب نر اصلا نذاش نزدیک بشه با جوابشو با لگد های سنگین داد راهنمایی کنید
 

4901208608

New member
سلام ممکنه مادیان ابستن فحل بشه

روشهاي متعددي براي تشخيص آبستني در اسب وجود دارد :
1-فحل نما كردن يك روش ابتدايي و ساده و البته بدون دقت لازمه است كه به دليل اجرايي بودن آن براي اسبداران هنوز در ايران منسوخ نشده است !
2-ره يافت راست روده اي يا توشه كردن ! (ركتال اگزم ) روش ديگري است كه كاربردي و دقت نسبي را دارد اما حتي در ميان دامپزشكان نيز محك تجربه را به ميان مي كشد ! تشخيص از حدود 17 روزگي قابل تخمين است . سن جنين را تقريبي مي توان عنوان نمود و در هر حال با تاييد آبستني تاريخ كشش بهترين سند سن جنين است !
3-وجود پلاك سرويكال دليل آبستني است .
4-بررسي تغييرات تخمداني نيز در توشه يكي ديگر از راه هاي كمكي تشخيص آبستني است .
5-روشهاي آزمايش اختصاصي مانند اولتراسونوگرافي تخمدانها و رحم از راه راست روده كه علاوه بر تعيين آبستني يا عدم آبستني تعداد جنين سن جنين جنسيت جنين و ... را مشخص مي كند استفاده از اين تكنيك در حال شيوع است ! و بيشتر براي رفع ضعف در معاينه راست روده اي و نيز كلاس گذاشتن است تا تشخيص !
6-توضيح كامل مثنوي هفتاد من كاغذ شود !
ماديان در روش فحل نما كردن ممكن است علايم كاذب فحلي را نشان دهد و آبستن باشد ولي معمولا با كشش مخالفت مي كند و در صورت اصرار نريان لقد است كه رد و بدل مي شود . ببخشيد اگر خيلي علمي صحبت نمي كنم آخر نه نريان و نه ماديان كتاب نخوانده اند " خر ملا نيستند كه كتاب بخوانند" . تشخيص علايم در ماديان در اين روش خيلي اهميت دارد صاحب اسب بايد فرق تغيير رفتار حيوان را درك كند براي مثال ديده ام مادياني آبستن نبوده است ولي با كشش يك نريان پير و عجول مخالفت نموده است آنهم با چه لگدهاي جانانه اي ولي با تعويض نريان ! با آرامش ايستاده است !اين تجربه شخصي است در بررسي رفتاري بايد ماديان را به خوبي بشناسيد... اگر نه اشتباه اجتناب ناپذير است . مواردي هم اتفاق مي افتد كه ماديان ابستني كاذب نشان مي دهد يعني مخالفت مي كند و علايم فحلي را ندارد ولي آبستن هم نمي شود كه عموما با مشكلات رحمي روبرو است ... اگر نياز داشتيد به تفصيل در آينده شرح خواهم داد .
ضمنا معما هم حل شد !
سلام ممکنه مادیان ابستن فحل بیاد
 
بالا