تحصیل در اسپانیا

jeyrna1397

New member
از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا و ادامه تحصیل در اسپانیا داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و داشتن مدرک پیش دانشگاهی می باشد البته آن دسته از داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند می بایست در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند وارد دانشگاه های اسپانیا بشوند. دروس در دانشگاه های اسپانیا به زبان های اسپانیایی و انگلیسی تدریس می شوند از این رو دانشجویان میبایست مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی را داشته باشند؛ البته دانشجویانی که مدرک زبان ندارند می بایست قبل از ورود به دانشگاه ها درکالج های زبان شرکت کرده و مدرک زبان خود را اخذ نمایند اما شجهت سهولت در اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا پیشنهاد ما این است که متقاضیان عزیز مدرک زبان خود را در ایران بگیرند زیرا برای سفارت درخواست گذراندن دوره های یادگیری زبان در کالج های اسپانیا دلیل متقاعد کننده ای برای دادن ویزا نیست و باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را به سفارت ارائه داد.
دانشجویان در طول دوره تحصیل خود در دانشگاه های اسپانیا از 30 درصد تخفیف درمانی بهره مند می شوند؛ دانشجویانی که تمایل به داشتن بیمه تکمیلی دارند در ماه مبلغی حدود 60 تا 100 یورو باید پرداخت کنند.
تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس اسپانیاتحصیل در اسپانیا در مقطع لیسانس حدود 4 سال به طول می انجامد و دروس در این مقطع به زبان اسپانیایی تدریس می شوند از این رو آشنایی با زبان اسپانیایی و داشتن مدرک زبان اسپانیایی برای دانشجویان الزامی است. دانشجویان در مقطع لیسانس می توانند 10 ساعت در هفته را کار کنند و مبلغی حدود 80 تا 100 یورو به ازای هر هفته حقوق دریافت نمایند که این هزینه بخشی از هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل دانشجو را پوشش می دهد.
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس اسپانیا
مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های اسپانیا 2سال به طول می انجامد و دروس به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تدریس می شوند. دانشجویان جهت تحصیل به زبان اسپانیایی میبایست قبل از ورود به دانشگاه مدرک زبان اسپانیایی را ارائه بدهند و دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی هستند می بایست مدرک زبان ایلتس 6.5 را داشته باشند؛ متقاضیانی که مدرک زبان ندارند می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی زبان اسپانیایی شرکت کنند و مدرک زبان خود را دریافت نمایند. دانشجویان در مقطع فوق لیسانس میتوانند 20 ساعت در هفته را کار کنند و حقوقی حدود 160 تا 200 یورو به ازای هر هفته دریافت نمایند که این مبلغ به راحتی هزینه زندگی در اسپانیا و تحصیل دانشجو را تامین میکند.
تحصیل در مقطع دکترا یا PHD اسپانیا و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا
تحصیل در اسپانیا در مقطع دکترا 5 سال به طول می انجامد که 2 سال آن مربوط به شرکت در کلاس های تخصصی است و 3 سال آن جهت تکمیل پایان نامه و دفاع از آن می باشد. دروس در این مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشجویان در مقطع دکترای دانشگاه ها می توانند از بورسیه تحصیلی اسپانیا استفاده کنند که البته اخذ بورسیه تحصیلی شرایط خاصی دارد که شامل:
• داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس 6.5
• مدارک دانشگاهی از دانشگاه های معتبر
• داشتن مقالات بین المللی یا تالیف کتاب و…
• جلب نظر یک استاد مشاور جهت پشتیبانی تز دکترا
 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا​

دانشجویان کشورهای اروپایی برای تحصیل در اسپانیا به ویزا نیازی ندارند، اما سایر دانشجویان بین المللی باید برای اخذ ویزای تحصیلی به منظور تحصیل در اسپانیا اقدام کنند. مراحل اخذ ویزای تحصیلی :
  • درخواست به یکی از دانشگاه های اسپانیا و دریافت نامه پذیرش
  • انتخاب نوع ویزای مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا
با توجه به طول دوره تحصیل دو نوع ویزا وجود دارد، ویزای 180 روزه، در صورتی که قصد تحصیل به مدت 3 الی 6 ماه را داشته باشید باید برای این ویزا درخواست دهید. ویزای تحصیلی نوع D، در صورتی که قصد تحصیل به مدت بیش از شش ماه را داشته باشید، به این ویزا نیاز دارید. با ویزای تحصیلی نوع D می توانید کارت اقامت (TIE) برای دانشجویان بین المللی را دریافت کنید. TIE یک مجوز موقت است که به شما امکان اقامت در طول دوره تحصیل در اسپانیا را می دهد. این کارت برای حداکثر یک سال اعتبار دارد و می توان سالیانه تا پایان دوره تحصیل آن را تمدید کرد.
توجه داشته باشید که زمانی که از طریق ویزای کوتاه مدت وارد اسپانیا شده اید، نمی توانید برای ویزای تحصیلی درخواست دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی تنها می توان از کشور خود اقدام کرد. همچنین امکان تغییر ویزا پس از ورود به اسپانیا وجود ندارد. تنها ویزایی معتبر است که از طریق سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور متقاضی پیش از ورود به اسپانیا دریافت شده باشد. با مراجعه به سفارت اسپانیا در کشور خود پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی مطلع شوید و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا را تهیه و ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اسپانیا​

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا :
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت (باید تا زمانی که در اسپانیا اقامت دارید، اعتبار داشته باشد)
  • دو قطعه عکس اخیر در سایز عکس پاسپورت
  • اطلاعاتی درباره برنامه تحصیلی انتخابی (جزئیات کامل از رشته و دانشگاه انتخابی مانند ساعات تحصیل در هفته)
  • بیمه درمانی با حداقل پوشش 30000 یورو برای کل دوره تحصیل
  • وجوه کافی مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در طول دوره اقامت (حداقل 900 یورو در ماه)
  • گواهی پزشکی
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • فهرست سوابق کیفری پنج سال اخیر (در صورت وجود) که توسط مقامات مربوطه در کشور مبدا صادر می شود.
 
آخرین ویرایش:

setare.sarab

New member
سلام ممنون از مطالب کامل و جامعی که به اشتراک گذاشتید، درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا اطلاعی دارید؟
چون مثل این که مهاجرت تحصیلی به این کشور این مزیت رو داره که با مدرک دیپلم کاملا امکان پذیره و شخص میتونه حتی تحصیلات تکمیلی خودش رو در دانشگاه های معتبر و با کیفیت کانادا مشغول به تحصیل بشه.
 
بالا