بزرگترين مرکز تشخيص بيماري‌هاي اسب خاورميانه در ايران

pasargad

Member

مديرکل دامپزشکي استان گلستان اعلام کرد: مرکز تشخيص بيماري‌هاي اسب کشور به منظور ارائه خدمات به پرورش‌دهندگان اسب در گلستان راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رسول عاطفي‌نژاد در نشست مطبوعاتي به مناسبت روز دامپزشکي افزود: از آنجايي که پرورش و نگهداري اسب و برگزاري مسابقات اسبدواني در استان ضروري به نظر مي‌رسد، اين مرکز در استان گلستان تاسيس مي‌شود.

به گفته وي تاسيس اين مرکز از مصوبات دور دوم رياست جمهوري به استان است که 20 ميليارد ريال براي تجهيز و تکميل اين مرکز اختصاص يافته که اميد است تا پايان سال 90 به بهره‌برداري برسد.

عاطفي‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر از سوي جهاد کشاورزي استان ساختماني با شش هزار متر مربع زيربنا مابين بزرگراه گرگان -آق قلا براي راه‌اندازي اين مرکز اختصاص يافته است تا اين مرکز به عنوان بزرگترين مرکز تشخيص بيماري‌هاي اسب خاورميانه مطرح شود.

وي با اشاره به اينکه هم‌اينک مجوز هشت واحد پرورش اسب صنعتي نيز در استان داده شده است، تصريح کرد: اعطاي مجوز سه واحد باشگاه سوارکاري خصوصي اسب از ديگر اقدامات براي توسعه فعاليت‌هاي پرورش و نگهداري اسب در استان است تا بتوان توريست جذب کرد و هتل و فرودگاه اختصاصي مخصوص سوارکاري در استان احداث كرد.

مديرکل دامپزشکي استان گلستان اظهار كرد: نگاه ديگر در مورد اسب، توليد و تکثير آن به صورت شناسنامه‌دار و ارزيابي شده است که اين کار با پرورش نژاد و اصلاح آن امکان‌پذير خواهد بود تا با موفقيت در آن بتوانيم يکي از صادرکنندگان اسب در کشور باشيم.

عاطفي‌نژاد خاطرنشان کرد: در بعد نظارت بر عرضه مواد غذايي نيز در شش ماهه سال جاري 14 هزار و 843 واحد مورد بازديد قرار گرفته که يک هزار و 47 واحد نقص عملکرد داشته و ميزان 11 هزار و 655 کيلو گرم از فرآورده‌هاي خام دامي برگردانده شده است.

وي يادآور شد: صنعت دام و طيور سرمايه عظيمي در کشور است که با حفظ آن هم به توليدکننده و هم به اشتغال افراد در اين عرصه کمک مي‌شود.
 

احسان

Active member
پاسخ : بزرگترين مرکز تشخيص بيماري‌هاي اسب خاورميانه در ايران راه‌اندازي مي‌شود

حرف مفت که استخوان ندارد اگه امارات هم جزه خاور ميانه هست پس اين آقا عاطفی نژاد بره اونجاا رو هم ببينه و ....... نکنه
مرکز تشخيص بيماري‌هاي اسب ::) ::) :eek: :eek: :eek:
اينا تو دانشگاه هاشون همچين چيزی را ندارند که مرکز علمی هر مملکت هست البته ما يه چيزايی داشتيم که دانشگاه تهران هم نداشت مثلش ولی خوب

هرچی پول بدی اش ميخوری :p
 
M

mrezap

Guest
پاسخ : بزرگترين مرکز تشخيص بيماري‌هاي اسب خاورميانه در ايران راه‌اندازي مي‌شود

شما هم بگین میتونین
فردا اون میگه من مسئولش نیستم اون یکی میگه من نیستم
بشنوید و باور نکنید
 
خوب باید وعده داده شه تا یه جوری از 4500 میلیارد تومان هزینه یه چیزی گیرشون بیاد به این هوا و بکشن بالا دیگه! *****
**** توجه به اینکه بنده حقیر برای پروژه عظیمی و بزرگی که هنوز تموم نشده و سیمنار اسپانیا برای شرح اش پوزال خواسته ...در حالیکه در ایران بعد از 7 ماه دوندگی تازه قراره 3 میلیون تومان وام ناقابل اونم وام از دانشگاه بدن اگه بدن!کاری که برای اولین بار در ایران داره انجام می شه و بر روی اسب های اصیل این مملکته! حال بماند که چه مصیبت هایی ما با این قشر سوارکاری(کورس ) داریم که سوا!
 
بالا