برگزاری جشنواره هنری اسب تجربه‌ای موفق است

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
جشنواره هنری اسب در نخستین سال برگزاری خود با استقبال خوب هنرمندان و علاقمندان رو به رو شده و تجربه‌ای موفق را پشت سر می‌گذارد.

حسین خسروجردی در خصوص برگزاری نخستین جشنواره هنری اسب تهران گفت: "تصور می کنم برپایی این جشنواره تجربه تازه ای بود که توانست طیف هنرمندان را به خود جذب کند. البته من سال ها پیش در یک نمایشگاه انفرادی به ارائه مجموعه ای از مجسمه هایم با الهام از میکل آنژ پرداختم. بنابراین ایده و در واقع اولین جرقه های این حرکت از آن سال ها در من زده شد."

وی افزود: "نگرش هنرمندان به فرم های سفید حجمی، بررسی رنگ از منظر نقاشان در تزریق این آثار، ایجاد دگرگونی ها و فضاهای ارائه شده از مهم ترین ویژگی های به کار رفته در این جشنواره بود که هر هنرمند به نوع مختلفی سعی در به تصویر کشیدن آن داشت. من به شخصه سال هاست در زمینه نقاشی به تصویر کردن زنجیره ای از مومیایی ها پرداخته ام که رد پای این فعالیت مرا می توانید روی این اسب در جشنواره نیز مشاهده کنید. در واقع هنرمندانی در این جشنواره به ارائه اثر پرداختند که به درجه ای در عرصه تجسمی دست یافته اند و کارشان به فردیت رسیده است."

این هنرمند تصریح کرد: "با مشاهده دقیق در این آثار گویی می توان رد گمشده یک هنرمند را در آنها جستجو کرد. به طوری که داشتن پیوند جوهری آثار با هنرمند از بارزترین خصوصیات به شمار می آید. در این جشنواره هنرهایی چون خوشنویسی و نقاشی با مجسمه سازی تلفیق شده بود که به نوعی نشانگر تاریخ اجتماعی و گذشته تاریخی یک هنرمند است. این نوع تلفیق را در اغلب آثار سالوادر دالی نیز می بینیم."

خسروجردی با اشاره به برگزاری مطلوب اولین جشنواره هنری اسب تصریح کرد: "این نمایشگاه با این که تجربه نخست خود را پشت سر می گذراند اما عملکرد خوبی داشته است. با این حال اگر می شد طیف گسترده تری از هنرمندان را دربر گیرد مسلما بازخورد مطلوبتری نیز پیدا می کرد. این اتفاق به دلیل داشتن جذابیت به تداوم آن دامن خواهد زد. مسئولان و دست اندرکاران می توانند با بازدید از این نمایشگاه به وجود هویت ایرانی در آثار پی ببرند و در ایجاد فضایی هنری و مناسب برای خلق آثار بعدی کوشا باشند."
 
بالا