باز هم بحث شرط بندی با بوکی ها

مطلب جالبی در سایت معاونت اسبدوانی بود که بد ندیدم در اینجا آن را نقل کنم:


__________________________________
پرسش: سلام اقاي خراساني من يك تركمن هستم كه در گذشته با بوكيها بازيهاي كلاني ميكردم و از انجاكه درهرهفته و يا چند هفته يكبار فقط يك بازي ميكردم معمولا هميشه برد با من بود و حتي يكبار بيش از بيست ميليون تومان بردم اما اصلا نميدانم اين پولها چطور خرج شد به صورتي كه حتي در ان ايام با كمبود مالي نيز مواجه ميشدم خلاصه با پيگيريهايي كه نمودم متوجه شدم اين پولها پول مردمان ساده است كه بوكيها با كلك از مردم ميبرند چون اصلا خودشان پولي به ميدان نمي اورند و ميبينيم در هفته هايي كه ميبازند حتي نميتوانند پول اوليه مردم را پس دهند از علما و مراجع نيز پرس و جو كردم متفق القول گفتند اين نوع بازيها حرام است اينكه ميگويند شرط بندي بر روي اسب ؛ تير اندازي و شنا در اسلام حلال است به اين صورت نيست و قوانين شرعي خاص خودش را دارد خلاصه من با اين تحقيقات و خصوصا نصايح جنابعالي كه مكررا ميفرماييد بازي با بوكي ها حرام و خلاف مقررات است توانستم خودم را نجات دهم و بخاطر اين مساله خدا را شاكرم و از شما نيز سپاس گذارم كه مرا نصيحت كرديد . اقاي خراساني متاسفانه در هفته دوم كيش چيزي را با چشمان خود ديدم كه دلم را شكست چند تن از نمايندگان و دست اندركاران اجرايي مسابقات و خصوصا ان فردي كه خود را معاون جنابعالي ميداند و در نبود شما كه استراليا بوديد هر چه دلش خواست كرد مشغول بازي هاي كلان با يكي از بوكيها بودند كه خوشبختانه بنده در حال رد و بدل كردن پول و قبض از ايشان فيلم گرفتم كه صدا و تصوير اين معاون جنابعالي به وضوح قابل رويت است و چون ايشان سرمست از پيروزي در بازي قمارشان بودند متوجه فيلم برداري نشدند من ميخوااهم نسخه اي از اين فيلم و گزارشي كامل از اين افراد وسمت هايشان در اسبدواني و ميدان را براي ارگانهايي چون امور فقهي مقام معظم رهبري ؛كميته رسيدگي به تخلفات اجتمايي رياست جمهوري ؛ دفتر رياست جمهوري ؛ وزارت دادگستري ؛ كميسيون ورزش مجلس و دفاتر مطبوعات و برنامه بيست و سي شبكه دو سيما كه با مذاكراتي كه با انها داشتم بسيار استقبال كردند . اما از انجايي كه ترسيدم به اين ورزش اسيبي برسد گفتم اول با شما مشورت كنم اقاي خراساني روزي شما مرا نصيحتي كرديد و من سودي بردم اما شما چطور ايا شما هم نصيحت پذير هستيد . نصيحت من به شما اين است كه اين افراد بخصوص اين معاون خود را به كه تنها به قمار در اسب بسنده نكرد و شب كورس در كيش بازي هاي قمار شبانه راه انداخته بود و قابل اثبات است را از خود دور كنيد من ده روز صبر ميكنم و منتظر اقدام شما ميمانم و اگر ترتيب اثري داده نشود كه فقط به اخراج اين فرد و گرفتن تعهد از بقيه اين افراد رضايت خواهم دادحق استفاده از ان فيلم را براي خود محفوظ ميدانم . ضمنا ايجا تشكر ميكنم از افراد سالم و دلسوزي چون اقايان حاج تقي دميرچي ؛ غفوراق ؛ حكيم ايگدري؛ سرهنگ سيف ؛ دكتر بردبار و بچه هاي كامپيوتر ايميل و جواب ايميل مرا در سايت قرار دهيد تا در جريان اقدامات جنابعالي قرار گيرم ضمنا من رونوشت اين ايميل را به چند پايگاه خبري ارسال نموده ام و انها نيز چون من منتظر اقدام شما هستند.امشب سر نماز براي شما دعا ميكنم تا بتوانيد عادلانه تصميم بگيريد وعمل كنيد.

پاسخ معاونت: با سلام و عرض ادب من از شما تشكرمي كنم. من معاون در كار اجرايي خود ندارم افراديكه هستند همه پرسنل و هر كس مشغول كار خودش است. اما من واقعاْ مي خواهم بدانم كه اين فرد كيست لطفاْ تلفني اعلام فرماييد. ضمناْ بد نيست نامه را خود ارسال فرماييد شايد از اين طريق با اقدامات آنها موجبات جمع آوري بوكيها فراهم شود.

___________________________________________
 

مرضیه

Member
اسب ایرانی عزیز ، موضوع بسیار داغ و جذابیه . حتما از نتیجه و سرانجامش برامون بنویس .
 
نه نویسنده اسمش را ننوشته بود و فکر هم نمی کنم دیگه هم پیام هاش را تایید کنند. ولی امیدوارم که طرف موضوع را پیگیری کنه. هر چند که معمولا" آدم های این چنین سیستم هایی چنان دنده پهن هستند که با این نوع روشنگری ها هم میدان را خالی نمی کنند.
نمونه هاش همین رييس هيات هایی که اکثر استان ها داره و هر چی هم بهشون می گی عین خیالشون نیست.
 
دومين نامه فرد معترض و جواب آقاي خراساني را در زير بخوانيد:
------------------------

پرسش: سلام اقاي خراساني ضمن عرض ادب ميخواستم ياد اوري كنم كه در مورد اقدامات خلاف مقررات فردي كه با جنابعالي در ميان گذاشتم ايا اقدامي نموديد يا نه چون ايشان همچنان در اسب دواني كيش تا اخر مشغول فعاليت بودند اگر اقدامي ننموده ايد لطفا به عنوان يك مدير پاسخ گو در يك ورزش مهم ودر يك كشور اسلامي توضيح دهيد كه چرا همچنان به بودن يك فرد قمار باز در يك مجموعه ورزشي پا فشاري ميكنيد اقاي خراساني اگر همچنان مايل به ماندن ايشان هستيد بنده نيز مايلم مطالبي را مردم بدانند كه شايد براي شما زياد خوش ايند نباشد اماشما نيز بايد به مردم حق بدهيد هر طور كه بخواهند فكر كنند اقاي خراساني بنده به شما گفتم كه قمار بازي كردن اين فرد بر روي اسبهاي شما و ازادانه تردد نمودن ايشان در محوطه دوپينگ با توجه به حس رياست ايشان بر كارگران نمونه گير دارند سلامت اسبهاي شما را به خطر مي اندازد در هفته سوم كيش ايشان چندين بار به محوطه دوپينگ تردد نمودند با هماهنگي هايي كه بين چند تن از افراد مدعي در اين جريان در هفته چهارم و پنجم كيش شده بود محوطه دوپينگ به طور كامل زير نظر گرفته شد و اين شخص با بويي كه برده بود نتوانست چون سنوات قبل به داخل دوپينگ تردد نمايد ودركمال نا باوري براي مردم و كمال باوري براي بنده و ديگر مدعيان اين جريان اسب جنابعالي پرشاسب كه سه هفته با قدرت كامل به مقام اولي رسيده بود در هفته چهارم به مقام چهارمي رضايت داد و در هفته قهرماني با چابك سواري ستار مهراني نيز فقط توانست سوم شود پس چه شد ان قدرت مثال زدني پرشاسب مغرور كره اگوگ كه حتي جلوي بوسه هم سر تعظيم فرود اورد حال به مردم حق ميدهيد هر طور كه بخواهند فكر كنند اقاي خراساني بنده از فردا اقداماتي را كه گفته بودم خواهم كرد را انجام خواهم داد اما از شما واقعا در حال نااميد شدن هستم خواهش ميكنم كاري نكنيد كه چند سباحي بعد از شما به بدي در اين ورزش ياد شود چون رييس جمهر نيز دوره اي عوض ميشود چه رسد به شما انشا الله كه ايميل را در سايت قرار خواهيد داد اگر نظر تان در مورد ماندن اين فرد در اين مجموعه عوض شد لطفا اعلام نماييد تا ما نيز از عدالت در وجود شما به خود بباليم كه حداقل هنوز هم ميشود در مقامي ماند و عادل بود باز هم براي شما دعا ميكنم.

پاسخ معاونت: با سلام و عرض ادب اولاً مطالبی که در سایت عنوان می شود من همه را به روئیت دوستان در کمیته فنی تهران می رسانم .آقای امانی به هیچ وجه در دوپینگ آمد و شد نداشته و آقای دکتر رحمانی نیز در جلسه حضور یافتند و اینکه آقای امانی به دوپینگ رفته اند درست نیست . ماهم هیچ ادعایی بر روی هیچ اسبی نداشته و نخواهیم داشت. بنده به عنوان مجری تام، اسبها را مثل مال خودم می دانم. شاید باور نکنید برای من عنوان گرفتن اسبهایم بسیار خوشحال کننده نیست چون معتقدم باید همه اسبها با هم به رقابت بپردازند و در این رقابتها یکی پیروز گردد و تا به حال هیچ اسبی همیشه قهرمان نبوده است. اسبها همینقدر که کنار هم به رقابت می پردازند ، اسبدوانی زیباست. اگر قرار باشد یک اسب هر هفته یک شود بنابراین بقیه اسبها چه کنند . اسب بوسه زاده کبری قهرمان است و جایش بالاتر از اینهاست. اگر شما مسابقات کبری قهرمان را یادتان نیست بنده حاضر و ناظر در مسابقات آن بوده ام.
 
اين هم دومين نامه و جواب آن:

--------------

پرسش: سلام وقتي اسب پرشاسب در مسابقات كيش كه 3 بار پشت سر هم اول شد آقاي آنه اماني در مانژ آزمايش دوپينگ حضور داشتند و نظارت مي كردند كه يه وقت اداره خود پرشاسب رو آزمايش نكنند كه از عجايب روزگار بود. و در هفته چهارم كه ژرشاسب به مقام 4 رسيد اول از همه گفتند فيض الله رجال اسب رو كشيد و تهمت بي جا زدند كه يكي از آن كساني كه به آقاي فيض الله رجال تهمت كشيدن اسب رو زد مربي پرشاسب آقاي اردشير پورمانيان بودند كه خدا ان شا الله جوابش را خواهد داد و جالب توجه تر آقاي آنه اماني حتي نزديك مانژ آزمايش دوپينگ هم نرفتند و ما كه نظاره گر اين صحنه ها بوديم كلي به اين رويداد خنديديم. در هفته قهرماني نيز اسب پرشاسب باز هم نتوانست مقام اولي يا دومي را بياورد كه ثابت شد فيض الله رجال با تمام توان خود در هفته چهارم اسب پرشاسب را هدايت كرده و هيچ گونه خلافي را مرتكب نشده است. آقاي خراساني حتي ما هم بياييم نظاره گر آزمايش دوپينگ اسب ها باشيم باز هم آقايان كار خود را انجام مي دهند. آقاي خراساني يه چيزي بگم ناراحت نشيد اينكه ما (يعني حدود 31 نفر) به شما اعتماد نداريم هم به شما هم به كساني كه دور خود جمع كرديد و مسابقات اسبدواني را برگزار مي كنيد. پيام بنده به دور از توهين و افترا مي باشد و لازم مي دانم به سوالات بنده جواب كامل دهيد.

پاسخ معاونت: با سلام و عرض ادب آقای محترم حرفهای شما سندیت ندارد چون آقای دکتر را احضار نمودیم در حضور کمیته فنی و ایشان هم گفتند نه تنها ایشان بلکه هیچ کس رفت و شد به محوطه دوپینگ را نداشته و اگر شما اصرار بر این دارید نمونه دوم موجود و آزمایشگاه هم می تواند تشخیص دهد که مورد دوم مربوط به اسب است یا نه. در مورد کشیدن اسب اگر مربی گفته مربوط به خودش است و حتماً اینطور تشخیص داده است. بنده هم هنوز برایم چیزی مسجل نشده است. شما هم اگر اعتماد ندارید مسائل خودتان را از طریق فدراسیون، سازمان بازرسی کل کشور و ... پی گیری نمایید.

------------------
منبع: سايت اسبدواني http://www.asbdavani.com/page.asp?PID=08020000
 
بالا