این فقط یک اشتباه است...جدی بگیرید !

Dr_Ghaffari

Active member
چند روز پیش برای مداوای کره مادیانی مراجعه نمودم . مالک اسب کره را در باغ نگهداری می نمود به همراه مادیان . مشکل کره به نظر مالک سیاه بودن بیش از حد مدفوع بود و چون اطلاعات نسبی داشت نگران بود . ده روز پیش از من نیز دامپزشک دیگری کره مادیان را معاینه کرده بود و درمانهای متعددی را انجام داده بود که متاسفانه به دلیل تشخیص اشتباه درمان بی نتیجه بود . داروهای استفاده شده قبلی شامل داروهای انگلی ، تقویتی ، ملین ، ضد التهاب و آنتی بیوتیک بود !(همکار عزیزمان از هر دسته دارویی یکی عنایت فرموده بودند و از بازمانده ها و بسته های به جا مانده گمان کردم هیچ تشخیص قطعی نداشته است ) . در یک بررسی ساده متوجه سلامتی کره مادیان و پیش آگهی خوب و امید بخش نشانگان مربوطه شدم و کمی تردید که شاید نتیجه بهبودی در اثر داروهای مصرف شده باشد . از آنجایی که عادت دارم به قول استاد قابل و فاضل دکتر " عریان " از چانه تا عانه را معاینه کنم در معاینه حفره دهانی به ترشحات سیاه رنگ بزاق نیز مشکوک شدم و ضمن یک جستجوی ساده متوجه شدم که دو هفته قبل در باغ مهمانی بوده است و کباب میل کرده اند و کره مادیان از زغالهای به جا مانده تغذیه می کند ! و در واقع تشخیص من " پیکا " بود ؛ که معمولا تاکید می کنم معمولا در اثر فقر رژیم غذایی ایجاد می شود . راه کار درمانی به مالک توصیه گردید و پس از 48 ساعت ضمن تماس تلفنی از رفع علایم نشانگان تشخیص قطعی تایید گردید !
 
خدا را شکر که ذغال چيز ديگه اي نبوده!!! وگرنه درمان بيش از 48 ساعت طول مي کشيد و بستن به ديوار اصطبل هم لازم مي شد!!! ;)
 

atila

Member
سلام دکتر غفاری
خارش صورت می تونه علائم یک بیماری باشه ؟ در ضمن برای دور کردن مگس و سایر حشرات چه راهی پیشنهاد می کنید ؟
 

Dr_Ghaffari

Active member
آتیلا گفت:
سلام دکتر غفاری
خارش صورت می تونه علائم یک بیماری باشه ؟ در ضمن برای دور کردن مگس و سایر حشرات چه راهی پیشنهاد می کنید ؟
موارد خارش عموما با بیماریهای انگلی در ارتباط هستند . به عنوان یک درمان آزمایشی (فقط یک درمان آزمایشی با توجه به عدم مشاهده اسب از نزدیک) می توانم به شما درمان ضد انگلی آیور مکتین خوراکی را پیشنهاد کنم .( آیورژن با دوز هر 10 کیلوگرم 1 سی سی خوراکی ، و تکرار پس از 48 ساعت ) شستشوی کامل بدن با شامپوی مخصوص حیوانات یا شامپوی نوزادان نیز کمک کننده است . پس از دو دوز داروی انگلی پیشنهادی اگر نتایج بهبودی با کاهش خارش مشاهده گردید درمان را 15 روز بعد مجددا تکرار نمایید .
برای دفع حشرات می توانید از قلم های دفع کننده حشرات یا ترکیبات مشابه استفاده نمایید که عموما در داروخانه های انسانی بهتر یافت می شوند !( در داروخانه های انسانی معمولا به صورت کرم و ژل وجود دارند ).
 
بالا