ايران مي تواند پيش رو باشد

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
رييس فدراسيون کمانگيري با اسب انگلستان با اشاره به پيشينه تاريخي اين رشته در ايران گفت: اين رشته علاوه بر جنبه هاي ملي نزد ايرانيان از جنبه مذهبي نيز برخوردار است و همين مسايل براي اينکه ايران بتواند پيش رو اين رشته در جهان باشد، کافي است .

مسابقات پرش با اسب جام ميلاد با شناخت نفرات برتر پايان يافت
ّ"نيل پين " روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران نشست مطبوعاتي که در محل دفتر امور مشترک فدراسيون ها برگزار شد، افزود: اين رشته نزديک به 10 سال است که در نقاط مختلف دنيا راه اندازي شده است و مهم ترين هدف فدراسيون کمانگيري با اسب انگلستان توسعه اين رشته در کشور و سراسر جهان است.
به گفته وي اين رشته علاوه بر اينکه به لحاظ جسماني، فرد را به يک شرايط مطلوب فيزيکي نزديک مي کند، مي تواند موجب ورزيدگي اندام شده و ميزان تمرکز و اعتماد به نفس افراد را افزايش دهد.
اين مدرس بين المللي ادامه داد: به منظور آشنايي بيشتر مربيان و داوران اين رشته در ايران به تهران سفر کرده ام و به اعتقاد من ايران بستر مناسبي براي توسعه اين رشته در اختيار دارد.
رييس فدراسيون کمانگيري انگلستان ادامه داد: آنچه من طي دو هفته آموزش در ايران ديدم وجود افراد بسيار مستعد است که مي توانند در زماني کوتاه و با آموزشهاي مناسب به سطح مناسبي در اين رشته دست يابند.
پين گفت: رشد اين رشته در ايران بيش از هر چيز نيازمند حمايت مالي است و در صورتي که اين مساله تامين شود اين رشته مي تواند در زماني نسبتا کوتاه به سطحي قابل توجه در جهان نزديک شود.
وي اضافه کرد: در ايران نژادهاي خوبي از اسب وجود دارد و نژاد ترکمن يکي از اسب هايي است که ورزشکاران مي توانند براي حضور در رشته کمانگيري با اسب از آن استفاده کنند.
ابن مسوول گفت: در اسلام و از پيامبر گرامي اسلام احاديث زيادي در مورد آموزش سه رشته به فرزندان توصيه شده است که شامل شنا، سوارکاري و تيراندازي هستند و جالب آنکه دو رشته از آنان در رشته کمانگيري روي اسب مورد توجه قرار دارد.
وي همچنين به روايتي از پيامبر اشاره کرد و افزود: ايشان فرموده اند زماني فرا خواهد رسيد که مردم اين توصيه مرا فراموش خواهند کرد و اگر کسي اين توصيه مرا دوباره احيا کند اجر بزرگي خواهد داشت.
"مهدي صفايي" رييس کميته کمانگيري ايران نيز در اين نشست گفت: رشته کمانگير با اسب از سال گذشته در باشگاه سمند تهران آغاز شده است و در حال حاضر اين رشته در سطح مبتدي در برخي استانها انجام مي شود.
وي به دو دوره آموزش مبتدي و پيشرفته اين رشته براي مربيان و داوران اشاره کرد و افزود: هدف ما از برگزاري اين دوره بويژه با حضور مدرس بين المللي، آماده کردن شرايط و زمينه مستعد براي توسعه اين رشته در کشور بوده است و تلاش خواهيم کرد در همين روند حرکت کنيم.
صفايي اضافه کرد: مسابقات انتخابي اين رشته سوم تيرماه در تهران برگزار خواهد شد و براساس اين مسابقات نفرات برتر اين رشته در سطح کشور شناسايي و براي آمادگي بيشتر وارد تيم ملي خواهند شد.
وي به مسابقات جهاني کمانگيري با اسب در کره جنوبي اشاره کرد و گفت: اين مسابقات 23 مرداد ماه سال جاري برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران فقط به منظور اعلام حضور ايران در اين رشته در مسابقات جهاني شرکت خواهد کرد و کسب مدال به هيچ وجه مورد نظر نيست.
رييس کميته کمانگيري گفت: اين رشته از دوران مادها و عيلامي ها در ايران مورد توجه بوده و در ايران برگزار مي شده است و امروزه نيز مسابقاتي برگزار مي شود که شرکت کنندگان از کمانهايي با عنوان "کمان ايراني" استفاده مي کنند.
 
تور دبی یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای سفر به خاورمیانه است. دبی با ترکیبی از معماری مدرن، جاذبه‌های فرهنگی، بازارهای بزرگ، و سواحل زیبا، مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان است.
 
بالا