اولین بازار بورس اسب کشور در گنبد راه اندازی می شود

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبد کاووس گفت: نخستین بازار بورس اسب کشور در این شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در گنبد، قدرت شاکری عصر یکشنبه در جلسه برنامه ریزی این بازار در شهرستان افزود: با توجه به ظرفیتهای موجود در زمینه پرورش اسب در این منطقه و همچنین وجود مجموعه‌ اسب‌ دوانی در این شهر، ایجاد بازار ویژه اسب می‌ تواند در رونق پرورش اسب اصیل موثر باشد.

وی اظهار داشت: پرورش اسب در این شهرستان رایج بوده و اسب ترکمن از معروفیت جهانی برخوردار است و ایجاد بازار بورس اسب در دستور کار ستاد اشتغال قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده، این ستاد موظف شده تا در زمینه ایجاد این بازار در کمترین زمان ممکن برنامه ‌ریزی کند.

به گفته شاکری ایجاد بازار بورس اسب، مستلزم فراهم شدن مقدماتی است که تلاش خواهد شد مقدمات این کار هرچه زودتر فراهم شود.

سرپرست میراث فرهنگی گنبد بیان داشت: این بازار برای اولین بار در کشور در این منطقه ایجاد خواهد شد و با راه ‌‌اندازی بازار بورس اسب در این منطقه، علاوه بر جذب سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی، سبب افزایش درآمد پرورش‌ دهندگان اسب در این منطقه خواهد شد.

وی یادآور شد: بیش از هزار و 200 راس اسب از نژاد مختلف در گنبد وجود دارد و علاوه بر کورسهای عمومی در فصلهای تابستان، پاییز و زمستان، کورسهای ویژهی اسب اصیل نیز در مجموعه سوارکاری شهرستان برگزار شده که مورد استقبال زیاد قرار گرفته است.

اسب اصیل ترکمن به عنوان منشا بهترین اسبهای اصیل دنیا به شمار می ‌رود.
 
بالا