اهدای جوایزی به ارزشمندترین اسبان جهان در ششمین دورۀ رقابت های اسب اصیل در دبی

i135663_h2ohnyzfkj3whb4od8.jpgدبی – اسبان «رویال کلارز»، «بلاسیفو»، «نجده الزبیر» و «بیس فائزه» در ششمین دورۀ رقابت های بین المللی اسب اصیل عربی در دبی، به عنوان ارزشمندترین اسبان جهان برگزیده شدند. این رقابت ها به مدت سه روز و با حضور 392 اسب از بهترین گونه های اسب اصیل عربی جهان در سالن نشست ها و نمایشگاه های مرکز تجاری بین المللی دبی برگزار گردید. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، پادشاه دبی، جوایز برندگان این مسابقه را که در چهار گروه اصلی اسبان نر بالغ، اسبان مادیان بالغ، اسبان نر کمتر از دو سال و اسبان مادیان کمتر از دو سال برگزار گردید، اهدا نمود.


در گروه مادیان های کمتر از دو سال، اسب شیخ عبدالله آل ثانی با نام «نجده الزبیر»، به مقام نخست دست یافت و جایزۀ 200 هزار دلاری این رقابت ها را از آن خود کرد. در همین گروه، اسب مربط عجمان با نام «بدویه»، به مقام دومی و جایزۀ 100 هزار دلاری و اسب روبن وجیف کالین با نام «ترو دیزایر» به مقام سومی و جایزۀ 50 هزار دلاری دست یافتند.


در گروه اسبان نر کمتر از دو سال، هیچ اسبی از کشور امارات در میان سه اسب برتر قرار نگرفت. در این گروه، اسب امیر خالد بن سلطان بن عبدالعزیز با نام «بلاسیفو» به مقام نخست دست یافته و جایزۀ 200 هزار دلاری آن را تصاحب کرد. همچنین اسب روبن وجیف کالدین با نام «مهراجا آتش استرالیا» در ردۀ دوم این گروه ایستاد و به جایزۀ 100 هزار دلاری آن دست یافت.
اما در گروه اسبان مادیان بالغ، اسب مربط عجمان با نام «بیس فایزه» به عنوان برترین اسب انتخاب شده و جایزۀ 250 هزار دلار آن را به دست آورد. این اسب متولد 26 ماه مه سال 2004 میلادی می باشد.


در گروه اسبان نر بالغ نیز، یکی دیگر از اسبان مربط عجمان با نام «رویال کلارز» به مقام نخست دست یافته و جایزۀ 250 هزار دلاری این گروه را از آن صاحب خود کرد. این اسب متولد 14 ماه می سال 2003 میلادی می باشد.


در گروه آزاد جام زرین دبی نیز اسبان الشق القطری با نام های «میس البارو» و «فینیزیا» و اسبان امیر خالد بن سلطان با نام های «باندروس» و «نجم بن اتیرنیتی» به عنوان برترین اسبان برگزیده شده و به هر یک مبلغ 200 هزار دلار به عنوان جایزه تعلق گرفت.
 

فربود

Active member
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم خود یکی از بهترین سوارکاران استقامت در دبی است
 
و نیز نخست وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و همچنین حاکم دبی می باشد وی به تاریخ ۲۲ ژوئیه ۱۹۴۹ در شهر دبی دیده به جهان گشود. از او به عنوان "معمار دبی نوین" یاد می شود. در تاریخ جوئن ۲۰۱۰ ثروت وی ۱۹ میلیارد و هفتصد میلیون دلار تخمین زده می شود. همسر دومش هم پرنسس هیا بنت الحسین (متولد 3 می 1974) شاهزاده اردن، سوارکار با تجربه و پرزیدنت FEI می باشد :wacsmiley: اگر شما جای شیخ محمد بودید و مانند امروز عاشق اسب هم بودید، آرزوی دیگری برای برآورده شدن داشتید؟!

81484095.jpgprincess-haya-blue-dress-719581.jpg2822005111126324.jpg080501_SNUT_derbysheikhEX.jpg
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم خود یکی از بهترین سوارکاران استقامت در دبی است
کاملا مخالفم
اولیهاش بعلت اینه که کسی جرات نمیکنه اول بشه
تو یورتمه همچین میکوبه تو کمر اسب که فکر کنم از هر اسبی فقط 1 بار در مسابقه استفاده میکنه !
 
دقیقا
صحنه انتهایی قهرمانیشون را در استقامت 2010 که مرتب توی دوبی ریسینگ نشون میده نگاه کنید: YouTube - His Highness Sheikh Mohammed leads UAE team to endurance success
در حد مبتدی هم نیست ولی پول همه کار میکنه! مافیای عظیمی توی سوارکاری دارند. دوپینگ هم که مرتب:

In 2009, in the middle of the FEI’s campaign to eliminate doping and horse abuse in equestrian sport, Princess Haya’s husband and step-son were both convicted by the FEI for serious doping violations[1] that amounted to cheating and horse abuse. Princess Haya became the first FEI president in history to be required to remove herself from the FEI disciplinary processes because of conflict of interest. She later complained that the matter was part of an effort to, “injure and damage the reputations of myself and my family” [2]​
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
مافیای اسبی این گروه انقدر گسترده هست که براحتی اسبهای جدید رو وراد واهو میکنه !
امتیاز انحصاری تولید تروبرد دارند و با سرمایه گذاری در چین تا چند سال آینده حداقل نصف صنعت اسب دنیا را صاحب میشوند.
 
بالا