اصولی که باعث موفقیت سوار در پرش میشود

ناشناس

Active member
تا زمانی که سوار روی زمین متعادل نشده و قادر به کنترل اسب خود نیست .اجازه ندارد پرش کند. او با ید آنچنان اعتماد به نفس داشته باشد که اثر ها را به اجرا بگذارد و مثلا به هنگام حرکت در گام یورتمه آزاد دستهای او نباید به همراه بالا تنه اش پایین و بالا برود.
اسب هم باید به اثر های سوار جواب بدهد مثلا بدون کمک مهمیز های پایه بلند و یا شلاق بلند او باید حرکتهای انتقا لی را انجام داده و به راحتی بایستد.
اگر سوار به خود .اسب و مربی اش اعتماد دارد .تمرین های او باید ساده تر طراحی شوند.
سوار نباید در شروع کار هیجان زده بلکه باید آرام باشد.در غیر این صورت او قادر به درک و تعقیب حرکتهای اسب نخواهد بود.
کلید موفقیت در سواری انضباط شخصی و تمرکز است.سوار باید روی نشست خود تمرکز کند بهترین روش پریدن را پیدا کرده و بدون هیچ گونه دخالتی حرکت های اسب را تعقیب کند با پیروی از این دستورها سوار به هیچ مشکلی بر نمیخورد.تکرار و تداوم و پیگیری باعث میشود اسب و سوار هر چه بیشتر بیاموزند .سوار باید روی نشست اهنگ مناسب حرکت در گامهای سه گانه تاکید کند .تمرینها با روش صحیح منجر به اعتماد به نفس شده و تمرینها هرچه بیشتر اصلاح میشوند.
به عنوان مثال شلنگ شماری در بین موانع باعث میشود گام چهار نعلی پیوسته و آهنگینی را تمرین کرده باشیم.
تاکیدی دوباره :هر تمرین دارای سه مرحله میباشد گرم کردن .نرم کردن و برگرداندن اسب به حالت عادی این سه مرحله اهمیت یکسانی برای سوار دارد.
 

ناشناس

Active member
ناشناس عزیز منظور شما از حرکتهای انتقالی برای یک شاگرد چیست؟

خوب شما که بهتر میدونید
حرکتهای انتقالی مثل /از چهار نعل به یورتمه
یورتمه به قدم
قدم به ایست .بدون استفاده از زور آزمایی و حرکات اضافی و فقط با دادن اثر درست به اسب یا حرکتهای .از ایست به چهار نعل و تعویض دستها باز هم بدون حرکات اضافی

البته برای اینکه یک شاگرد این حرکات رو درک کند و به طور صحیص بتواند انجام دهد حداقل باید 3 الی 4سال سواری کند شاید هم بیشتر
 
بالا