اسلامشهر ، قطب سواركاري تهران

ایمان

Active member
دبير هيئت سواركاري استان تهران گفت: اسلامشهر با دارا بودن هشت باشگاه سواركاري و حضور مربيان و سواركاران زبده با مقام‌هاي كشوري، توانايي تبديل به قطب اين رشته ورزشي در استان را دارد.
rtl_arrow.gif



مظفري‌نژاد شب گذشته در مراسم برگزاري نخستين دوره مسابقات پرش با اسب در اين شهرستان طي سخناني اظهار داشت: ورزش مفرح سواركاري در شهرستان اسلامشهر داراي ظرفيت‌ها و امكانات بسيار خوبي است كه در صورت افزايش امكانات و زيرساخت‌هاي لازم، سواركاران اين شهرستان قابليت كسب افتخارات در سطح آسيا را براي كشورمان دارند.
وي تصريح كرد: هئيت سواركاري استان تهران حمايت همه جانبه خود را از باشگاه‌هاي فعال در اين شهرستان و همچنين مسئولان هيئت سواركاري اسلامشهر دريغ نمي‌كند و انتظار داريم با تلاش بيشتر مسئولان شاهد ترويج بيشتر اين ورزش در بين جوانان و خانواده‌ها باشيم.
اين مسئول ورزشي افزود: با توجه به توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي موجود در آينده‌اي نزديك شاهد برگزاري مسابقات معتبر در شهرستان اسلامشهر خواهيم بود و در تلاش هستيم كه يك دوره مسابقات استاني و با حضور تمام باشگاه‌هاي استان تهران در شهرستان برگزار كنيم.
در ادامه اين مراسم سهراب حبيب‌نژاد، رئيس هئيت سواركاري اسلامشهر نيز طي سخناني اظهار داشت: در نخستين دوره از مسابقات پرش با اسب در اين شهرستان تنها ، سه باشگاه از هشت باشگاه موجود در اسلامشهر شركت كردند كه اين ميزان كمتر از نصف ظرفيت‌هاي موجود در اسلامشهر است.
وي افزود: در تلاش هستيم تا با بر نامه‌ريزي دقيق‌تر و تلاش بيشتر ديگر باشگاه‌ها را نيز ترغيب به حضور فعال در اين مسابقات كرده و سطح برگزاري رقابت‌هاي فوق را از نظر كيفي و كمي ارتقا بخشيم.
اين مسئول ورزشي با بيان ا
ينكه هم اكنون بيش از 10 مربي و سواركاري كه داراي نشان‌هاي قهرمان كشوري هستند در اسلامشهر فعاليت ورزشي خود را دنبال مي‌كنند، گفت: يكي از وظائف مهم هيئت سواركاري اسلامشهر بهره‌گيري مناسب از توانايي‌ها و تجربيات اين قهرمان است و بايد از وجود مربيان و قهرمانان زبده در جهت اعتلاي ورزش مفرح و جذاب سواركاري در اسلامشهر استفاده مناسب كرد.
حبيب‌نژاد ادامه داد: در حاضر سه تن از قهرمانان و مربيان باتجربه سواركاري كشورمان عضو هيئت رئيسه سواركاري اسلامشهر بوده و آمادگي لازم براي انتقال تجربيات خود را به جوانان علاقه‌مند دارند.
در نخستين دوره از مسابقات پرش با اسب شهرستان اسلامشهر، كه در باشگاه ايران زمين اين شهرستان در دو رده سوار مبتدي و پرش با مانع برگزار شد، 18 سوار كار با 22 اسب با يكديگر به رقابت پرداختند كه در پايان در رده سواركار مبتدي حميد نيك‌پور با اسب آگودرتا از باشگاه شبنم مقام اول را كسب كرد.
در همين رشته محمدصابر نعمتي با اسب برمودا از باشگاه شبنم و محمد‌رضا نوشاد از باشگاه ايران زمين عناوين دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در رده پرش با مانع به ارتفاع 115 سانتيمتر نيز عباس قديري با اسب كالواتور از باشگاه شبنم و حميد مقصودي از با اسب آنازيتا و علي ايزدپناه با اسب لوپيكور هر دو از باشگاه ايران نوين، عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
منبع : http://www.equine.ir/SC.php?type=component_sections&id=6&t2=DT&sid=1105
 
بالا