اسب در تخت جمشيد

در این نقوش تخت جمشید 2 نوع اسب وجود داره یکی اسبچه خزر که به گاری ها بسته میشده و به جای الاغ استفاده میشده چون هم زور خوبی داشتن و هم از الاغ قشنگتر بودند
ودومی اسب نسائی که برای سواری استفاده میشده که اجداد اسب کرد محسوب می شود که نمونشم اسب شبدیز . که در نقش برجسته ی طاق بستان کرمانشاه حکاکی شده
 

پیوست ها

  • KnightIran[1].jpg
    KnightIran[1].jpg
    21.8 کیلوبایت · بازدیدها: 7

OJANG

Member
من دارم در زیستگاه اسبان خزر زندگی میکنم کاملا از نظر ظاهر همین طوری هستن ویادتون باشه که سوار شدن بر اسب به طور رسمی از بعد داریوش کبیر مرسوم و اصلا سواره نظام ایران به شکل سوارکار از اون زمان مرسوم شد.
 

sohrab

Active member
این نقوش مربوط به هدیه آورندگان است. ملیت هدیه آوران دقیقا مشخص است و به این ترتیب مشخص است هدایا مربوط به چه جغرافیایی هستند.
اطلاعات بیشتر میگذارم
 

sohrab

Active member
باستان شناسان 5 قوم اسب آورنده را شناسایی کرده اند:

1-سکاهای اروپايی که 4 نفرند و سپر و نيزه و اسب مي آورند
2-سکائيان که اسب، بازوبند، جامه و شلوار و جورابدار مي آورند
3-کاپادوکيه ايها(آسياي صغير) که 5 نفرند و اسب، جبه و شلوار جورابدار مي اورند
4-اسه کرتيان که 5 نفرند و جبه، شلوار و اسب مي اورند
5-ارمنی ها که 3 نفرند و اسب و سبوی دسته دار مي آورند
 

احسان

Active member
ميدونم که تخت جمشيد هست و جشن های 2500 ساله ولی اين اسبها الان کجاا هستند شنيدم که بعضی هاشن را آتش زدند به جرم اينکه داغ تاج شاهنشاهی داشتند آيا اين حقيقت داره ???
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
Persian Horse گفت:
ميدونم که تخت جمشيد هست و جشن های 2500 ساله ولی اين اسبها الان کجاا هستند شنيدم که بعضی هاشن را آتش زدند به جرم اينکه داغ تاج شاهنشاهی داشتند آيا اين حقيقت داره ???
داغ شاهنشاهی رو دیدی؟
 

Dr_Ghaffari

Active member
سالها پیش من یکی را در کرمان دیدم که داغ تاج شاهنشاهی داشت . نمی دانم مربوط به این جشنها بود یا خیر یک نریان پیر اما فوق العاده بود . داغ روی عضلات ران چپ نقش بسته بود که به شکل یک تاج کوچک بود . اگر اشتباه نکنم سال 1377 بود و نریان بیش از 25 سال سن داشت . در حال حاضر که نمی توان انتظار زنده بودن این اسبها را داشت چون از جشنهای 2500 ساله 32 سال می گذرد و اگر اسبی زنده مانده باشد باید 35 سال سن به بالا داشته باشد . . !
 

sohrab

Active member
این عکس را ببینید . فکر میکنید چی باشه؟
 

پیوست ها

  • clip_image001.jpg
    clip_image001.jpg
    20.6 کیلوبایت · بازدیدها: 7

sohrab

Active member
تاریخ از دل خاک سر بر می آورد!
 

پیوست ها

  • clip_image001.jpg
    clip_image001.jpg
    34.3 کیلوبایت · بازدیدها: 9

sohrab

Active member
تواين را دروغ و فسانه مدان........... به یکسان روش در زمانه مدان
 

پیوست ها

  • 1.JPG
    1.JPG
    44.8 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 2.JPG
    2.JPG
    66.8 کیلوبایت · بازدیدها: 6

sohrab

Active member
فوق العاده!

به نقل از سایت «ام.اس.ان.بی.سی»، در این اکتشاف، در کنار بقایای اجساد سربازان تنومند، حجم بزرگی از تجهیزات نظامی از جمله سلاح‌های برنزی، دستبند‌های نقره‌ای، گوشواره‌ها به همراه صدها استخوان در یک منطقه عظیم بیابانی در منطقه صحرایی دور افتاده غرب مصر کشف شده که بر پایه استنادات تاریخی، بقایای سربازان ایرانی کامبیز دوم، پادشاه هخامنشی ایران باستان ـ که اعراب نام او را به کمبوجیه تغییر داده‌اند ـ است. این سربازان در 525 سال پیش از میلاد مسیح بر اثر گرفتار شدن در یک توفان شن، زنده در زیر لایه‌های شن صحرا مدفون شده بودند

این کشف، یکی از معماهای تاریخی را که توسط هرودوت مورخ یونانی گزارش شده حل کرده است. هرودوت ـ 484-425 پیش از میلاد ـ در کتاب تاریخ خود آورده است، کامبیز، فرزند کوروش، پنجاه هزار سرباز را از منطقه «تبس» به «سیوا» فرستاد تا با طرفداران ـ بت‌پرست ـ معبد آمون در مصر که یکی از ساتراپ‌ها یا استان‌های ایران به شمار می‌رفت ـ که سر به شورش برداشته بودند ـ مقابله کند.

این سربازان پس از هفت روز راهپیمایی در بیابان به منطقه‌ای می‌رسند که هم‌اکنون با نام «الخرقه» شناخته می‌شود و پس از آن بود که سربازان ایرانی ناپدید شدند و هیچ کس اثری از آنها نیافت.
هرودوت در تاریخ خود به باد‌های شدیدی اشاره می‌کند که همزمان با حضور ایرانیان از سمت جنوب وزیدن گرفت و گردباد‌ها و توفان‌های شن عظیم حاصل از آن سربازان ایرانی را در بر گرفت.
این گزارش می‌افزاید: داستان گم شدن ارتش کامبیز ـ کمبوجیه ـ در یادها ناپدید شد و هیچ ردپایی از سربازن ایرانی به دست نیامد تا اغلب دانشگاهیان آن را داستانی خیالی بپندارند.


 
آخرین ویرایش:

sohrab

Active member
تصاویر
 

پیوست ها

  • 3.JPG
    3.JPG
    45.7 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 5.JPG
    5.JPG
    35.5 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 6.JPG
    6.JPG
    38.6 کیلوبایت · بازدیدها: 8
بالا