اسبهای اصیل ایرانی تمبر می شوند

sohrab

Active member
جاذبه‌هاي گردشگري، حسين سلطانزاده_ پروژه تهيه تمبر «سوارکاران ايران زمين» به موجب تفاهم‌نامه‌اي ميان فدراسيون سوارکاري و شرکت پست ايران اجرا مي‌شود.
براساس مفاد تفاهم‌نامه اين امکان براي فدراسيون سوارکاري فراهم مي‌شود تا تصوير اسبهاي اصيل ايراني که بعضي از آنها شهرت جهاني دارند از طريق شرکت پست به صورت تمبر درآيند.
اين تمبرها علاوه بر ثبت نژادهاي اصيل ايراني، در مکاتبات و مراسلات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
علاوه بر امتيازات فوق از اين پس باشگاه‌داران، مربيان، پرورش‌دهندگان اسب و قهرمانان سوارکاري نيز مي‌توانند عکسهاي مرتبط با رشته فعاليت خود را با معرفي فدراسيون سوارکاري به شرکت پست، تبديل به تمبرهاي پستي كنند و آنها را به صورت يك خاطره به‌يادماندني درآورند. براساس مفاد تفاهم‌نامه اين امکان براي فدراسيون سوارکاري فراهم مي‌شود تا تصوير اسبهاي اصيل ايراني که بعضي از آنها شهرت جهاني دارند از طريق شرکت پست به صورت تمبر درآيند.
اين تمبرها نيز در مکاتبات پستي قابل استفاده خواهند بود و تمامي مقررات پستي در مورد آنها اجرا مي‌شود.
تمبرهاي مذکور داراي ارزش کلکسيونري هستند. انتخاب تصاوير، مشروط به نظر فدراسيون و يا سفارش‌دهنده و از ميان نمونه‌هاي مجاز شرکت پست و ترجيحاً تصاوير اسبهاي اصيل ايراني است.


نقل از : خبرگزاري ميراث فرهنگي www.chn.ir

این خبر مربوط به بهمن ماه سال 84 است!!! اطلاع دارید نتیجه کار چه شده ؟
 
فکر کنم کاسپين، ترکمن، عرب و کرد باشند. دقيق يادم نيست. اتفاقا" همان موقع که 2 سال پيش چاپ شد خریدم. باید بگردم پيدا کنم.
فکر کنم ادارات پست داشته باشند. البته معمولا" تمبر هاي جديد را دارند. تمبرفروشي هاي کلکسيوني هم احتمالا" دارند.
الان ديگه تمبر اختصاصي چيز مهمي نيست و هر شخصي هم مي تونه عکس خودش را تمبر کنه و در مکاتباتش استفاده کنه. عکس اسب خودت را هم مي توني تمبر کني!!!!!
تمبر وقتي ارزش پيدا مي کنه و خيلي اثر گذار ميشه که خود پست آن را مصرف کنه. مثلا" الان تمبر خليج فارس تو بورسه و پست اين تمبر را بر روي پاکت ها مي چسبونه.
 
بالا